350 koneen leimaaminen Capriseen

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Rampe92, 28.11.2017.

  1. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Elikkäs joku varmasti vaihtanu ja muutoskatsastanut farkku capriseen vm1990 307 tilalle 350 koneen niin mitä lappuja konttorilla vaaditaan.
    Käsittänyt että ainakin penkkilappu ja vastaavuustodistus tarvittais mutta mistä tuollaista vastaavuustodistusta voi kysellä.
     
    passerby tykkää tästä.
  2. Karpov

    Karpov Gearhead

    Eikai nyt penkkilappua?
     
  3. Camembert

    Camembert 1st gear

    Parhaimmassa tapauksessa riittää kun pystyy osoittamaan että on aikanaan valmistettu muuten samalla tekniikaalla myös 350:llä varustettuna.
     
  4. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    En tiedä, miten mallisarjoja tulkitaan Trafissa mutta poliisi-Capriceissa (9C1) oli tietääkseni 350-koneita siinäkin vaiheessa, kun normi-Capriceista ne oli pudotettu jo pois. Käviskö tommonen 9C1 verrokiksi?

    -JJ-
     
  5. Tweety-81

    Tweety-81 3rd gear

    Laita sen 350:n valunumero ja suffix koodi tänne, jos vaikka joltain löytyisi sopivaa kirjallisuutta kyseisen moottorin tehojen todentamiseen katsastusmieh.. eiku anteeksi katsastushenkilölle.
     
    passerby tykkää tästä.
  6. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    passerby tykkää tästä.
  7. Morbidelli

    Morbidelli 2nd gear

    Suffix koodilla pystyy ehkä selvittämään 350 alkuperäisen tehon, niitähän ne katsastajatkin lukee ja netistä tarkistaa (jos merkinnöistä saa selvää). Hyvällä tuurilla tuon 350 tehon lisäys mahtuu toleranssiin ja leiman saa helposti. Jos tuota korimallia on saanut 350 koneella, niin pitää vaan laittaa muutkin erot vastaamaa tuota versiota. (jarrut ja alusta) leimaus pitäis onnistua.
    Penkitykseen joutuu ainakin silloin, kun katsastajalla on epäilys "suurista tehoista":) ja moottorin tyyppiä ei saa luotettavasti selvitettyä.

    Jaahas. onkin uusi 350 moottori.
     
    Muokattu: 28.11.2017
  8. Petri R.

    Petri R. Gearhead

    Niin kauan kun pysytään saman aikakauden ja tyypin moottoreissa, niin itse tekisin niin että veisin auton vaan kylmästi leimalle ja jos katsuri kysyy jotain moottorista niin sanoisin että "TÄ". Saahan niitä moottoreita kunnostaa ja maalata uuden näköiseksi :) Hankala se on äkkiseltään alkaa varmentamaan alkuperäistäkään konetta, että onko se alkuperäinen vai ei.

    Eri asia sitten esim. LS-sarjan koneet joista näkee jo 10m päähän ettei kyseessä ole enää vanhan liiton pikkulohko vaan jotain, mitä ei lain kirjainta noudattamalla saa leimattua laatikkomallin Capriceen.
     
    Saetkae, pikkupiru, Rotten ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Samoin itte vaan pistäsin sen sinne ja esittäsin tyhmää leimalla.
     
    pikkupiru tykkää tästä.
  10. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Ei ole aina vaihtoehto..

    Mulla lukee Capricen papereissa :
    Moottorin tilavuus: 2800(tai jotain sinnepäin..)
    Käyttövoima: diesel
    Turboahdettu
    :odeek:

    Nyt on konehuoneessa paikallaan, leimausta odottamassa ,350 bensakasi.:odcool:
    Tuon "turbo" merkinnän vois papereihin jättääkin, mutta muut pitäis saada muutettua..:lol:
     
    passerby, PauliR ja isalmela tykkäävät tästä.
  11. toyopet

    toyopet Gearhead

    Minulla oli custom cruiser, joka tietysti alkujaan 307:lla ja keulilla oli kuitenkin 350.
    Ei ollut muutoskatsastettu eikä herättänyt kysymyksiä.
    Toki se oli oldsin 350 ja konehuone muutenkin alkuperäisen oloinen.
     
    passerby tykkää tästä.
  12. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Konttorille soittelin ja sanoivat että jos löytyy esim suunilleen samalla puristuksella ja nokalla oleva moottori jonka on uutena saanu johonki malliin optiona niin voivat käyttää sen ilmoitettuja tehoja ton uuden kanssa jos tosta uudesta ei löydy valmiita teho tietoja. Sanos myös että ainut mahdollinen ongelma voi tulla tehoissa vastaan että tuskin alusta tai jarrut kaipaa mitään muutoksia. Lupasivat huomenna tutkia asiaa ja sovittiin että meen käymään siellä koneen tietojen kanssa nii katsotaan millä tavalla saadaan kone leimattua. Tosi hyvää palvelua ainakin tuolla konttorilla olivat oikeen kiinostuneita selvittämään ja kaivamaan noita tarvittavia tietoja itsekkin elikkä iso plussa asiakaspalvelusta heille
     
    passerby, Rotten, Jake-85 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Ja ainahan voi vaan mennä leimalle ja olla kertomasta mutta kun kuitenkin joudun muutoskatsadtamaan auton niin samalla tuo moottorikin menis otteeseen
     
    KajS tykkää tästä.
  14. f34

    f34 Gearhead

    Onhan se sitten joskus mukavampi myydä eteenpäin, kun on isommalla koneella ihan virallisesti.
     
    Rotten, cdv70 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  15. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Totta tuokin mut tohon on nyt jo nii paljon hakattu rahaa ettei oo järkee myydä eikä onneks tarvetta
     
  16. Morbidelli

    Morbidelli 2nd gear

    Heh. Tuo paljon puhuttu itsekriminointi suoja on voimissaan myös katsastuskonttorilla. Elikkäs ajoneuvon omistajan ei tarvitse edesauttaa hylkäyspäätöstä katsastuksessa.:confused::D
     
    Rotten ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  17. mietmi-3

    mietmi-3 Gearhead

    Onko se auto vielä sitä vanhaa kulmikasta mallia vai pullamalli? Jos on vanhempi korimalli niin sama perus korihan on ollut käytössä jo kivikaudelta. 1985 loppui Oldsmobilen 350 diesel koneet. Siitä verrokki koneen malli V-8+iskutilavuus. Kyseistä koria on saanut 350Cid V-8 koneella. Sillä polttoaineella ei ole merkitystä vaan iskutilavuudella. http://www.autowiki.fi/index.php/Chevrolet_Caprice_3._sukupolvi
    Tehot sitten sopivasta mahdollisesta bensakoneesta. Fiksu inssi hoitaa loput.
     
    KajS ja PauliR tykkäävät tästä.
  18. ravolta

    ravolta 1st gear

    tarviiko tommosta muutosleimata... sanoo vaa että vanha laakeroitu ja maalattu
     
  19. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Nyt ei ollukkaan siitä kyse on tarvetta muutos katsastaa vaan siitä että haluan tuon moottorin myös papereihin
     
  20. IsoTiKu

    IsoTiKu 1st gear

    Kaverilla oli 1985 vuoden farkku Caprice aikoinaan kun niiden farkkujen tuonti oli vilkkaimmillaan. Siinä vuosimallissa ainakin oli vakiona chevyn 350 pikkulohko(jep,bensa) ja th700 laatikkko. Muutama vuosi sen jälkeen vaihtoivat siihen 307 koneeseen .
     

Kerro tästä muillekin!