350 Long block viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja marko84, 2.4.2019.

  1. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Himpun verran sekava on toi myynti-ilmotus, kuitissa siihen jollaan on myyty uusi crate 350 vuonna 2009, 2014 siihen on uusittu long block, eli sama crate ja 2016 tehty kannet ja nokka/imusarja?

    Meinasitko koko veneen ostaa vai vaan ton moottorin? Miksi sitä pitäis virittää, meinasitko autokäyttöön? Saattais ehkä olla viisaampaa jättää sikseen koko laite ja ostaa ihan uusi crate+siihen imusarja, kaasari, dampperi, ym. tarvittavat, tuota on sen verran paljon nylpätty, että siitä ei kukaan enää tiedä mitä osia se sisältää.

    https://www.uspartsperformance.fi/goodwrench-350-moottori
     
  2. On muuten US Partsin longblockilla hiukan eri hinta kuin veneliikkeen...2 590,00 € vs. 6700€ :odeek:

    Mut joo, tuossa kysyjän lohkossa näkyy valunumero:

    10066036 Small Block V8 350, 4-bolt, Goodwrench crate engine, 2-piece rear seal

    Mahtaa muuten olla mielenkiintoinen toiminta, jos tuommoiseen matalaviritteiseen crate-myllyyn veneilyyn sopivalla nokalla tunkee 750 Holleyn, kuten tässä.
     
    Muokattu: 3.4.2019
    Karpov tykkää tästä.
  3. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Joo on niitä 750:siä tullut poistettua noista vakioista pikkulohkoista. En käsitä mikä hinku niitä on työntää noihin veneisiin,jopa 305siin. Jopa "alan liikkeessä" niitä sinne survotaan.
     
    Karpov tykkää tästä.
  4. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Mut ku se on ostettu veneliikkeestä niin se sopii veneeseen :D
     
    rb, Inlinee, Sierra ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. marko84

    marko84 2nd gear

    Muokattu: 3.4.2019
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

  7. Sierra

    Sierra Double Gearhead

  8. Sopivan kokoisella kaasuttimella menee vähemmän bensaa ja toiminta parempaa. Venemoottoreissa kierrokset jää aika alas, joten sekin puoltaa pienempää kaasutinta.Netti on täynnä asiaa. Mutta otetaas tästä pätkä minua viisaammilta:

    "To arrive at the most appropriate carburetor choice, there’s a basic formula: engine displacement multiplied by maximum rpm divided by 3,456. For example: a typical 355ci small-block—a 0.030-over rebuild—with a 6,000-rpm max engine speed would work well with a 616-cfm carb ((355 x 6,000) ÷ 3,456 = 616.32).

    But wait—there’s more! You’ll also need to multiply the result by the basic volumetric efficiency of the engine—the capability of it to process the air/fuel charge. For a stock-type engine, it’s 80 percent. For mildly modified engine, it’s around 85 percent, and for highly modified engines with high compression, it’s about 95 percent.

    So, for that 355 engine, the 616-cfm rating translates to 493 real-world cfm on a stock combination; 524 cfm on a mildly built engine; and 585 cfm on a high-compression, high-performance combination. And because carburetors aren’t sold with such specific flow ratings, you’d select the closet model above that rating, such as a 600- or 650-cfm carb."
     
  9. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Ei mitään kunhan se kiuas siinä kaasuttimen alla on ees suunnilleen sen mukainen että on jotain edellytyksiä että se yhdistelmä toimii
     
    Karpov tykkää tästä.
  10. marko84

    marko84 2nd gear

    Ostettua tuli kyseinen motti ja vene, ihmetellään sit kun saa vesille:D
    Imarissa on muuten nuo messinki holkit, eli venekäyttöön imari. Ja makeassa vedessä ajetaan pääosin
     
  11. marko84

    marko84 2nd gear

    Tässä on veneliikkeessä ASENNETTU täydellinen uusi 350. Kaikki sen nyt tietää et veneosat 2-3x mut ei ole kyse pelkästä raakamosasta. Esim pakosarjat 1k kierros.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tossa on se juju.
    Tossa sun laittamassa kuvassa on ihan persus autoimari joka on varmaan jo entinen. Tolla sisäpinnoitteella olevia alupakosatsejakin on ollut jo vuosia markkinoilla ja ne näkyy kestävän aika hyvin.
     
    xarper tykkää tästä.
  13. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Messinkiholkit? Marineimusarjassa KOKO KANAVA on messinkiä. Tossa sun kuvassa sarja näyttää jokseenkin jo aika saaneelta
     
  14. marko84

    marko84 2nd gear

    Pitää irrotella ja tarkistaa, vaihtaa tarvittaessa uusi. Olisko toi 4v vanha.
     
  15. paja1

    paja1 Double Gearhead

  16. xarper

    xarper Gearhead

    Mitä tuo suolavesi tekee sit alumiinille? Syö sen?
     
  17. No tässä tapauksessa syntyy galvaaninen pari ja se alumiini alkaa syöpymään.
     
  18. -tl-

    -tl- Gearhead

    Onhan perämoottoritkin kokonaan alumiinia... ja busterit, koko vene.
     
  19. atobee

    atobee Gearhead

    Jos moottori on kokonaan alumiinia ei synny galvaanista paria.
     
    xarper ja Karpov tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!