350 Long block viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja marko84, 2.4.2019.

  1. J.J.

    J.J. Gearhead

    Ja näissä sinkkiä ottamassa syöpymisen vastaan.
     
    Mikkis tykkää tästä.
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jos naapurin Busteri nyppii laiturissa, kupariprikan kun heittää pohjalle, alkaa syöpyminen.
     
    xarper tykkää tästä.
  3. marko84

    marko84 2nd gear

    Laittelin viestiä, kiitos.

    Mites näistä huomaa jos käy laihalla täyskaasulla, seosmittaria ei voi asentaa vesijäähdytteiseen pakosarjaan.
     
  4. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Kyllä voi. Pitää väsätä ns läpivienti vesivaipan läpi. Sen voi tehä riseriin tai sarjaan missä nyt sattuu paras paikka olemaan. Just työnalla semmonen vähän erikoisempaan settiin kun on vastakierto sbc niin ei saanu mihinkään dynoon sitä niin täytyy hoitaa säädöt veneessä mittarilla.
     
  5. Batman

    Batman Gearhead

  6. marko84

    marko84 2nd gear

  7. marko84

    marko84 2nd gear

    Jos tuo 750 nyt tuntuu ei niin hyvältä/isolta niin eikös asia hoidu pienimmillä suuttimilla vai onko siinä joku huono puoli? Erikokoisia suuttimia löytyy kyseiseen kaasariin montaa kokoa valmiiksi. Ja saattaahan olla et on jo muutettu pienemmäksi.
    Tietääkö jostain ennen purkua mitkä imarin tiivisteet tuolla on, näyttäis olevan lähes 10 erilaista tuohon 5.7 sbc:n partsilla.
     
  8. Siis se cfm -luku kertoo, kuinka paljon ilmaa kuutiojalkaa minuutissa se kaasutin virtaa. Sillä ei ole mitään tekemistä suuttimien kanssa, joiden koolla säädetään sitä, kuinka paljon bensaa siihen ilmaan sekoitetaan.

    Otetaas lisää pätkää siitä aiemmin linkkaamastani jutusta:

    Engine #1

    Holley 670-cfm Ultra Street Avenger with vacuum secondaries and electric choke, PN 0-86670BL.

    Edelbrock Performer Series 600-cfm carburetor with electric choke, PN 1406.

    Type: 350 Small-Block
    Dyno target: 325 hp

    We start off with an entry-level buildup—one that countless enthusiasts embark on every year. Rebuilding the classic 350 on a budget, but aiming for more than the factory offered in a smog-strangled package from the 1970s or ’80s. With that in mind, our theoretical small-block would wear an aluminum dual-plane intake atop a set of breathed-on heads and a mild roller camshaft. Nothing exotic or pricey—just a straightforward, affordable combination for a second-gen Camaro, C10 or G-body.

    Blane Burnett (Holley): A 650-670-cfm Ultra Street Avenger carb would be appropriate here.

    Smitty Smith (Edelbrock): For an everyday driver small-block like this, a Performer Series 600-cfm carb is suggested—either PN 1405 with a manual choke or PN 1406 with an electric choke.


    Tuossa aika lailla vastaava moottori, johon Edelbrockin suositus on just tuommoinen 600 cfm kaasutin.
     
  9. xarper

    xarper Gearhead

    750 on juu aivan liikaa moiseen, joku 600, 650 max aivan mainio.
     
  10. marko84

    marko84 2nd gear

    Tänään pitä lähteä hakea 600cfm mut tarkistin vielä ja siellähän on 670cfm paikallaan, ei 750cfm niinkuin piti. Nyt ollaan puolivälissä niin onko enää järkeä sijoittaa inan pienempään kaasariin?
    [​IMG]

    Samalla selvis et vene ollu 2016 kesän vielä makeassa vedessä, eli korkeintaan 2vuotta ollut suola kylvyssä.
     
  11. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Toi pelaa kyllä
     
  12. marko84

    marko84 2nd gear

    Otin imusarjan tänään irti, n.1cm paksuinen seinämä vaikuttais olevan ja vain pinnasta röpelöinen. Kait tuossa pitäis olla syviä syöpymiä jos olis pelkoa et menee puhki, vai haperoituuko syvemmältäkin vaikka näyttää vain pinta syöpymältä?
    Vai onko vesikanava jo alunperinkin röpelö pintainen imusarjassa?

    Pari kuvaa jos noista pintaa yhtään näkee:
    [​IMG]
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!