350 oldsi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mesev8, 9.9.2012.

  1. mesev8

    mesev8 3rd gear

    Kertokaahan viisaat mikä on kun oldssin 350 bensakone käy kylmänä moottorin lämmöt ei nouse termari on vaihdettu uuteen,vaikka tekee 50kilsan lenkin niin termari päältä mitatuna on 65c ja ala vesiletku on vain 38c samoin lämmityslaiteen letku,
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Toimiiko se uus termari varmasti?
     
  3. Sambo

    Sambo 1st gear

    Saatko mitattua nesteestä suoraan,vaikka syylarin korkin otat auki ja sieltä? Ei toi pintalämpötila 65 vielä kerro nesteen lämpöä-ja on varmastikin alhaisempi.Eikä alavesiletku voi kovin kuuma ollakkaan,kun syylarin teho riittää sen jäähdyttämään..En usko että oikein missään autossa voi siinä kättään polttaa.Joten noi arvot vois olla melko uskottaviakin pintalämmöiksi.Mikäs käyntilämpö siinä sitten kuuluis olla?
     
  4. mesev8

    mesev8 3rd gear

    termari toimii kyllä, autossa on kyllä erillinen lämpö mittari ja se näyttää suurin pirtein samoja lukemia moottorin lämmöstä kun se pintalämpö mittarilla mitattu,ihmettelen vain kun vesipumpusta lähtee noin 1/2" letku ja se menee termostaatin koppaan ja vesi menee termarin ohi?????
     
  5. Substitute

    Substitute Gearhead

    Se termarikotelolta pumpun imupuolelle menevä letku on termarin ja syylärin ohitus, niin että lohkossa ja pumpussa kiertää aina jonkin verran vettä kun pumppu pyörii. Tämä varmistaa että termari saa aina lohkolta kuumaa vettä ja että pumpulle ei jää ilmalukkoja jotka voisivat saada sen joissain tilanteissa kavitoimaan.
     
  6. mesev8

    mesev8 3rd gear

    oukey kiitos vastauksesta Substitute,elikä se ei selitä sitä miksi se käy kylmänä,eihän se muuten haittaa mutta kun ei tuu lämmintä hyttiin ja sää tiedotus ei lupaa kesä kelejä enään.
     
  7. Substitute

    Substitute Gearhead

    Jos imusarjan takapäässä on lämppärin lähtöliittimenä ilmastointiversion alipainehanan katkaistu pätkä, niin siellä kierreosan sisällä voi olla virtausta rajoittava bakeliittilaippa. Olen joistain sen poistanut, sen poistaminen voi lisätä lämppärin tehoa.

    Tai jos moottorissa on se alipainehana paikoillaan, niin kannattaa tarkastaa että on auki. Tai sitten lämppärin kenno voi olla sisäisesti tukkoinen tai kotelo täynnä lehtiä yms. ryönää.

    Vaikea kuvitella että moottori kävisi liian kylmänä jos termostaatti on kunnossa. Sytystennakkohan tuohon kyllä myös jonkin verran vaikuttaa.
     
  8. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Lämppärin ilmaläpät jumiintuu joskus josta seuraa että raitisilmaläppä ei sulkeudu kunnolla vaan puskee kylmää ilmaa lämppärin takapuolelta ohi. Itse herkistelin omasta deltasta kun ei mökkiin tullut lämpöä.
     
  9. Wiljami

    Wiljami 1st gear

    Mulla taitaa muuten olla Cutlassissa samaa vikaa hieman. Eli jos pistää puhaltimelta vaikka tuulilasille kuumaa ilmaa, niin tuulilasin ilma on kyllä kuumaa (/lämmintä), mutta maskin puhaltimista tulee yhä kylmää läpi. Samoin jalkatilaan tulee asetuksista riippumatta lämmintä aina :D
     

Kerro tästä muillekin!