350 sbc huono käynti ja voiman puute

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rytari, 12.6.2010.

  1. Rytari

    Rytari Gearhead

    joo eli vähä tuntuu ihmeelliseltä, kone on niinku ei kävis kaikilla, ääni tuo helpoiten mieleen jonku bokserikoneen, kierroksia se kyllä ottaa mutta just silleen kuplamaisesti pömpöttämällä.

    ensin pohjustuksena faktaa

    holley truck avenger 670 cmf 68 pääsuuttimet, .028 kiihdytyspumpun suutin ja sininen kampi

    kiina performer, ruiskuttelin pilotilla pitkin reunoja eikä vaikuta käyntiin, tasainen 13 hg tyhjäkäynnillä alipainetta.

    mds billet jakaja+msd 6al+blaster2+ accelin tulpat.
    brodix alukannet 2.02"/1.60" venat
    flowtechin pitkät pellisarjat 1 1/2" primäärit 3# kollektorit
    pete jackson ratasjakopää

    nokka-akselista ei hajua, voi olla joko orggis tai hyvin mieto nenä.

    vaihdoin kannet ja ja jakopään, ensin kävi aika mukavasti, oli kierrosherkkä ja kaikkea, voima tosin uupui jos silloin hieman.


    tulpat kattoin, kaikki lähes saman värisiä ja näköisiä, pikkusen vaaleen ruskeaa niihin ilmaantunut muuten puhtaat, käydessä kun nyppää hatun irti niin jokainen tuntuis olevan mukana. perusennakko 12 ja kokonaisennakko 38 ilman alipainesäätäjää, pienemmällä käy huonosti tyhjäkäyntiä, isomalla ennakolla käy kyllä suuremmilla kierroksilla, todella pitkälle saa aikaselle kääntää ennekun huononee käynti, mut tarvis sitte vaihtaa holkki jakajaan ettei menis niin kauheaksi toi kokonainen, mutta se ei kyllä vaikuta tohon huonoon käyntiin muuten mitään... ei kyllä kuulu että nakuttais mut eipäs sitä taitaisi edes kuulla.

    mitäs sitte kuuluis katsoa tai tehdä?
     
  2. chevyartsi

    chevyartsi 2nd gear

    samalta kuullostaa mun kone .epäilen nokka vikaa kun puristukset on ok.tulpat vaihdoin ei auta käy kuin subaru äänillä.aatelin nostaa koneen pois
     
  3. Rytari

    Rytari Gearhead

    ilmanputsarin kun otti pois niin huomasin että konetta ryntäyttäessä se räkäsee kaasariin päin, mutta en nyt ymmärrä mistä sekin johtuu, alipaineita mittailin taasen, tyhjäkäyntipiirit kun säädin vielä niin nyt on 16 hg mutta värisee nopeassa tahdissa hieman, n 1hg verran, kaasun polkasulla menee lähes nollaan ja palaa sieltä 23hg kautta takaisin samoille sijoille värisemään, värinä loppuu kun pikkusen lisää kierroksia, johonkin tonnin tuntumaan.

    no epäilin niitä ennakoita sitten taas, paikallaan oli semmoset jouset että maksimiennakot oli alta kolmen tonnin, vaihdoin ensin toisen jousen jäykemmäksi että maksimit siirty ylemmäksi ja lopuksi vielä toisenkin, jakaja on nyt jäykimmillä jousillaan varustettu, rajoitinholkki edelleen 25ast maksimi

    hitto kun mun seosmittari ei pelaa, varmaan lambda mykkä, tietäis vähä että meneekö se kumpaan suuntaan, kokeilin jo 64 suuttimiakin jos noi kasit olis ollut liian isot mutta se ei kyllä vaikuttanut asiaan parantavasti, vanhoilla kansilla mulla kuiteskin oli 60 pääsuuttimet ja niillä seokset oli oikein hyvät mutta siihen ei nyt voi vedota.
     
  4. Ana67

    Ana67 3rd gear

    Menikös nokanajoitus kohalleen?? Kun jakopään vaihdoit... (kaasariin räkiminen/voiman puute)

    Ja missäs kunnossa ohjurit kansissa?? (alip.mittarin värinä tyhjäkäynnillä)
     
  5. Rytari

    Rytari Gearhead

    nokan ajoitus: konetta eikä nokkaa ei pyöritelty kun jakopään vaihdoin o sat laitettiin vain suoraan paikalleen ja pisteet kohtas toisensa kun uudet rattaat laitoin, kone myös pelas hyvin hetken aikaa remontin jälkeen ja toi vika tuli ajossa.

    alipainemittari värisee nopeassa tahdissa tyhjäkäynnillä n. 1hg verran...
     
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Tarkista vielä venttiilien säätö, vois olla siellä tuo vika.
     
  7. Rytari

    Rytari Gearhead

    joo, kai se täytyy seuraavaksi katsoa sekin, olis varmaan ollut aika fiksua silloin kun jakopää oli poissa ottaa se nokka käteen ja katsoa missä kunnossa se on, mutta kun katsoin vain nostajien pohjat ja ne näytti hyvältä...
     
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Ja muistithan laittaa nostajat takaisin omille paikoilleen? siis ettei mennyt järjestys sekaisin?
     
  9. Rytari

    Rytari Gearhead

    yksitellen ne otin pois ja putsasin...
     
  10. Rytari

    Rytari Gearhead

    kopat auki ja kattoin keinujen säädöt... ruuvasin jokaisen vuorollaan auki ja säädin uudestaan, pari pakokeinua oli vähän löysemmällä kun mitä ne laitoin mutta muuten ok

    käytin lämpöiseksi ja kattoin puristuspainemittarilla puristukset, 8 psi on eroa isomman ja pienimmän välllä...
     
  11. redxeye

    redxeye 1st gear

    onko löytyny mikä sen "boxeri" äänen aiheutti??mullakin sama oire kun ajaa kevyellä kaasulla 2000-2500rpm!
     
  12. fmila

    fmila Gearhead


    Ettei vaan ois mennyt joku (jotkut) nokka sileeks?? Mainitsit et paukkuis imusarjaan, viittais et pakoventtiilit ei aukeis tarpeeksi/ollenkaan? Et huomannut katsoa et kaikki venttiilit aukeaa saman verran kun säätöja tarkastelit? Kato noi nyt ekaks
     
  13. Rytari

    Rytari Gearhead

    jos ihan rehellisiä ollaan niin en kyllä millään mitannut, silmällä katsonut vain että kaikki liikkuu jonku matkan, luulis että sekin näkyis alipainemittarissa mutta äkkiähän ton mittakellolla katsoo keinun päästä...
     
  14. WBBC

    WBBC Gearhead

    Millaiset tulpat ja tulpanjohdot sulla on?

    Voi olla että sillointällöin jää kipinä syttymättä?
     
  15. -dirty-

    -dirty- 1st gear

    venttiilinjousi poikki...?
     
  16. Rytari

    Rytari Gearhead


    joo, sitä mäkin epäilin, ensin oli accelin 416s u-groove tulpat, eilen hain ja kokeilin champpioneja, johdot on uudet ja toisia, vanhoja kin kokeilin, ei niissä mitään eroa ole...
     
  17. Razorass

    Razorass 1st gear

    Mahtaako jakaja olla Pro billet "ready to run" versio?
     
  18. Rytari

    Rytari Gearhead

  19. PauliP

    PauliP 1st gear

    Millä tavalla muuten säädit venttiilit? Oireet kuulostaa nimenomaan venttiiliensäätöongelmalta.
     
  20. Rytari

    Rytari Gearhead

    välys pois ja puoli kierrosta lisää, sammuksissa säädin... ensin mulla oli ongelmana että hylsy oli niin timmi keinun sisään että tuli säädettyä liian löysiksi, silloin kun tanko lakkas pyörimästä hylsyn kanssa oli tönärissä vielä välystä jonkuverran ilman avainta, kokeilin käyntiin niin meni alipainemittarikin laidasta laitaan :)

    mutta kävin sorvaamassa hylsyn pinnasta niin se rupes sopiin vähä paremmin, ei tosin jääny ku seittemänkymppiä vahvuutta siihen hylsyn seinään ohuimmillan mutta silti alipainemittariin jäi väpätystä tyhjäkäynnillä (700 rpm) joku 6hg:tä, mutta ei siihen tarvi laittaa kun joku 100 -150rpm lisää niin ei värise yhtään, lueskelin jenkkisivuilta jotain mittairn viamennuksesta ja tosiaan, kun vaihto parin metriä pitkän 8mm letkun 15cm pitkään 3mm letkuun niin eipä värise kun taas sen 1hg mitä aloittaessakin.. tosin ihan yhtä huonosti se käy, kylmänä se on pari kertaa käyny sen parikymmentä sekkaa vähä paremmin...
     

Kerro tästä muillekin!