350 sbc huono käynti ja voiman puute

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rytari, 12.6.2010.

  1. PauliP

    PauliP 1st gear

    Jos mahdollista niin koneen käydessä ne nostajat saa säädettyä varmasti kohdalleen. Eli kun säädät keinua aukipäin niin kauan että kaasarissa alkaa supsuttamaan ja venttiili naputtamaan niin siinä on säädön yläraja. Siitä siten kiinnipäin halutun määrän.

    Jos nuo säätää kone sammuksissa, niin silloin pitää olla varma että nokka on aina ko. venttiilillä peruskehällä ja nostaja pääsee säätymään vapaasti (ilman että sen sisällä oleva öljy jumittaa säätymistä).
     
  2. Rytari

    Rytari Gearhead

    joo, käydessä ei sitten 3 pytyn pakovena heilu juuri lainkaan, ja vaikka kuinka löysäis säätöä ei rupea nostaja kilkattamaan että käit sieltä sitte nenä on matalaksi mennyt jossei nostaja ole aivan pohjassa, toki se silloin vähä liikkuis.. kas kun ei tuota käsin pyörittäessä ole huomannut

    jahas, mikäs se olis hyvä nokka tommoseen kolmen tonnin laatikkoon että se jaksais alhaalta sitte vääntää
     
  3. Rytari

    Rytari Gearhead

    Cranen hmv-278-2-nc sieltä löyty, kaks nokkaa puuttuu kokonaan, tilalle laitoin comp camsin x4254H:n katotaan kuinka sillä pääsee...
     
  4. fmila

    fmila Gearhead


    Toi kuulostaa aikas passelilta. Hyvä et vika selvis ja oli ikävä arvata oikein toi nokan "sulaminen" :cry:
     
  5. Rytari

    Rytari Gearhead

    tänään vaihtelin veilä öljypumpun kattoin miltä alakerran laakerit näyttää ja laitoin uuden takastefan samalla kun oli auki, huomenna pystyn jo kertomaan kuinka käy ja kulkee...
     
  6. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Aina kun nokka on sorvautunut piloille niin sitä mujua on ollut öljynkierrossa liikkeellä ellei suodattimen kiinnikkeen bypassia ole modattu. Siksi vaihtaisin kaikki laakerit ja käyttäisin öljykanavien tulpat pois ja putsaisin kanavat vaikka paineilmalla kun kerta moottori on jo pukissa. Ihan sillä vaan ettei ne samat paskat ole taas kohta kierrossa tuhoomassa loppuja osia :odroll:
     
  7. Rytari

    Rytari Gearhead

    konehan on kyllä edelleen nokalla, ei missään pukissa, nokat on kulunut jo varmaan aikaa sitten, kynti ei kuiteskaan ole ollut kovin tasaista mulla ikänä. harkitsen kanssa laakerien vaihtoa, mutta kun mujua ei oikeastaan löytynyt mistään ja laakerit on niin uuden näköiset että oikein ihmetyttää että josko tohon on jotain remonttia edellien omistaja tehnyt aika hiljattain..., öljypohja on joskus saanun sen verran kipeeptä että öljypumpun imuputki oli aika korkealla eikä ole onneksi imenyt kovin pohjalta :)
     
  8. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Aha se muuttaa asian. Aika remontin teet paikoillaan :D
    Mulla aikoinaan kun kärsä silottu niin sitä muhjua oli joka paikassa, kanavien tulppia irti ruuvatessa tuumasin että ei yhtään turhan takia. Tietysti sit eri asia jos sitä purua ei näy missään, ilmeisesti päätynyt pitkän ajan saatossa sudattimeen?
    Kuitenkin hyvänä ohjeena sanoisin muille että kannattaa putsata ennen niputtamista, varsinkin jos suodattimen kiinnikkeen bypassia ei ole tukittu.
     
  9. Rytari

    Rytari Gearhead

    pakko kai se on tehdä paikallaan isommatkin operaatiot ku se on niin huono kotikostein nostaa pois paikaltaan kotonurkissa ja kun kaikessa rauhassa ajattelin ropailla niin en viitsi sitä toisten nurkkiin viedä...


    kerran olen konetta tosta nostellut silloin kun dieselin nyppäsin pois ja silloinkin oli aika hilkulla että saatiin se vanha kone nousemaan tarpeeksi korkealle että sen sai pois
     

Kerro tästä muillekin!