350 sbc vettä öljyssä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jonezky, 2.6.2012.

  1. Jonezky

    Jonezky 1st gear

    Kolmepuolikkaassa sbc:ssä ongelmaa. vettä öljyssä ja ryöhnää venttiilikopissa.
    Imusarjan tiiviste vaihdettu, liimaa vesikanavien ympärillä. kannenpulttien päässä kierteentiivistysnestettä.

    Kuumana ollessa purettu imusarja pois ja koeponnistettu ei silmin havaittavia vuotoja. 5 ja 7 pytyn kohdalla nostajalaaksossa kuiva kohta jossa ei öljyä vaikka kaikkialla muualla on.

    ollut nosturilla ilman öpohjaa lohko paineistettuna ja ei vuotoja.

    puristukset ok. Ei heittoja.

    Kone pyörii termarin asettamalla n. 80c tienoilla. ei pöllyyttele utua putkesta tai tee mitn muuta kummallista.

    Vesikään ei katoa syyläristä ainakaan havaittavasti.

    Moottorissa miinuksena kuluneet sylinteriputket, mutta vedot silti tallessa.

    Taitaa olla lohko vaan halki öljytilaan joka ilmenee koneen ollessa kuuma, itse en ainakaan muuta keksi.
     
  2. camaro 70

    camaro 70 Gearhead

    muutama öljypohjan ruuvi voi mennä vesitilaan ja uittaa öljypohjan
    tiivisteen välistä vedet öljyn joukkoon.
     
  3. xarper

    xarper Gearhead

    En tiedä miten pahasti sitä on mutta voihan sitä ehdotella vähän lievempääkin onkelmaa:

    Onko huohotus kunnossa?

    Tuo oma rottelo ainaskin oli talvenyli keräillyt hieman kosteutta sinne ja keräs siihen asti että sain huohotuksen pelaamaan, nyt ei havaittavissa minkäänlaista kosteutta öljytiloissa.
     
  4. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    mulla joskus aikoinaan 305 sotki harmaalla puurolla jokapaikan. venakopat, öljytikun, pcv-venttiilin jne. mitään vikaa ei kuitenkaan löytynyt, mutta konetta kasaillessa päätin pistää pcv:ltä letkun kaasariin kun se oli aikaisemmin tökätty runkopalkin sisään. eipä sotkenu enään...
     
  5. Jonezky

    Jonezky 1st gear

    Jepjep... kiitokset neuvoista. tässäpä juuri onkin hämärää se jotta öljypohjaan ei tuo vesi painu vaan öljyt pysyy öljyn värisenä. Mutta venttiilikopat ja imusarjan pohja menee ryöhnään jo 20km ajolla. Ja kansien päällä olevissa poteroissa vesihelmlä.

    Oireet on kyl hyvin samanlaiset ku tuossa esimerkki 305:ssa.

    Kokeilen vielä tuon huohotin homman ja jos ei tokene niin alan puljaamaan tänään haettua uudempaa 1 gen konetta paikalleen.
     
  6. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    omassa oldsin koneessa oli keväällä samaa havaittavissa että puuroo vähän jokapuolella(venakopat,öljyntäyttö putki) mut tokeni pcv-venttiilin vaihdolla. Siitäpä se kannattaa alottaa kun ei montaa euroo venttiili maksa.
     
  7. Jonezky

    Jonezky 1st gear

    Nyt on huohotinpiiri laitettu oikein eli, toiseen koppaan raikas ilma suodattimen kautta ja toisesta kopasta pcv venttiilin kautta kaasuläppien alle imusarjaan.

    Öljykorkin alle ei ainakaan muodostu enää harmaata röhnää tunnin käyttelyn jälkeen... koe ajolle ku ei viel pääse tässä kaatosateessa. jos sitä ens kesälle rakentais toimivan rättimekanismin. :wink:
     
  8. Jonezky

    Jonezky 1st gear

    Jep, nyt on käyty polkemassa kone lämpöseks tien päällä ja kappas, öljykorkin alla ja venakopissa vain puhdas öljykalvo.

    Suuret kiitokset apujen kertojille!
     

Kerro tästä muillekin!