350:seen passeli nokka-akseli/kaasari???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kylänmies Asseri, 2.3.2006.

  1. Elikkä moottori tulisi Caprise farkkuun ja on 350 letukkalainen.Moottoriin on tulossa/on Edelbrockin RPM kannet,Rpm imusarja,pellisarjat,10 pintaan ruttua,Eaglen veivit,Cranen 1:16 rullakeinut.Elikkä autossa on painoa 1900 kiloa,eli se saisi olla sellainen vääntävä nenäkeppi.Mites sitten tuo kaasarin laita.Itsellä on ollut aikeissa pistää tuo sähkönen rokkiorkesteri.Kannattaako kyseistä kaasaria laittaa vai ostaa suosiolla toinen mehumaija.Kaasari saisi myös olla taloudellisesti pentsuunia annostelevaa mallia.Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä kombinaatiosta.Perävälitys pysynee ainakin toistaiseksi vakiona.
     
  2. juhe72

    juhe72 1st gear

    nokaksi lunatin woodoo, veikkaisin listasta toiseksi kireintä, osanumeroa en nyt muista ja kaasariksi 650 tuplapumppu mighty demonia, stalli likelle kolmeatonnia ja riemuliiteri liikkuu kohtuullisesti
     
  3. kime2

    kime2 Gearhead

    Teen parasta aikaa kaverille samanlaista konetta ja me(mä) valitsin cranen z-274:n nokan kun turbiini oli nokkaa valitessa vielä vakio,mutta ny siihen on suunniteltu b&m:n 2400-limppua jahka ne saa us-partsille niitä! Kaasuttimeksi ainakin tässä vaiheessa jää entinen 625cfm:n carter,joka edellisesssä koneessa pelasi vakuuttavasti! -78 Malibuun tuo kone on tulossa,joten n.300kg se on keveämpi kuin caprice! Tuota em.kaasaria suosittelisin ainakin tuon taloudellisuuden perusteella ja nokaksi jotain tuon em.nokan ja performer-nokan väliltä(en siis rpm-nokkaa,se kun on jo aika kiihkeä nokka ja vaatis jo ehdottomasti turbiinin vaihdon).
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nokka voisi löytyä tosiaan Lunatin voodoo -sarjasta tai sitten Cranen Z-cam -sarjasta mieltymysten mukaan. Ehkä kuitenkin numeroa pienempi kuin z-274 eli onko se sitten z-268?
    Kaasariksi Edelbrock Qjet jos ole mieltynyt rokkiorkan toimintaan: Kysessä on siis vanhan mekaanisen rokkiorkan henkiin herätetty malli: On asiallisessa ajossa varmasti bensapihi, mutta toimii myös reippaammassa ajossa.
     
  5. juhe72

    juhe72 1st gear

    muistelisin sen woodoon nokan osa numeron olevan 60103, kannattaa ihan oikeasti tutustua, on meinaan aika hyvä vääntökäppyrä ja ainakin mulla pelitti hyvin
     
  6. HEAVYDUTY

    HEAVYDUTY 1st gear

     
  7. Lego70

    Lego70 1st gear

    350

    Toi RPM imis on Square bore, joten 600cfm Edelbrock, nokaksi Z-268 tai Powermax 272, tai katso vaikkapa toi seuraava;

    Lainaus kotimaisen toimittajan sivulta:


    Chevy 350 katumoottori I

    340hp/4800rpm vääntö yli 365lbs/ft 2500-4700rpm

    Edelbrock Rpm kannet "Out-of box", RPM imusarja ja 600cfm kaasutin, Crane Z-Cam nokka-akseli, sekä Energizer keinuvivut, Speed-Pro hypereutectic männät , puristussuhde 9.5:1, koneistettu tarpeen mukaisesti.

    Tavoitteena oli hyvin vääntävä moottori, jonka käyttöalue olisi 1500-5200rpm, maksimiteholla ei ollut tässä tapauksesssa merkitystä.



    RPM Corr HP Corr Torg
    1/min Hp Nm
    3000 241.0 564.0
    3200 258.7 567.5
    3400 271.6 560.6
    3600 286.7 559.1
    3800 298.4 551.2
    4000 310.7 545.1
    4200 321.5 537.2
    4400 328.7 524.4
    4600 335.3 511.6
    4800 339.4 496.3
    5000 335.4 470.9

    nokka-akselina tossa on Z-256, joten kyl miedotkin osat tuottaa...l puristuksia
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Asiallisen käytettävän oloinen paketti.
    z256 on muistaakseni LSA=114 nokka joten alipainetta jarruille pitäisi riittää. Muistelen Engine Analyzer 3.3Pro:n ennusteen tuosta nokasta omalle 350:lle (jossa puristus on noin 10:1, rautakannet, samoin imu-ja pakosarjat sekä Qjetti) tarjoavan noin 18.5-19.0 mmHg alipaineita. Samoin tuo nokka käy vielä siististi tyhjää joten liikennevaloissa vieressä oleva lippispäinen riisirakettipoitsu on helppo jujuttaa nöyryytettäväksi :)
    z268:n vastaavia tuloksia en muista ulkoa, mutta samalla seinällä ne ovat. Taisi olla niin että sillä nokalla mun rautakannet osoittivat paperilla pientä ahdistuneisuutta joten en tutkinut asiaa sen pidemmälle. Mutta RPM: kansilla tätä tilannetta ei tietenkään tule joten z268 kuullostaa hyvälle vaihtohdolle kylänmiehen koneeseen.
     
  9. Kiitoksia tiedoista ja kokemuksista :D Täytynee noilla resepteillä lähteä viemään konehommaa etiäppäin.Kaikkihan sitä sanoo,että etkai sä nyt tommoseen farkkuun sitä alja kampeemaan kun painaakin niin paljon,mut perrrk :mad:,jos pistän niin pistän ja kulkeehan se sitten "hieman" lujempaa kun vakiolla 305 myllyllä.Se jo olisi vaivan arvoista,kun tos valtatiellä joku thyyyning viritys Pannumyssypäisine kuskeineen kokis karvaan tappion :eek: ,kun malmikasa poistuis rinnalta 8) .että semmosta touhuu.Lisääkin saa kirjoitella kokemuksista ja osista :wink:
     
  10. Selli

    Selli Gearhead

    Ite valitsin nyt pitkänharkinnan jälkeen ton Lunatin Voodoon 60103 kepin. Muuten aikalähelle sama kombo näyttäs olevan muttei mulla ole ruttuja vielä tota kymppiä eikä 1.6 keinuja. Kaarana on 2gen camaro. n.4 välityksellä ja 2400stallilla. Nokka ja turbiini eivät ole kiinni kulkineessa mutta mielenkiinnolla sitä odottelen että tuleeko takalistoon millanen tuntuma tuon nykyisen kombon jälkeen.

    Laittakaas kommentteja jos jollakin on kokemuksia tuosta Voodoo kepistä. Kyllähän myynti tekstit on hurjia mutta kiva olisi kuulle ihan suomikäyttäjien kokemuksia. Harmi ku mistään en löytänyt ääniklippejä tuosta nokasta.Melkeen jokaisesta nokasta olen löytänyt idle saundia mutten tuosta.

    katellaan mitä kesä tuo tullessaan.(jos vaikka se kardaanikin kestäisi paremmin) :)

    Nii joo ja kaasarina on Hollikan 4160 750cfm maija.Säätöihin on ollut aina vaikee saada mutta on siinä leimakuiteski.
     

Kerro tästä muillekin!