350:sen Stroukkaus-sarjat ja hinnat.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kylänmies Asseri, 10.3.2006.

  1. Katselin tuossa tommoista pakettia ja vertasin sen hintaa irto osiin.Stroker sarja sisältää:Kaikki laakerit,männät renkaineen,kampiakselin,kiertokanget.Sitten jos ostan erikseen laakerit,kiertokanget,männät ja renkaat,niin hintaeroa ei juurikaan tule,koska täytyy muistaa myös kampuran tasapainoituksen hinta,joka on jo tuossa stroker satsissa tehty sisäisesti.Kysymys kuuluu,että kuinka paljon tommoinen Stroukattu 350:nen eroaa stroukkaamattomasta 350:stä.Motti tulisi Caprice farkkuun,eli vääntöäkin saisi alhaalla olla.Ja kun noita kilometrejäkin tulee,niin nuoseeko kulutus radikaalisti verrattuna viilattuun 350:seen.Stroukattuna 383:nen.Kiitos tiedoista. 8)
     
  2. Lego70

    Lego70 1st gear

    Katsoitko partsin tarjousta, se valmiiks tasapainoitettu satsi on 86 vuodesta ylöspäin, hinta tais olla vähän päältä tonnin...? Se alle tonnin satsi on tasapainoitettava, vaikka sisältääkin ns. internal balance kampuran=tarkoittaa ettei tarvi käyttää 400:n dampperia/vetolevyä= olemassa olevat 350 kamat käy. Mut aina on puntitettava, jos ei erikseen
    oo mainittu et on valmiiks puntitettu.
    Kulutus ei nouse, pysynee samalla tasolla kuin vastaavilla kamoilla oleva 350.....vääntö kasvaa tuntuvasti, varsinkin alakierroksilla, joten STW:n välityksenkin voi pitää. Nokka valintahan määrää käyttöalueen, ja normaaliajossa 2500-3000rpm vaihtokohta on jo reilusti yläkantissa...
    ainakin lain puitteissa :soosoo:
     
  3. Jep,se tasapainotettu satsi,johon ei tarvitse tehdä mitään,maksaa 1100 loiroa ja silloin on alakerrassa kaikki uutta paitsi runkolaakeripukit.Siinä satsissa on se hyväpuoli että sen hinnasta voi ottaa pois:Tasapainotuksen laakerien,mäntien,renkaiden ja kiertokankien hinnat,kun ne tarvitsis muutenkin tehdä.Elikkä ei se paljon kalliimmaksi tule.Valmiina on jo rpm-kannet,rpm-imusarja,rullakeinut ja mieto vääntönokka joka on hiottu siten,ettei kiertokankista tarvitse ottaa sivuista pois.Tavallisella nokalla kanket voi osua nokka-akseliin.Mitähän tommosesta koneesta mahtaa oikein irrota tehoja?
     
  4. Destroyers

    Destroyers 1st gear

  5. kime2

    kime2 Gearhead

    Tuo us-partsin myymä paketti olis hyvä tarkistus painottaa,ainakin jos tulee kovempaan käyttöön!
     
  6. Kyllähän sieltä niitä heposia vaan tulee,pitäs tolla sitten jo Caprice liikahtaa :odroll: .Onkos näitä ketään sovittanut lohkoon,meinaan vaan,että onkos millainen homma ja kuinka paljon täytyy tehdä tilaa?
     
  7. triniemi

    triniemi Gearhead

    Vaikka iso alakerta on yleensä parempi, kannataa voimansiirtokin huomioida. Onko turbiini, loota ja perä kunnossa ja mitä malia ovat?
     
  8. NHRA

    NHRA 1st gear

    Alla vähän osviittaa paikoista joista voi joutua lohkoa kaivamaan:

    [​IMG]

    Lohkoissa on sitten eroja, toisia pitää kaivaa enemmän ja toisia vähemmän.
     
  9. Moro.Mites on asian laita,kun luin/kuulin sellaista,ettei nämä eaglen stroker sarjat olisi laadukasta työtä,vaan olis ollu esim:I-sarjan veivien katkeamisia ja että olis myös kampiakselin kauloissa ollut heittoa :eek: .Toiset sitten taas sanoo,että olis laadukkaita tuotteita :odroll: ?! Se mun lohko johon tota suunnittelen on 92-mallin vanin kone.350:nen ja nelipulttinen elikkä joutuuko näistä uudemmista lohkoista työstämään enemmän materiaalia kun vanhemmista.Jakopäällekkin voi joutua tekemään vähän tilaa,jos tulee duoble roller.Onko tällainen stroukkaus hyödyllinen,eli saako rahoilleen vastinetta.
     
  10. kime2

    kime2 Gearhead

    Ainakin mulle tulleet eaglen i-profiiliveivit oli mitoissaan ja painoissaan tosi hyvin ja valukin siistimpää kuin jenkkien omissa veiveissä! Tuohan ei tietenkään kerro mitään vielä kestosta!
     
  11. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei niiden laaduntarkkailulla kai mitään avaruussukkuloita rakenneta. Veiveille on suositustehot jotka voi ylittää omalla riskillä, kaikki mitat on syytä tarkistaa samoin kuin akselin suoruus. Heittoja on ollut. On sellanen sanonta kun, että "you usually get what you pay for", joku Calliesin akseli maksaa sitten parituhatta, mutta sen voi suht huoletta heittää tsekkaamatta paikalleen.
     
  12. Kun tuossa yksi isäntä sanoi,että scatin tavarat olis laadukkaampia kuin eaglen,mut mene ja tiedä.Kyllähän tietysti jokainen mainostaa omaa merkkiään.Mites nämä eaglen I-veivit kestää,kun tuota tehoa tulee sellaiset 400 pollea suunnilleen?
     
  13. cmro85

    cmro85 Gearhead

    noilla i-beam veiveillä kasattuna ei tarvi lohkoa työstää muuten kuin kampiakselin limpun kohdalta joka ottaa kiinni moottorin takapäästä. öljypohjaa joutuu työstämään hieman myös. muuten helppo rakentaa. h-beam veiveillä joutuu taas lohkoa kaivamaan aika reippaastikkin. liekkö nuo i-beam kanget katkeaa jos tehon saa ulos maltillisilla kierroksilla.
     
  14. Tere.Niitä I-sarjan veivejäkin on 2-eri mallia.Toiset on läpipulteilla ja toisissa on kierre siinä kangessa johon tulee pinnapultti.Nämä mihin tulee pinnapultilla kiristys pitäisi olla kestävämpiä.Kummat siinä sarjassa mahtaa olla?Sitten sarjassa olevat männät,ovatkohan uivilla vai prässätyillä tapeilla ja minkähän merkkisiä??
     

Kerro tästä muillekin!