351 kannet 260 koneeseen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja skyhigh, 12.12.2009.

  1. skyhigh

    skyhigh Gearhead

    Eli olisi tarkoitus vaihtaa Fordin 260 koneeseen 351 koneen kannet. Jostain olen lukenut että tämä on vanha kikka, motiivina tietenkin hyödyntää 351 kansien suuremmat kanavat ja venttiilit. Mites tämä tapahtuu käytännössä. 351 kansissa kun on suurempi palotila, niin puristukset putoaa. Otetaanko vain kansista siivu pois ja miten sen jälkeen venttiilit ja männät mahtuvat samaan tilaan. Vai pitääkö männät vaihtaa?
     
  2. kime2

    kime2 Gearhead

    Voi olla et jää 260:ssä puristukset ihan liian alas,vaikka kansia laskis niin paljon kuin uskaltaa vai minkä kokoisilla palotiloilla tuo kansipari on mitkä olet aj.260:n päälle laittaa?

    Vaatiiko ko.operaatio muuten jyrsimään ns."tehotaskut" sylinterien yläpäähän että venttiilit mahtuu aukeamaan 260:n pienemmän porauksen kanssa?
     
  3. skyhigh

    skyhigh Gearhead

    260:n palotila on 54,5 cc ja 351:n 60,4 cc eli puristukset putoaisi aivan liian alas ja kun ei olisi haitaksi ollut vaikka olis vähän nousseet.
    260:n poraus on 3,8" eli 96,5 mm. noissa 351 kansissa venttiilistä venttiiliin on noin 88 mm eli noin 4 milliä jää reunoille tilaa.
    Tota kun guugletin niin löysin sivun jostain kirjasta jossa sanottiin sivulla 58 että 351 kannet käy 260 koneeseen jos " modifing valve train and using pop up pistons" toi jotain tuon tapaista. Mitähän tuo mahtaa tarkottaa suomeksi, onko nuo jotkut kupumännät jotka korjaa puristukset kohdalleen.
    http://books.google.fi/books?id=MaTmIcR ... ds&f=false
     
  4. sbf

    sbf Gearhead

    Mä en kattonu tota linkkiä mutta pop up pistons meinaa pattipäämäntiä.Oman fairlanen 260sen remppakustannuksia laskin,siis ihan rengastusremppa plus jotain viriviriä ei kuitenkaan uusia mäntiä ja tulin siihen tulokseen että vaikee löytää osia ja samalla rahalla saa kolmenollakakkosen rojektikoneen ostettua ja rempattua ja vielä jää viriosiin budjettia.Josta syystä nyt pellin alla pauhaa 347 stroker edelin nenällä ,imarilla ja kairatuilla rautakansilla.Eli mieti kaks kertaa sen 260sen virittämistä.Tietysti siinä on eri kaaveli mutta kuuden pultin jaolla olevat vaihteistot ei ole ongelma.
     
  5. kime2

    kime2 Gearhead

    Pieneltä kuulostaa nuo 351:n palotilat,mittaus voi antaa toisen tuloksen...
    Mut jos noin on niin tuon eron "kirii umpeen" alle millin kansien laskemisella!
     
  6. skyhigh

    skyhigh Gearhead

    Jep, kyllä mittaus antoi eri tuloksen kun kirjallisuus. Mitattu tilavuus 66 cc. Kyllä taitaa kansien vaihto jäädä tekemättä samoin kuin tuo koneenvaihtokin, syynä tuleva työttömyys. Jos tuo kansien vaihto olis menny yksinkertaisesti pulttaa kiinni- systeemillä, se ei olisi kaatunut budjettikysymykseen.
     
  7. timo.t

    timo.t Gearhead

    Eikös tuossa ois puhaltimen paikka :D
     
  8. Jyx

    Jyx 1st gear

    260:n päällä voisi toimia hienosti 54.5cc 289:n kannet alunperin 1.78/1.45 -venttiilein, mutta muutettuna kavennetuilla varsilla varustetuilla rosterivenoilla 1.85/1.55 -kokoisina. Sopivasti porttaukset kanaviin ja mahdollisuus reilusti yli 400hp virtauksiin. Huolellinen nokan valinta puristussuhteeseen ja pikkuinen 260:kin jo vähän potkaisee. Eli sopivia 289:n kansia metsästämään...
     

Kerro tästä muillekin!