351c koneen piristely?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja kalle39, 16.6.2013.

  1. kalle39

    kalle39 1st gear

    Terve!

    Talliin ilmesty kuukaus takaperin 74 vm 4d Torino. Auto on ensimmäinen jenkki / harraste auto. Nyt muutama päivä sitten alko nostamaan painetta syyläriin, joten kansi remontti siitä tuli. Nyt kun kannet on irroitettu ja menossa koneistamoon, niin mitä pientä (huom. Kohtuu budjetilla) kannattaisi tehdä, jotta tästä "saaste" koneesta saisi noin 200-250hp irti? Mikäli budjetin mukaan mahdollista niin enemmänkin saa tulla hevosia. Konehan on siis 351 c 2v. Onko uudellamaalla ketään innokasta ottamaan tästä pientä projektia säätöjen suhteen, itse kun en noitten kaasarien päälle mitään ymmärrä. Mietinnässä ainakin seuraavaa.

    - Kansien plaanaus 0.25mm pois (onko liika vai liian vähän?)
    - Kaasarin vaihto parempaan tai vanhan korjaus?


    Kaikkinensa budjetti on noin 1000-2000e MAX mielellään alle tuon tonninkin. Laittakaas ehdotuskia tulemaan, mitä muuta kannattaa vaihtaa / säätää.
    Mikäli joku tahtoo ottaa tästä prokkiksen ittelleen onnistuu sekin, autan minkä osaan. Innostumeimmat voi vaikka suoraan soittaa :lol: 0407321170 / Kalle
     
  2. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    tuolla rahalla sopiva nokkapaketti, imusarja, peltisarjat. ehkä kaasari ja kunnon jakaja. kansista pieni siivu pois kun kerran irti ovat.
     
  3. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Oliskohan passeli Edelbrokin performer imusatsi + 650 kaasaripaketti, päälle sitten vaikka Hookerin peltisatsit ja sopiva nokka jos jää rahaa. :)
     
  4. Granaatu

    Granaatu Gearhead

    Varmaan passeli kattaus.
     
  5. kalle39

    kalle39 1st gear

    Vähän pääs unohtumaan koko ketju, kun selvisi että kannet ovat korjaus-kelvottomat. (tod. pahasti halki kummatki seetien kohdilta.) Nyt alkaa uus projekti jossa keulille laitetaan 351m/400 kone ja C6 laatikko. Uuteen koneeseen ostettu uus Edelbrockin imukansi 4 kurkkuselle kaasarille, 282/290 nosteinen nokka, peltisarjat, uudet nostajat, ja muut pientä. Odottelevat siis vielä asennusta. Uusi kaasari ois vielä hakusessa himottaisi 850cfm holley tupla-pumppari. Kone menee täysin osiin ja koneen kansista tullaan höyläämään niin paljon pois kuin voi ottaa. Kone rengastetaan samalla uusiksi, mahdollisesti vaihdetaan myös männät.
    Summit racing myy täydellistä koneen korjaus pakettia noin 330 dollariin sis männät tiivisteet ja kaikki laakerit, ei paha. Mikäli tehon tarve jää vielä ensikesänä niin vaihdetaan kunnon kannetkin ,nyt ei budjetti enää anna periksi. Tuosta jää tuo vanha 351c 2v kone varaosa koneeksi tai vaikka kaljapöydän jalaksi? :D Lupaan päivitellä tänne projektia kun se pääsee alkamaan parin viikon sisään. Kestää varmaankin koko talven, koska ajokelit alkaa olla kohta tälle vuodelle ohitse.
     
  6. Väne

    Väne Gearhead

    Onko se uus kone 351m vai 400?

    Vakiokansien palotilat on niin huonot ettei kannata hullutella puristuksien kans, laita ennemmin alakerta kuntoon closed chamber kansia varten.
    Eli flattop männät ja lohkosta sen verran pois että männät tulee kansitasoon, olis sitten uusilla kansilla paljealue käytössä ja kestäis olla puristustakin..
     
  7. kalle39

    kalle39 1st gear

    Kone on 400, mut eikös tää ole tavallaan pidemmällä iskulla oleva 351? Näin olen ainakin käsittänyt. Uusia kansia ei perse kestä tällä hetkellä ostaa, kesä mennään tällä konversiolla ja mahdollisesti vuoden päästä talvella katotaan uusia kansia? Jossain vaiheessa tulevat kyllä, eivät vaan ihan vielä.

     
  8. saresks

    saresks Gearhead

    Vähän referenssinä; mä aikoinaan tein vastaavan koneen vähän portatuilla open chamber -kansilla ja flattopit. Staattinen ruttu 9.7:1, Crane Powermax 288/292 nokka. Sai normi keskipakoennakot, mutta alipaine-ennakon kanssa piti olla varovainen.

    220 kW takapyöriltä, oli kylläkin kova aski. Sittemmin ajautui sisään ja muita säätöjä ja kulki vielä paremmin.

    Mut kyl flattopit kantsii laittaa heti suosiolla, on tosiaan sit quentsiä tulevaisuudessa...
     
  9. Väne

    Väne Gearhead

    Kopsasin e85 quadrajet ketjusta kun en jaksanut kirjottaa uudestaan.

    Melko helpolla näistä voimaa saa, tai miedoilla osilla kun perusta on kunnossa.
     
  10. Fastback

    Fastback Gearhead

    Fordin 400 cid kone kuten 351M omaavat ns. isolohko kaavelin, eli niissä on sama kytkinkoppa mitä 429/460 moottoreissa. Tämä tarkoittaa sitä että myös vaihteisto täytyy vaihtaa.

    Jos moottorin kutittelu kiinnostaa ja täydellinen läpikäynti niin tuossa kaverillani olisi täydellinen kaasarista öljypohjaan ja vetolevystä vesipumppuun +500 cid Fordin 460 kone, procompin painetestatuilla ja portatuilla hatuilla. Hintaa olisi n. 5500 eetua, siinä olisi sitten Diamondin takomäntää yms herkkua. Katumoottori, pukkaa n. 550 hv. Tuli vaan mieleen.

    400 cid on oiva vääntökone myös.
     
  11. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Pahus kun en ottanut kuvaa K1 kattastusasemalta. Sinne yksi katsuri, joka harrastaa -73 Mustangilla, oli väsännyt upean lasipöydän Fordin lohkosta.
     
  12. kalle39

    kalle39 1st gear

    Projekti nyktähtänyt hieman etiäppäin, uusi kone 400cid kone on purettu ja viety Hicar.iin helsingin hernesaareen. Kansista höylätään jonkun verran pois, koneistaja lupasi laskea palotilan perusteella sopivan määrän. Kori menee myös uuteen maaliin. Laitoin uuden ketjun tuonne Projektit osioon, päivittelen sinne siis jatkosta. viewtopic.php?f=66&t=264676
    -Kalle
     
  13. country sedan

    country sedan Gearhead

    Jannen rikkinäinen Cleve hyötykäytössä.
     
  14. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Mitähän hyötyä meinasit tavotella aivan liian isolla kaasarilla? Noihin moottoridyno-ohjelmiin lyöt koneen kombinaation ja ne laskee kaasarin noille suunnitelmille, aika varmaan pienempikin riittää. Omassa 400M.merimoottorissa oli 450cfm hollikka :lol:
     
  15. kalle39

    kalle39 1st gear

    Joo menee tuo edellämainittu uutuuden jännityksen piikkiin :), homma lähteny sillain lapasesta et nyt on koneena tosiaan tuo 400m. Tuolla projekti puolella on juttua itse autonsta / korista ja moottorista taas on topicci 400m rakentelu. Sinne päivittelen sitten isommat jutut :)
     

Kerro tästä muillekin!