351Cleveland, 4v imusarja, 2V kannet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Granaatu, 24.1.2007.

  1. Granaatu

    Granaatu Gearhead

    Onko usein tavattu yhdistelmä? Mulla on moinen pari huolehtimassa hengityspuolesta, performer 4v imusarja ja 2v kannet. Olin elänyt pitkään (5½vuotta) siinä luulossa että imusarja on nimenomaan 2v-kansille tehty, mutta paljastuihan tämäkin nyt kun siitä olen riipinyt tavaraa pois päältä.
    Ruotsin poikain viritys. Hyvinhän tuo on kyllä toiminut, mutta jahka jossain vaiheessa saan tuon imusarjan irrotettua, näkee miten suuret pykälät kanavien välissä onkaan.
    http://public.fotki.com/Granaatu/konehu ... mer4v.html
     
  2. ML

    ML Gearhead

    Lukeeko jakajan vieressä Edelbrock ?
    Voi olla harvinainen imusarja jos lukee ja kanavat on 4v kokoa,moisesta en ole kuullut... :eek:
    Muuten tuo näyttää boss imusarjalta, ja toiminee hyvin jos kansia on vähänkin avarrettu vastaamaan imusarjaa.
     
  3. terence hill

    terence hill Gearhead

    On ollu itelläki moinen viritys,oli kannen kanavat sovitettu imarin mukaan.Harvinainen se Edelbrock 4V? Voi vihtori,kaikki määki olen menny hukkaamaan! :mad:
     
  4. Fastback

    Fastback Gearhead

    kyllä toi mun mielestä näyttää ihan tavis edelbrockilta jota saa mm. summitilta 2v kansille 4 bbl ja 4v kansille 4bbl versiona.
     
  5. Granaatu

    Granaatu Gearhead

    Juu, en meinannut että tuo imusarja olisi mitenkään harvinaisuus, vaan että se on nimenomaan 4v-kansille tarkoitettu imusarja. Noita saa uutena vaikkapa juuri Summitilta. http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
    Luulin tosiaan ennen että olisi se 2v-kansille tarkoitettu ja 4kurkkuselle kaasarille tehty malli.
     
  6. ML

    ML Gearhead

    Tavis imusarjahan se sitten on...4v performancen kanavat eivät ole oikeesti 4v kokoiset ja sopii siksi hyvin 2v kansiin. eron huomaa jos yrittää sovittaa esim bossin imusarjaa niin kansista meinaa loppua materiaali ja tiiviste pintoja varten joutuu hitsaamaan lisää ainetta kanavien alareunoihin.
     
  7. GT-95

    GT-95 1st gear

     
  8. Granaatu

    Granaatu Gearhead

    Kaivetaas tää esille, jos jotakuta kiinnostaa miten oli imusarja liimattu kiinni. Kohtalainen knölli kanavien ylälaidassa, pätevästi tasoitettu kanavien kokoerot...
    [​IMG]
     
  9. kime2

    kime2 Gearhead

    ^ruotsin poikien viritys^ :poff:
     
  10. SM

    SM 1st gear

    Jonkinlainen kokoero kanavien koossa:
    Port exit dimensions:
    4V #2665 - 1.37" x 2.15" = 34,8 * 54,6 mm
    2V #2750 - 1.30" x 1.86" = 33,0 * 47,2 mm

    Edelbrock Performer 2V -sarjan kanavat ovat pienemmät kuin 2V-kansien kanavat. Imusarjan mukana tulleessa ohjeessa varoitettiin sovittamasta imusarjaa kansien kanaviin sopivaksi, koska "imusarja on suunniteltu toimimaan sellaisenaan". Tuosta nyt voi olla sitten ainakin kahta mieltä. Performeria käyttäessä viritystaso on niin matala, ettei minusta kanavien kohdistamiseen kannata ryhtyä, saavutettava hyöty on mitätön. Ei ole oikein hyvä sarja millään mittapuulla, no toimii kauppakassivireisessä C:ssä.
     

Kerro tästä muillekin!