351Cleveland ei käynnisty

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Cougar ’71, 14.2.2022.

  1. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Jos siellä on joku MSD 6AL tai vastaava boxi, niin ottaisin sen välistä pois ja kokeilisin ilman...
     
  2. 1320

    1320 Gearhead

    Tätä minäkin vähän ajoin takaa kakkossivulla, et onko jakaja varmasti oikeassa kohdassa. Koska kun aloittaja kirjoitti...
    Sytkät tuli tosiaan myös katsottua ja ne pitäisi olla kohdallaan. Vakuumisäädin sojottaa eteen ja pyörijä karkeasti kuskinpenkiin ykkösen sytkän kohdalla. Se 180astettakin tuli kokeiltua kun ei muuta keksinyt.

    ...Niin eikös jakajan pitäisi puristustahdilla olla niin että vakuumisäädin eteenpäin ja pyörijä osoittaa ykkössylinterin suuntaan eli siis apukuskin puolelle, eikä kuskin puolelle kuten yllä on kerrottu.
    Tuolla lailla mä laitoin omaan 302:n ja pärähti saman tien tulille kun käänsi avainta eli sytkä ei hirveän kaukana ollut.

    Eli ennenkun ainakaan purkaa enempää niin laittaisin puristustahdilla ykkösen yläkuolokohtaan ja varmistaisin vielä mihin se pyörijä osoittaa.
     
  3. grantorino

    grantorino Gearhead

    Siis etuvastuksella, tämä kertoo paljon, jätä se etuvastus pois, virta ei riitä käyntiin koska sulla on nyt peräkkäin kaksi etuvastusta, toinen on auton alkuperäinen vastusjohto virtalukolta puolalle. Mittaa puolan navasta, paljonko tulee voltteja.
     
  4. Kalja imuri

    Kalja imuri 2nd gear

    Oreet samat kun mun vanhalla 307lla. Jakopää oli kohdallaan kasatessa, mutta sytkät vituillaan kun yritin käynnistää. Tuloksena että ampui sekä kaasariin että putkeen. Mikään sytkän säätö tai besahuikat ei auttanu, hattu käteen ja jakopää esille ja oli hypänny hampaan ohi. Jako kohilleen ja kuin palmunalta käyntiin
     
    Cougar ’71 tykkää tästä.
  5. Cougar ’71

    Cougar ’71 1st gear

    Ei mullakaan enää muuta tule mieleen. Ihan käsittämätöntä olisi. Uusi ketju ja rattaat ja kuvakin on missä, merkit on kohdallaan juuri ennen päätylevyn asennusta.

    Hyviä vinkkejä tullut ja löytynytkin jotain, mutta meno jatkuu ennallaan.
    Osaatko sanoa tekikö sulla kaasari imua? Mulla ihan olematon.
     
  6. aerosedan

    aerosedan Gearhead

    Jos jarrutehostajalle menee letku, tulppaappa kokeeksi se.
     
  7. Kalja imuri

    Kalja imuri 2nd gear

    Minäkin vaihdoin jakopään, ja sataan kertaan veivasin ja tarkistin että täplät kohillaan. Kun koitin käynnistää niin lähtikin hetkeksi. Kävi todella huonosti tyhjää, kääntelin jakajaa ja yskäisi todella kovaa. Siitä alkoi paukuttelu kaasarissa ja putkessa. En meinannu itekkään uskoa että uudet kilkkeet jakopäässä voi hypätä yli.
     
  8. Cougar ’71

    Cougar ’71 1st gear

    Tuo kuulostaa kyllä niin tutulle, että pitää avata pääty. Laitoitko tuplaketjun tilalle?
     
  9. Cougar ’71

    Cougar ’71 1st gear

    Kokeillaan vielä tätäkin
     
  10. Fastback

    Fastback Gearhead

    Tässä yksi syy minulla on paikallaan M-6268-A460 tuplaketju. Hyllyssä on toinen samanlainen uusi Ford Racingin ketjupaketti ja kaikenvaroiksi jos venyminen ärsyttää niin ratasjakopää.
     
    Cougar ’71 tykkää tästä.
  11. Bandicoot

    Bandicoot Gearhead

    Muistitko Clevelandissa 1 sylinteri on edestä katsottuna vasemmalla.
     
  12. Cougar ’71

    Cougar ’71 1st gear

    Muistin joo. Jospa ensi viikonloppuna ehtisi purkuhommiin. Jännä nähdä mitä sieltä löytyy
     
  13. monster

    monster Gearhead

    Eikös ton ajotuksen tarkista nopeasti ottamalla venakopan vain irti vaikka tönärillä mittaamalla.turha kai jakopäätä kaivaa esiin.ne merkit kin voi olla mitä sattuu.
     
    Turbiini tykkää tästä.
  14. Cougar ’71

    Cougar ’71 1st gear

    Nyt on jakopäähänkin kurkattu ja alles gut siellä. Ennen sitä katsottu venakopan alta ja konetta pyörittämällä ja ei löydy vikaa, eikä viitettä, että jako olisi pielessä. Kaikki siis täsmää venttiilien ajoituksen kanssa. Vai onko poppakonstia tai tietoa, ettei merkit saisikaan olla kohdakkain?

    -Puristukset on ihan hyvät.

    -Kaasari ihan uusi ja seosruuvit Holleyssa alkuasennoissa

    -Puola on uusi

    -tulpanjohdot on uudet

    -Imusarjan ylimääräiset reiät tulpattu

    -kaasarin ja imusarjan pultit napakat

    Mikä hitto tuossa voi vielä olla? Voiko imusarja olla halki koneen puolelta? Edelbrock 351c dual plane sarja kyseessä.
    Aika en kyllä mitään enää keksi. Imuvuotoon viittaisi ja isoon sellaiseen, kun joka paukkaa eikä lähde käyntiin. Sytkäjärjestyskin nimittäin tsekattu kahteen ukkoon kohta 50kertaa. Valehtelematta.
     
  15. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Löytyykö toista kaasutinta jolla voisi kokeilla?
    Imuvuoto kaasuttimen ja imusarjan välissä, onko ampunut tiivisteen rikki?
    Jarrutehostimen letku kokeeksi tukkoon, kuten aiemmin jo mainittu.

    IS
     
  16. grantorino

    grantorino Gearhead

    Otitko etuvastuksen pois puolasta? Ei moottori ilman kunnollista kipinää käy.
     
  17. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Vaikkakin kaasari on ihan uusi niin siihen liitännäiset perusasiat onko tsekattu ?
    Onko kammiot täynnä siten kun kuuluu ja ettei falskaa boostereistaan tms. ?

    Tuli vain mieleen kun omaani heräteltiin taas ja ei pirullakaan käyntiin ja sitten kun saatiin niin oma tovinsa ja hämmästeltiin kun käy hieman raskaasti ja laiskasti niin oli jälleen neulaventtiilin tiiviste kutistunut ja kusi läpi siten, että kohokammiot tulvi. Oli siinä muutakin pientä, mutta noin lähtökohtaisesti.

    Itse olen kovin skeptinen aina "uusien" osien kanssa varsinkin nykypäivänä. Alumiinikannet tuli laitettua ja lähes viimeisillään vielä löydettiin koneistuslastu sieltä vaikkakin niitä oli useaan kertaan jo pyöritelty tutkittu ja hieman myös tasoitettu/hiottu työstöjälkiä.
     
  18. monster

    monster Gearhead

    Lähtiköhän tää jo käyntiin.
     
    esmi tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!