351w?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mikko69, 5.7.2005.

  1. mikko69

    mikko69 1st gear

    onko -79 mallisesta 351w saastekoneesta hyväksi viritys aihioksi?
     
  2. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Kannet ovat heikoimmasta päästä, mitä fordilta ikinä tullut sbf/w osastolta. Pienet venat, palotilat riittää pienemmän perheen pesualtaaksi ja kanavat legendaarista Fordia. Jos kannet ovat justiinsa isolla rahalla tehty, niin voihan niitä sitten käyttää jos ei halua kuuta taivaalta. Mutta jos seetit on loppu, ohjurit väljät, venttiilit palannut, jousten asennuspaineen mittaamiseen riittää peukalot ym. niin sillä rahalla saa jo paljon alumiinikantta, esim. Edelbrock RPM.

    Pienempänä ongelmana on laakerikaulojen paksuus, ei ole tarkoitettu jengakoneeksi 3" runkokauloilla. Muuten ihan hyvä aihio, ei pahan painava tilavuuteensa nähden.
     
  3. bbford

    bbford Gearhead


    Määrittele jenkakone? Mä kierrätän 460 konetta 6000 asti.Vai puhutaanko +7000 rpm kun kyseessä on pikkulohko?
     
  4. Make_O

    Make_O 3rd gear

    Mä pyöritin 302:sta 7000 asti mikä alkaa olla jo liikaa 351:selle juuri tämän runkokaulan tähden,toisaalta 351.stä ei ehkä tarttis pyörittää niin paljoa paremman väännön takia... Olishan se hauska kokeilla miten tollanen 351w toimisi jos siihen laittais 408 stroker sarjan :)
     
  5. fairlane

    fairlane Gearhead

    "mun mielestä jenkakoneella tehdään kierteitä" kyllä se 351w kiertää ihan hjuuuvin vaikka onkin 3"runkolaakeri, tommonen 6200-6800 menee mukavasti vielä hydrauli rullalla. mekaanisella rulla nokalla sit enemmän,tietenkin veivit ja muut sen mukaset.kysykää futuragelta missä se pitää rajottajaa taitaa olla yli 7000 reilusti,jaa niin ja sehän mosa onkin 393w :rotfl: http://www.fordmuscle.com/archives/2004 ... ndex.shtml
     
  6. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    No just jotain tollaista luokkaa. Kyllähän varmaan noillakin kauloilla voi kierrättää kovempaakin, mutta ei enää ihan perusosilla ja -välyksillä. Kaulanopeus on suunnilleen sama 351W:ssä 6000rpm ja 302 7400rpm. 351W 7000rpm vastaa jotain 8600rpm 302-kaulalla.

    Ja tiedän, että Futuragen kone toimi. Mutta Futurage onkin edistyneempi tieteenharjoittaja ja tietää mitä tekee. Eiköhän Futuragen motissa ole kaikki muu kuin lohko jotain muuta kuin "-79 saastekonetta". Kyse on siitä, riittääkö Mikko69:llä budjetti AFR205:siin ja retro-fit rullanokkaan jne. joita tarvitaan tuolla +7000rpm.

    Mutta tuo runkokaula oli nyt vain toissijainen huomautus, kysymyshän koski mihin -79 351W riittää. Runkokaula tuli vaan mieleen, ettei Mikko69 luule, että laittamalla vaan kovempaa nokkaa ja kierrättämällä tappiin saadaan helpolla ja "halvalla" tehoja niinkuin pikkulohkosta.

    Eli riippuen siitä, mikä budjetti ja tavoite Mikolla on, niin tuo 351W on tai ei ole järkevä aihio. Jos tavoitellaan +300hp mid-size -autoon, niin on oikein hyvä aihio. Jos tavoitellaan +600hp, niin eipä siitä muuta jää kuin lohko ja silloinkin muuta budjettia ajatellen FRPP:n tai Dartin lohko voisi olla hyvä investointi, vaikkei tuo 351W lohko antaudukaan yhtä helpolla kuin 302.
     
  7. Liipo

    Liipo Gearhead

    moro

    Moro

    Jos sulla on nappulaa niin osta suoraan 393 stroker us-partsista!

    Maksaa meinaan yhtä paljon kun teet sen itse tai vielä enemmän!

    Mulla on nyt valmistumassa 351w rulla hiluilla sun muilla romuilla! ja hintaa on tullu jo kiitettävästi.

    Seuraavaksi ois tarkoitus tehdä 408 stroker! siihen on jo toi stroker kitti ostettuna! Nyt tarvis vielä löytää lohko siihen!
     
  8. mikko69

    mikko69 1st gear

    miten muuten lohkosta näkee vuosimallin? ihan mielenkiinnon vuoksi vaan :lol: siitä valunumerosta se varmaan täytyis jotenki tulkata :oops:
     
  9. Liipo

    Liipo Gearhead

    moro

    Jos se koodi alkaa d2 niin kone on 72 mallia
    Eli niinkuin varmaan ymmärsitkin d= 70 luku ja toi 2 sitten se tarkempi vuosi.
     
  10. mikko69

    mikko69 1st gear

    no niinpä näky olevan D9 koodin alussa :lol: aina oppii uutta :) mistäs te foortti miehet yleensä nää osanne ostatte?
     

Kerro tästä muillekin!