360 männistä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dd64, 29.3.2009.

  1. dd64

    dd64 Gearhead

    Tulevaa konetta haaveilen kaudelle 2015. Nykyistä konetta tehdessä lohkosta höylättiin 1 milli pois , jotta sain männät lohkon tasalle. Nyt seuraavaa versiota suunnitellessa männät tuottaa ongelmia. Mikä kertoo männän korkeuden? Kansiksi tullee 63cc palotilaiset ja puristukset pitäis saada 11.5-12 tietämille. 3.58 isku. Voinko kompensoida höyläyksen paksulla tiivisteellä vai?
     
  2. dd64

    dd64 Gearhead

  3. F-body

    F-body Gearhead

    Katse noita puristuskorkeuksia eli tapin ja männänlaen väliä. Sen tarvis olla sama kuin vakiomännillä niin saat nolladekki lohkon. Sitten patilla tai kolotulla männällä sopivaa runttua hakemaan. Kansien vaihdoilla voi palotilojen koolla myös kikkailla. Rautakansilla ei pumppubensa taida millään riittää 12:1 runtulle.
     
  4. Jas

    Jas Gearhead

    Teoreettisesti taitaisi olla 3,58/2+6,123+1,667 eli yulisi 9,58" korkeelle ja lohkon taso muistaakseni on 9,6" eli jäisi 0,5 mm alle mutta millin höyläyksellä 0,5 mm yli. Mutta käytännössä.. jossain sielläpäin..?
     
  5. dd64

    dd64 Gearhead

    joo. Aika samoihin laskuihin pääsin tolla kb:n sivujen laskureilla. Mitä ne meinaa meinaa tolla ratios figured 018 deck @ 9.600. 9.6 on dekkikorkeus. onko toi 018 sitten sen verran mäntä reijässä. se on lähellä sitä puolta milliä... Entäs tossa KB:n puristussuhdelaskurissa toi piston head volume? Meinaako venttiilitaskujen tilavuuksia flat topin ollessa kyseessä? Vai...? Ja milläs tiedät niitten tilavuuksia luetteloja kattellessa?
    Selviäähän näitä juttuja ominpäinkin, mutta kun on toi nettiaika niin prkleen rajallista. Joten kiitoksia avuista...
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Aika usein noi performanssi männät jää just ton puolisen milliä alle tehdasmittasella lohkolla, ja ilmotetut puristussuhteet siis männän ollessa ton verta alle dekin yläkuolokohdassa . Piston head volume on noi venakolot. Ja mun mielestä voi surutta kompensoida kansipahvin paksuudella noita pieniä heittoja yli- tai alimenossa.
     

Kerro tästä muillekin!