360 mopar kk-laakerin välys?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sherif, 18.7.2006.

  1. sherif

    sherif Gearhead

    Niin osaako joku sanoa mitä paljonko suositellaan kk välykseksi entä kuinka suuret heitot sallitaan sallitaan alasilmukassa? Tossa kävin vaan kellolla läpi 3 sarjaa veivejä ja aikas suuria heittoja oli. Eikös ton silmukan pitäs olla jämpti 2 tuumaa ja vartti elikkäs milleissä 57,15? täysin pyöreää läpeä en löytänyt ainuttakaan. paras oli 2satkua soikeutta ja silloin liikuttiin mitoissa 57,17-57,19mm eli ikäänkun 2-4 satkua plussalla. keskiarvo oli ehkä tommonen 2-7 satasta plussalla eli soikeutta noin nelisen satkua. muutama olikin sitten 5 satkusta reiluun kymppiin soikeena. huh, onpas vaikee selittää.. :eek: mutterit vedin aikas kireelle mutta en kyllä momenttiin että johtusko siitä?
    missäs hinnoissa noitten silmukoitten koneistus pyörii?
     
  2. Mopar

    Mopar Gearhead

    Ne pitää mitata momenttiin vedettynä, silloinhan se on sama tila kuin koneessa.
     
  3. sherif

    sherif Gearhead

    Sitä vähän funtsinkin..Varmaan muistat nuo momentit? Kerro nyt samalla muutkin momentit kun on edessä kuitenkin..
     
  4. Fireball

    Fireball Gearhead

  5. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Veivin laakerivälyksiksi annetaan esim. 0,0005"-0,0015" ('69 318), 0,0005"-0,0020" ('69 340) ja 0,0005"-0,0022" (0,013-0,056mm 360 Magnum) ja suurimmat sallitut välykset vastavasti 0,0025", 0,0030" ja 0,0030" (0,08mm). Tuo 45 ft. lbs on 61 Nm.
     
  6. sherif

    sherif Gearhead

    No kyllähän sieltä muutama hyväksyttäväkin löyty kun veti oikeeseen momenttiin. Pari joutuu varmaan tahkoomaan uusiks. Silmukan liitoskohdassa eli kangen sivuttaissuunnassa saakin kuulemma olla hivenen reilummin välystä että mahtuu öljykin sekaan. Pääasia että pohjois-etelä sekä väli-ilmansuunnat on toleransseissa :D :D Näin kerto ammattilaiset

    Ja kiitoksia taas..
     

Kerro tästä muillekin!