360 remmi-dusteriin kilvet?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja sherif, 30.3.2007.

  1. sherif

    sherif Gearhead

    Kuinkas mahoton yhtälö tommonen on? Minkämoisilla pannuilla dustereita on saatu leimattua? Jos jollakin löytyy tommonen paketti pellin alta niin mielelläni ottasin vaikka rekisteriotteesta jäljennöksen..
     
  2. RB-440

    RB-440 1st gear

    Eikös tossa alkuvuoden V8 magaziinissa nimenomaan ollut remmi Dusteri, oliskos ollut peräti isolohkolla? Ja muistaakseni siinä oli rekisterikilvetkin. Josko siinä sitten olisi lähtökohta jonninmoinen.
     
  3. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Eipä se auta jos muutoskatsastus on tehty yli 10v sitten, oli säädökset erilaiset. Onko koneen koko alkuperäinen vai muutoskatsastettu ? Ei kai siinä muuta ole kuin laitat ahtimen ja mittautat tehot, joiden täytyy olla prosenttirajojen sisällä (vertailumoottorin teho +10 vai 20%)
     
  4. Pahapää

    Pahapää Gearhead

    linkki

    Tossa viittaus AKEn sivulle,siellä puhutaan turbosta mutta kuitenkin kyse on ahtamisesta +20% vertailu moottorin tehosta. Ja uskottava selvitys tehoista tarvittaessa (dynolappu)
     
  5. sherif

    sherif Gearhead

    Auto muutoskatsastettu 318:lle aikanaan.. Jaa onko DartBlowerin kansikuva-auto ihan tielaillinen peli? Täytyy katsurille viedä V-8 luettavaksi :lol:
    Mikäs on sitten tehokkain mylly mitä tossa voi käyttää vertailumoottorina?
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei ollu viime vuonna leimattu ahtimella, mutta tänä vuonna olis kuulemma tarkotus muutoskatsastaa.
     
  7. Duster_71

    Duster_71 1st gear

    kyseleppä nimimerkki: blowerduster sillä on ainaki moinen kompinaatio
     
  8. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Mikä on ollut isoin moottori dusteriin ? ei muuta ku alusta vastaamaan semmosta ja selvitykset paperille että palikat on siellä sekä dynotodistus mistä selviää moottorin teho ja konttorille hakemaan kilpiä.

    ahtaminenhan laskee tarvittaessa tehoa jos vakio moottorissa on liikaa hönkää.
     
  9. martiar

    martiar 1st gear

    Tilavuudeltaan 360:n mutta tehokkain on 340:n .....
    Joten ne on lähtökohdat ...
    Autoa ei ole koskaan tehty isolohkolla mutta tietysti voi verrata vastaavaan autoon esim. 69 barracudaan tai dartiin johon on saanut 440:n tehtaalla jo .... ja 68:n hemi ....
    Periaatteessa sama auto kuin dusteri mutta ei mallisarjalainen .....
    Joten ei todellakaan niin yksin kertaista kuin luulisi ....
    Jos löydät dusterin jossa kaikki luvat valmiina ja leimattuna on kaikista helpoin tie saada kyseinen tekniikka sellaiseen autoon ....

    AM-Racing
     
  10. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Tuossa kävin vuodenvaihteessa kyselemässä noita isolohko+a-bodytulkintoja vakikonttorillani ja kanta oli että 63-66 EI SAA mutta 67-up oli sitten barracuuda, dartti tai valtteri niin sinne vaan
     
  11. kasipallo

    kasipallo Gearhead

    juu eli 67 valluun saa laittaa 383 + 20% eli 459.6...eli voi lentää :rotfl:
     
  12. martiar

    martiar 1st gear

    Aikoinaan sai Dart-65 GT:hen BB- mottorin .... ja sellainen tulee markkinoille tässä kesän kynnykselä ..... siis leimattu ja valmis peli ....
    Jos todellista tarvetta niin voin antaa yhteystiedot omistajaan .... vaihto vain rahaan ....

    AM-
     
  13. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Meillä on ollut noita isolohkosia early a-bodyja muutama. Mä oon aika varma, että sellasen saisin tänä päivänä leimattua isolohkolle kun on samaa A-body mallisarjaa kun noi uudemmatkin. Tehtaan kirjoista löytyy kyllä aukotonta todistetta asiasta kymmeniä sivuja niin, että ton konttorilla pystyy "aukottomasti todistamaan".
     
  14. dart -66

    dart -66 Gearhead

    No, jos harrastemyönteinen ja asioita ymmärtävä katsuri on sitä mieltä että ei onnistu niin kyllä mä uskon. Tiedän että (ainakin) teoriassa voisivat olla samaa mallisarjaa, mutta vaatii pokeria ja huolella valittuja sivuja varaosakirjoista... :wink:

    Ja Dart/Barracuda 67-up kelpaa rinnakkaismalliksi Valiantille, niin saahan Valluun isomman kuin 383 + 25%
     
  15. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    mallisarjaan kuulumisen voipi joutua todistamaan maahantuojan paperilla.
     
  16. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Eipä ole Plymouthin maahantuoja ollut hengissä vuosikymmeniin...
     
  17. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Eikä tarvitse todistaa maahantuojan papereilla yhtään mitään. Olen itsekin törmännyt tohon, että katsastusasemat mielellään näkis edessään maahantuojan kirjoittaman "virallisen" todistuksen, jossa lukee, että tälle ja tälle autolle saa tehdä tuota ja tuota, sekä bukstaavit alla. Sellasella homma varmaan hoituu helposti, mutta sellasen vaatimiselle ei ole mitään perustetta. Eikä sellasen myöntämiselle välttämättä maahantuojalla edes pätevyyttä, tollanen lupa on enempi sellanen "käsienpesupaperi". Ja samaan hengenvetoon vois lisätä, että noi meidän molemmat entiset early A-body isolohkot on aikoinaan leimattu nimenomaan maahantuojan ja piirimyyjän myöntämillä ylläkuvatun kaltaisilla luvilla. Saattais jopa löytyä vielä tollanen lupa tallesta, Chrysler maahantuojan teksti '65 valianttiin kuului kutakuinkin näin "Plymouth Valiantiin, runkonumero XYZ456, saa vaihtaa alkuperäisen 2.78 litraisen moottorin tilalle 6.27 litraisen moottorin numero 999. Ei vaadi muutoksia auton muissa rakenteissa, kuten jarruissa, jousituksessa tai voimansiirrossa." Ja näin saatiin muutoskatsastettua isolohko A-body, tosin kolmilovinen rattiakrahkamanuaali vaihtui 727 automaattiin, mutta muuten liikuttiin edelleen vaikkapa 9" rumpujarrujen turvin.
     
  18. xp

    xp Gearhead

    Vieläköhän ko. Valiantti on liikenteessä? Joskus 80-luvulla oli jäähallin parkissa myynnissä vanha Vallu 383/727/ 8 3/4 takarenkaina 295 milliset. Joku ruskehtava, hyvä tekniikka valianttiin.
     
  19. xp

    xp Gearhead

    Vieläköhän ko. Valiantti on liikenteessä? Joskus 80-luvulla oli jäähallin parkissa myynnissä vanha Vallu 383/727/ 8 3/4 takarenkaina 295 milliset. Joku ruskehtava, hyvä tekniikka valianttiin.
     
  20. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei oo tällä hetkellä liikenteessä, vaan työn alla. Toi kuva on vuodelta 2002 Kiikalasta:
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!