360 stroukkaus vai jotain muuta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja xarper, 18.6.2018.

  1. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Ja tietenkin "ihan omin sanoin", kuten urheilutoimittajilla oli aikanaan tapa kysellä..
     
  2. 3964

    3964 3rd gear

    Kukin tyylillään,itse en vaparissa näe hyötyä E85, ahdetussa eri juttu.

    Pätkä ajussa öljynvaihtoväli 1000km.
     
    Jukka 63 ja xarper tykkäävät tästä.
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Näin tein, huomenna vaihtuu....

    [​IMG]
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Jooh täällä kun ei oo kun pätkäajoo kaikkialle ni... Kaupunhin päästä päähän 6km :poff:
     
  5. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Oliko se öljy lisääntynyt sit merkittävästi?
    Oliko ö-paineet normaalit koko ajan vai laskiko ne nyt lopussa?

    Tutki nyt kunnolla ensin, öljyt pois puhtaasen kippoon ja suodattimen suolistus.

    Jos jotain outoa löytyy niin kone pois ja koko kattilan tarkistus, ei mitään "oikaistuja" remotteja, mun mielipide.

    Jos tosiaan on laakeri mennyt niin sit vaan akselia hiontaan ja tarkemmat säädöt ens kerralla.
    Nekin jotka nyt säätämisestä partaa paukuttaa on itsekin tod. näk. ja ovatkin motteja sulatelleet, joten älä välitä, kyl se siitä:)
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  6. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Mistä tiesit? :)
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Se on toi Inlinee vaa tollane, sillä on jääny jotai hampaankoloon :rotfl:
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  8. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Mä vaan aattelin et sillä itsevarmuudella miten siel topicissa kommentoit, tääl ois vimpan päälle kohillaa.

    Mut mutu ja todellisuus ei näemmä aina kohtaa
     
    Swinger tykkää tästä.
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    "Tee niinku mä sanon, älä niinku mä teen" lienee paikallaan tässäkin kohtaa :D

    Sori oli pakko :poff:
     
    xarper tykkää tästä.
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Nyt ei tainnu olla öljyillä asiaa tähän sittenkään. Yks veivinlaakeri pyörähtäny ja muissa ei mitään vikaa juurikaan...
    Merkillistä...
     
  11. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Stroke Akselissa on pyöristykset laakerkauloilla. Olisiko liuska napannut siihen.
     
    xarper tykkää tästä.
  12. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Outo homma toi E 85:n keräätyminen öljytilaan.Mullahan on toi tt rysy joka käy tarkoituksella sika rikkaalla.Putkistahan se ylimääräinen roiskuu ulos.Ei ole ollut havaitavia ongelmia öljyjen kanssa.Öljyn pinnan tarkastus tulee tehdä kun motti on oikeesti lämmin,muuten saattaa tulla harha käsitys öljyn määrästä.E 85 haihtuu pois ja mittaus tulos on oikein.Jos motti on väljä, kasvaa ohivuoto alakertaan johtuen männänrenkaiden päittäisvälysten kasvusta,se vois olla ainut selitys.
     
  13. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Liian tiukka laakerivälys.
     
    xarper ja puna niska tykkäävät tästä.
  14. xarper

    xarper Gearhead

    Voimmeko tästä päätellä että Eaglen rojut on sitä sontaa mitä väitetään?
     
  15. MJF

    MJF Double Gearhead

    Mitkä kiertokanget siellä nyt on? Onko niistä tarkistettu mitat?
     
  16. xarper

    xarper Gearhead

    Eaglen stroukkisarjan mukana tulleet ja ei ole. Ehkä ne eaglen sarjat on niin kuraa kun väitetää?
     
  17. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    No lainataan nyt tätä kommenttia, mut ei kai kukaan moottorin tekijä kasaaa mottia tarkistamatta laakerivälyksiä....?
     
    401, Filth ja Herje tykkäävät tästä.
  18. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    No nyt sitten sen laakerivälyksen mittauksen lisäksi kaikki veivit momenttiin ja reikien mittaus kaikista lopuista veiveistä.

    Tais mennä se yksi veivi pilalle, vois olla fiksumpaa hommata uus sen tilalle kuin kunnostuttaa, ainakin jos se on ottanut lämmöistä väriä...

    Ite teen niin että mittaan kaikki veivit momentissa reijän koon ja pyöreyden, ja sit laitan yhteen veiviin laakerin ja taas se momenttiin, ja reijän mittaus. Sit mittaan akselin kaulat ja lasken välyksen. Tyylejä on varmaan erilaisia mutta näin tekemällä on ainakin yllätykset vältettävissä.
    Toisena tyylinä on mittaa kaikki kanget laakerin kans momentissa, ja valkata niistä sen mukaan mitä akselin kaulat on, mikäli missään mitassa eroja on.
     
  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jos ei muuta ole, niin hommaa Plastigaugea.
     
  20. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ei voi, Eaglelta on nähty paljon aivan priimaa tavaraa.
    Se on vaan jo tilastollinenkin pakko kun noita halpissarjoja tuotetaan hirmuisia määriä, että ihan jokaisessa akselissa ja veivissä ei mitat olekaan just niin että niitä vois silmät kiinni lyödä kasaan.
    Eikös sulla ollu myös veivien sivuttaisvälyksissä todella isoja eroja eri kauloilla? Kannattaa mittailla myös mistä se johtuu.
     
    xarper tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!