360 stroukkaus vai jotain muuta?

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja xarper, 18.6.2018.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kyllähän nyt 727 kestää sen 400-600hp helposti. Sit pikku preppauksella vielä enemmän.
    Toi 5:1 vipu on sellanen, et moni luulee sen olevan paras, mutta se ei ole niin. Yleensä joku 3.9-4.2 on paras.
    Ja onhan noihin 727 vaihdettu 904 (A999) sisuskaluja, kun ovat kevyempiä yms, ja ne kestää kanssa. Eli voisi sanoa, että 727 on jopa turha järeä :D
     
    xarper tykkää tästä.
  2. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Jep.Nyt oli kyllä puhetta mun laatikosta.Santalan dynossa Evo 2 puski 808 hp/max vääntö yli 1000 nm.(ahtoa remmillä 0,7 bar)Se oli hauska,mutta kori painoi liikaa.(71 R/T charger) Paras aika kiikalassa 11,7.Kori rullaavana myyntiin ja tilalle oikea katukilpa auto.Jotkut tuntee sen nimellä Ralli valiant.Aika tippu muutaman vuoden aikana 9,51:n .Sen jälkeen rupes toi seisova maili kiinnostaa.Rallista kone+laatikko pois.Rullava koppa myyntiin.Ja tilalle 70 new yorker sedan 4d.Järkevä ratkaisu:).Tohon kori valintaan johti semmonen juttu kun mulla oli sellanen ja jykältä sai Vipin turbot sarjoineen edukkasti.Nyt tuottaa +1000 hp, uskoisin.Ahtoa 1,2 bar.Ja laatikko vaan vieläkin toimii.
     
    Diktaattori ja FuryIII '71 tykkäävät tästä.
  3. väsynyt

    väsynyt 3rd gear

    No! Mites toi maili menee!:(
     
  4. C5_Z06

    C5_Z06 Gearhead

    Mittari menee pohjaan aivan varmasti.
     
  5. väsynyt

    väsynyt 3rd gear

    Niin! Mikä mittari:oops:?
     
  6. kuula

    kuula Gearhead

    Waldesta mittari pohjaan.
     
  7. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Vaatii aika monta flindaa et Waldest saa mitskun pohjaan. Paitsi jos on terästetty.
     
  8. väsynyt

    väsynyt 3rd gear

    Ai! niikun kauhavan kisoissa oli terästettyä waldea:D!
     
  9. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kalajoella.
     
  10. väsynyt

    väsynyt 3rd gear

    Niin hän se olikin! muistin väärin:mad:!
     
  11. xarper

    xarper Gearhead

    Kampura 8 kymppiä kiero eli roskis kamaa.

    Nyt äkkiä jostain mulle sbm alakerta et saa nippuun ton, taitaa olla vaan vähä liian karu nenä ku 480 nostoillaki oli hipassu mäntää jo 360 alakerralla.. Ei väliä mikä sbm kunhan ehjä.

    Myös 360 pyörivät 030 männillä käy.
     
  12. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Mistä toi kampuran vika johtu? Oliko imu- vai pakovena ottanu kiinni? Imu yleensä ottaa aikasista aukeamis asteista, kun mäntä vasta mennossa ylös ja pakohan taitaa ottaa, jos jouset ei kerkee mukaan. Tottakai nostokin vaikuttaa
     
  13. xarper

    xarper Gearhead

    Ihan reilusti oli venttiili mäntä välystä ku mittasin. Kaikki veivit oli tiukkoja akselille, koneistaja epäili et se yks pyörähtäny laakeri sen on vetäny, tuskin paketista ollu kiero ku pyöri tosi hyvin pukit momentissaankin kasatessa, jakso vielä kampuran päästä pyörittää kädellä ku oli yks mäntä ja veiviki paikallaa.
     
  14. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Niinkuin minäkin luulin , mäntä nousee noin 0,6 dekin yli palotilat 57cc silti raksuttaa melkein vakio nokalla.
     
  15. xarper

    xarper Gearhead

    Mä en luullu vaan mittasin. Ei voi jättää arvailun varaan noin paljon höylätyillä kansilla.
     
  16. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Jesus että nua kannet oli jo niinkuin lohkokin sheivattu mulla , ainut vaihtoehto oli itse työstää männät komboon jollain sopivaksi. dish malliset sit tein speed pro:ista.
     
    xarper tykkää tästä.
  17. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Niin siis mäkäkään en arvaile mitään.
     
    xarper tykkää tästä.
  18. xarper

    xarper Gearhead

    Just kaivoin venttiilikolot mäntiin tohon 318 et mahtu toi XE284 olemaan siellä.

    On se vaan kaunis tommonen B body.
    [​IMG]
     
    Inlinee, Camino'79 ja jariha tykkäävät tästä.
  19. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    On kyllä hyvään näköinen auto, täytyy sanoa! :)
     
  20. jariha

    jariha Gearhead

    tuli muuten imuriin et mullakin ois ehjä 360 motti...kuulema kasarin aikaan kun se on viritetty siihen on laitettu 340 nokka,(se on ollu sillon äkänen?) kansia höylätty ja oli siinä imarikin 4-kurkkuinen sekä kaasari joku holley? peltisuolet tuli mukaan mutta on hyvin shortyt mitkä on odottamassa? mitähän tolle tekis kun eii oikestaan viel koppaakaan??
     

Kerro tästä muillekin!