360 stroukkaus vai jotain muuta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja xarper, 18.6.2018.

  1. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ja mitään ei ole koneelle tehty, korkeintaan nokka vaihdettu.

    On se kummallinen juttu että jonkun mielestä stroukkaaminen ei lisää tehoa millään kierrosalueella, kuten ekalla sivulla väitettiin. Mutta kun ei tehdä "mitään ihmeellistä" niin tehot melkein tuplaantuu! :p
     
    Muokattu: 20.6.2018
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tossa meijän stokkikoneessa on myös 1HP per CID . Eikä siinä ole mitään ihmeellistä palikkaa sisällä kun ei saa olla.
     
  3. Catiska

    Catiska Gearhead

    No ei tietenkään saa olla mitään ihmeellistä palikkaa. Mutta niitä ei ihmeellisiä palikoita on sopivasti ja valikoivasti "puhdistettu" ja "puunattu".

    Tietäähän sen nyt jokainen ettei pelkällä kaasarin säädöllä tehot noin paljon muutu. Nokankin osalta on selvät rajoitteet kuten toki on monen muunkin asian suhteen.
    En tosin tuota stockia niin paljon tunne että valvotaanko siellä sääntöjen noudattamista sen enempää kuin vaikka katuluokissa? Vai mennäänkö sielläkin sillä linjalla että protestit pitää kaluston sääntöjen mukaisena. Kukaan ei vain ilkeä tehdä protesteja, joten sikäli mennään villillä meiningillä.

    Mutta, taas mentiin ohitse aiheen.

    Onko kenelläkään kokemuksia e85 liemestä talviajossa, kun siis puhutaan tällaisista vanhoista rasseista ja autossa oikein mikään ei ole suunniteltu alkujaan viinalle. Saako tuota käyntiin kylmänä kirveelläkään??
     
  4. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Vieläkös se Stock-luokka on semmosta pelleilyä kuin Puu Wareliuksen tai Jouko Hakkaraisen aikaan!?
    Laitan aiheeseen liittyvän biisin!
     
  5. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mikskä se siit ois muuttunut? Toki Wareliuksen ja Hakkaraisen Standard moteissa oli lähinnä köyhyyden ja osapuutteiden aiheuttamia laittomuuksia jotka sittemmin korjattiin ja kumpikin ajoi sen jälkeen kovempaa. Mut ei ainakaan fyyran resursseilla niit säännönmukaisuuksia kovin tarkkaan ja kattavasti tutkiskella. Vakion kanssa niillä ei ole juurikaan tekemistä, vaan ovat NHRA Stock specsien mukaisia moottoreita. Kansille ei esimerkiks saa tehdä ssäntöjen mukaan juurikaan mitään, mut silti jos meet ostaa vaikka Wannilta moparin isolohkon Stockikannet ni ne maksaa enempi kuin ykskään aftermarket alsakansi samaan mosaan. Mut motit on vain osa sitä palettia, myös kopat ovat melkoista taidetta hyötysuhteensa osalta. Ei yhtään mitään tekemistä vakion kanssa, eikä edes tavallisen kuolevaisen kilpurin.
     
    jariha, Catiska ja mpower tykkäävät tästä.
  6. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Sanoisin,asiallinen ja asiantunteva vastaus!Muistan vain sen,jotain juttua aikoinaan Stock-moottorit herätti.
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Mä ajelin melkein koko viimetalven E85 about vakiolla 318, ei suurempia murheita kun on ryyppy toiminnassa ja lorauttaa bensaa pari litraa lisäaineeks aina, meinas ole vähän sahaamista ilman pikku bensalisää kovimmilla pakkasilla.

    Artsilla varmaaan kokemusta asiasta kanssa enemmänkin.
     
  8. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    ^ Kun oppii tietämään miten paljon sitä soppaa pitää kiihdytyspumpulla polkea pakkaskelissä, niin lähtee käyntiin mukisematta. Toki lohkolämppäri kannattaa olla.
    Jos polkasee pari kertaa kuten bensalla, on aivan turha alkaakaan starttaamaan, etanolikone vaatii kakkua todella reippaasti kylmällä.
     
    xarper tykkää tästä.
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Toimisko vähän sama systeemi, kuin vesiruiskutus ahdetuissa koneissa. Sen sijaan 2-3l pikkusäiliöstä ruuttaisi bensaa koneeseen...
     
    xarper ja artsiracing tykkäävät tästä.
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu senverran vielä ohi aiheen että kyllä voin ton koneen avata ja saa ihan rauhassa ettiä laittomuuksia. Meillä on tarkoitus alittaa vain se ryhmäindeksi joka on K/SA luokassa 12.65 .
    Siihen riittää toi sääntöjen mukaan tehty patti ja loput on kuskista kiinni. Ainoa mitä ei saa kaupan hyllystä suoraan on männärenkaat, ne tei ite ihan tavisrenkaista.
     
  11. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Toimii! Mulla oli muutama vuosi sitten Tbi:n kaverina tuollanen lisäruiskutus.
    Kaasareitten kanssa en ole pitänyt tarpeellisena.
     
    xarper tykkää tästä.
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Esin K-jet on erillinen kylmäkäynnistys suutin, joka ruuttaa muutaman sekunnin bensaa suoraan imusarjaan ja helpottaa käynnistystä.
     
  13. xarper

    xarper Gearhead

    Näyttäis karvan yli 2000e jäävän hinnaks tasapainotetulle Scatin sarjalle flat top männillä millä sais puristukset sinne reilu 13.
    Jegsiltä halvin, summitilta joku 50e enemmän ja suomesta satasia enemmän.

    Tohon rahaan rakentais jo kokonaisen chevyn moottorin :rotfl:
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  14. Herje

    Herje Double Gearhead

    Ja siihen koneistukset vielä päälle:poff:
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Anteeksi maalaisuuteni kun ihmettelen että miten saat 13 rutut flättimännillä?
     
  16. xarper

    xarper Gearhead

    4 tuuman isku, 54cc palotila ja flat top männät jää .012 alle deckin?

    Pahvin ku laitan vielä .020 ni pääsee quenchin hyödyntää kans, vai jääkö vielä liikaa jos .020 + .012 eli .032 ja kannessa on se .020 vielä tilaa eli .052 liikaa männän ja kannen välissä?
    Eli ottasko sen .012 lohkotasosta et ne männät tulee deckiin vielä ja näin pahvi+palotila jäis se .040 tai n. 1mm männän ja kannen väliin?
     
  17. sangi74

    sangi74 Gearhead

    Ota vaan lohkosta pois ohuet tiivisteet kustantaa melkeen saman
     
  18. xarper

    xarper Gearhead

    81e rockautosta pari .020 tiivisteitä. Kuluineen.
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Oletko mitannut ne palotilat?
    Mulla oli just 2 lohkoo dekkihöylässä, 300€ katos kukkarosta.
     
  20. xarper

    xarper Gearhead

    On mitattu, 2mm höylätty kansista.
    270e makso kansien koneistukset, 2mm pois kansitasosta ja 1.5mm imupinnasta.
     

Kerro tästä muillekin!