360 stroukkaus vai jotain muuta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja xarper, 18.6.2018.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei taida lähtee 2mm höyläyksellä noin paljon pois?
     
  2. Jukka 63

    Jukka 63 2nd gear

    Kumma juttu,kukaan ei ehdottanut kustannus tehokkainta vaihtoehtoa.AHTOO.Pari kiinan turboa,Maltilliset ahtopaineet (0,5 bar) Saldo ,vähintään + 500 hp.Töitä riittää pakosarjojen+muiden hässäköiden tekemisessä.Toisaalta jos osaa,ei rauta maksa hirveesti ja budjetti pysyy kohtuullisena.Ainut ongelma on,ruisku vai kaasari.Ruisku nostaa budjettia reippaasti,vaikka ohjaimena oliskin halpa Megaörkki.Valmis kaasari maksaa paljon.Orkkis kaasarin pystyy modaa. Ohjeet löytyy netistä.Normi kaasarista Blow thru versioksi,en enää muista sivustoa.Oma kokemus 450 hp:n penkitetystä vaparista (isolohko) tehtiin blower moottori.Ruttua alas,sama vanha Moparin 292 laahuri nokkana,homemade blower kaasarit ja pientä hierontaa.Tuotto 700 hp ja vääntöä totaalisen reippaasti lisää.Kustannus oli jotain 4 k €.Ei ihan halpaa,silti siedettävää-Sen jälkeen päätin,jos haluu tehoa kohtuu hintaan, ahto on ainut kustunnustehoikkain vaihtoehto.Nyt on samasta moottorista tehty Evo 4 versio tuplaturboilla ja todennäköisesti + 1000 hp.
     
    jariha tykkää tästä.
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Pakosarjoissakin voi oikoa, kun ei rupee mitään käärmeenpesää vääntämään. Vaan tekee yksinkertaset log tyyliset sarjat.
    [​IMG]
     
    sleepercooler ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu tuo on totta että ahtamalla saa "helpolla" hevosia plus pystyy normiajot ajamaan siedettävällä l/100km lukemalla. Sen takia itsekin päädyin ton sitsueisonin koneen kanssa siihen lopputulokseen että ahdettavahan se on :D

    Tyylihän on vapaa ja onhan turbot "tätä päivää" mutta ite haluan centrifugaalilla ihan vaan sen vuoksi että turbot on perseestä :p
     
    xarper ja kapa73 tykkäävät tästä.
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Kyl ne tommosesta perus 72cc tuli 54cc sillä laskulla, tuli se mitattua. Kaverin kansissa oli enemmän tavaraa ja 2.5mm kun otti pois ni tuli sama 54cc niihin.

    Ohan se joo mut noi remmiahtimet on niin pirun kalliita, kiinan turbot ei kyllä kummosia maksa mutta varmasti saa tovin askarrella että istuu.
    Järkevähän se varmaan ois kyllä, eikai ne huviksen ahda nykyään kaikkee mahollista perseestä perämoottoriin?
     
  6. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Oma haave ois 10 ruttunen pikkulohko E85 polttoaineena ja sentrifugaaliahdin kyljessä.... vois olla hauska.
     
    Camino'79 ja xarper tykkäävät tästä.
  7. Belve67

    Belve67 2nd gear

    On mullakin 596 loppuset hatut joissa tilavuus 56cc toki on ferrean tasalakiset venatkin. Itse mitannu ja seetien tekijä mittas kans samat tilavuudet. Mut 13 rutut tasalakimännällä joka jää alle dekin voi olla lasku harhaa.
     
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Mikä siinä niin kummaa olis?[​IMG]
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ot mutta tohon sitsueisonin mosaan (bbc mark6) pitäs tulla ~9.5-9.7 purkka ja tavote ois että kilo ahtoa ni ~600-700hp/1100-1300nm pitäs tulla paukkua ;)
     
    simeoni ja xarper tykkäävät tästä.
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Tää laskuri on kyl ihan kännissä, aukasim uusiks ja antaa ihan eri tuloksia samoilla luvuilla taas. Mutta tossa lukee selvästi et - if above deck.

    Ihan samat lukemat antaa Summitin laskuri?
    [​IMG]
     
  11. Catiska

    Catiska Gearhead

    Ja voi oikaista kaupan kautta. Ameriikasta saa kolmella sadalla vastaavat mutta ei log tyyliset pikkulohko mopariin, muuten samalla tavalla istuvat. T4 laipoilla.
     
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Kaikenhan voi oikasta kaupan kautta, hölmöhän pitää olla jos ite edes mitään rakentaa kun valmiita moottoreita saa niin halvalla uutenakin.
     
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Löytyykö isolohkoon myös? :D
    Mitenkehän tollaset isot Mitsun ahtimet Tdo 4 19-20? toimisi 383 koneessa. Ne olsii vaan näppäriä kun on by-pass, hukkaportit samassa paketissa. Ja löytyisi myös käytettynä.
     
  14. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Uskottava se on, piti jo käydä oman koneen laskelmat läpi et oonko laskelmoinu ite väärin, mut oikein oli.
     
  15. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Onkohan detonaatioriski miten kova noin rankalla puristuksella ja tollasilla männillä jotka jää dekin alle?? Vai pelastaako E85 tilanteen?
     
  16. xarper

    xarper Gearhead

    Kyl mä sen paljealueen puljaan kohilleen siihen, se pitäis vissiin auttaa kanssa?

    En oo oikein faktoja löytäny etanolista ja dynaamisesta puristuksesta.
     
  17. xarper

    xarper Gearhead

    Osaatko sanoo mistä autosta löytyis moiset 2.02 venttiilit tuolla varren paksuudella? Kun rockautoa tässä selailrn vähän mitä tartteis. Vai onko hyllytavaraa sulla?

    Tossa mitä ite kattelin ni -69 Chevyjen alta löytyy ainaskin 2.02 mutta venttiili on .1 lyhempi kun toi omansa.
    -72 alta löytyy 2.02 samalla varren paksuudella ja pituudella kun tuo moparinkin.
     
    Muokattu: 22.6.2018
  18. Belve67

    Belve67 2nd gear

    cc:t pienenee lisää jos laitat tasalakiset venat.
     
  19. 3964

    3964 3rd gear

    Letukan 2.02 +0.100 pituudella,ei varmaan löydy rockautosta mutta joka vauhtikaupasta.
     
  20. xarper

    xarper Gearhead

    https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=5579052&jsn=1940

    Kahlasin aika tehokkaasti kaikki venttiilien valmistajat rockautosta läpi ja tuo oli lähimpänä, onko se sit ylitsepääsemätön este että on .100 lyhyempi ni en tiedä ? Artsi varmaan kertoo kyllä.
    Tuolta kummiskin 45e saat 8kpl noita kotiovelle ja suomesta 150e 8kpl.

    Tosin jos Summitilta tilaan ton stroukkisarjan näillä näkymin ni sieltä tulis nää kyllä samaan kasaan, vissiin on lähellä oikeenmittasia? https://www.summitracing.com/parts/cca-6001-8
    Tai lähinpänä mitä mä katoin olevinaan, ja onko tuo varrenpaksuus oikein? tuolla kun on 0.344, 0.343, 0.342 jne ja 0.341 on eniten.
     
    Muokattu: 22.6.2018

Kerro tästä muillekin!