390 remppa

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja agm, 11.9.2010.

  1. Futurage

    Futurage Gearhead

    Toi Marshallin vaihtoehto kuullostaa todella edulliselta, ja jos vakio riittää niin se saattaa olla ihan kelpo tavaraa. Kannattaa kyllä varmistua mikä moottoriversio on kyseessä. Edullinen hinta voi tarkoittaa että kyseessä on 70-luvun 8 puristeinen truck saasteversio 2-kurkkuisella imusarjalla ja 4000 rpm max nokalla.
     
  2. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    kyllä ne vastasi että ko moottori on about samoilla puristuksilla kuin
    alkupeärinen, eli pitäis olla 315 hp tehtaan mukaan 1967 390 FE motissa.
    Ja longbokissahan ei ole imusarjaa eikä esim öljyohjaa mukana.
     
  3. agm

    agm 1st gear

    no ei oo hinnalla pilattu, tuo olis helppo ja halpa vaihtoehto. Mutta kun vielä ei oo paljon aikaa tähän projektiin uhrattu eli ei yhtään :oops:
     
  4. agm

    agm 1st gear

  5. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    tutkailin rockauton koodeja, samaa mottia marshall engines tarjoaa esim 315 hp 390 cid kalaksi kuin 1973 F-250 nostaylös malliin...
    paljonkohan on puristuksia.. 8 vai 10 .. 150-315 hp`?
     
  6. Futurage

    Futurage Gearhead

    Veikkaukseni on lähempänä 8:aa kuin 10:tä.

    Samoin veikkaukseni on että halvalla ei edelleenkää saa hyvää.

    Yleisesti ottaen FE-moottoreiden hinnat ovat vähintään noin 2 x pikkulohkoletukka.

    Saatko reilulla 1000 Eurolla hyvän kokonaisen pikkulohkoletukan longblokin USAsta kotipihaan toimitettuna ?
    No et.
     
  7. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    köyhän on vaan tyyntyminen halpaan. :x
    Mun asiakkaani on muutaman marshallin motin myynnyt ja asentanut,
    sou faar sou guud. JA kymmeniä vuosia kait tuo marshall engines on toimminut, mistään foorumista en ole löytänyt mitään valituksia.
    Pistin juuri marshallille kyselyä, jos viitsisivät tarkemmin selittää
    mitä osia on käytetty.
    Taala voisi kyllä taas tippua sinne 1: 1.60 tasolle
     
  8. agm

    agm 1st gear

    pistätkö vastauksen esille sitten jos/kun sieltä jotain kuuluu?
     
  9. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    ^ pistän, kunhan kuulluu.. pitää hoputtaa...
     
  10. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    eivät vaivaudu vastaamaan marshallilta, olkoot.
    taala myös vahvistuu / rahti hinnat nousee.
    parhaillaan long-block tontille vähintään 2500 EUR

    Vanhat kannet on jo koneistuksessa,
    eilen irroitettiin yhden kiertokangen laakerin..
    huh huh, aivan kuparin värinen, pinnoitukset poissa,
    mitattiin langalla välys, se oli ca 0.0060 , kun pitäis olla
    arvossa 0.0006 - 0.0024 .
    Sama homma runkolaakereissa, pinnoite alkaa olla pois.
    Oli muuten tukkoisen näköinen imusiivilä, huh huh.

    saas nähdä kuinka kalliiksi tämä oikein tulee / kestääkö pers.

    VOi olla että ei elli edseli tänä vuonna liiku :oops: :mad:
     
  11. kmm

    Kiitän kaikkia kirjoittajia tästä hienosta viestiketjusta, erityisesti Fastbackia, Futuragea ja Ragtop64:a. Arvokasta tietämystä ja suoraa puhetta.
     
  12. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    hitaasti etenee mun elli etselin moottorin korjaus,
    pääpaino nyt käyttis kadilakin moottoriremppa, se on ollut kuukauden korjaamolla, kansipaffit meni, siihen osia tulee ca 12 laatikollista,
    pääasiassa rockautosta.

    Mutta paketeissa on myös ellin mottiin:
    runko-kanki ja nokka laakerit
    männän renkaat
    tiiviste sarjat
    pakkasproput
    öljypumppu
    pensapumppu
    tönärit.

    Viime viikolla mulle tuli jo uspartsilta:
    Edsel performer plus nokka + nostimet + jakopää.

    Kampura mitattiin koneismolla,
    edelleen mennään STD kaulilla, kuulemma "satasen heito niissä oli"
     
  13. lincci

    lincci 3rd gear

    Asiaa lievästi sivuten mutta kuitenkin asiaan kuuluvana....
    Onko kellään tiedossa jossain sellaista taulukkoa jossa olisi tietoo paljonko tulee puristuksia milläkin mäntä / kansiyhdistelmällä?

    Tai sitten suora vastaus mitkä männät pitäis olla C4AE-kansilla std 390:ssä jotta saadaan 10 puristukset ?
    Hitto kun nuo mäntäluettelotkin netissä on niin pirun huonoja....
     
  14. agm

    agm 1st gear

    eli ajokausi alkaa lähestyä ja äijä ei oo saannut mitään aikaseks :mad: tänään mittasin puristuspaineet ja ne oli 1-5 sylintereissä 11,5-13,5 baaria nr.6 oli 5,5bar ja nr.7bar ja viimesessä vaan 4. eli kone nostetaan pois ja osia pitäis ruveta tilaamaan...... prkl jos ja kun meen summitin? sivuille ja budjetti on n.3-4000€ mikä nokka ym..... olis hyvä tuohon mottiin autohan on -65 Galaxie
     
  15. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    TÄssä mun fe motin kulut:

    rokki autosta :
    männän renkaat, laakerit, tönärit, öljypumppu, pensapumppu, tiivistersarja, proput = ca 300e.
    uspartsilta perf plus nokka + nostajat + jäköpää 260e

    kansien koneistukset 600e
    + nokkalaakerien asennukset, lohkon pesu + hoonaukset ca 300e


    = ca 1460e.
    itse olisi tarkotus kasata, saas nähdä miten käy :rotfl:
     
  16. agm

    agm 1st gear

    oliskohan kellään tiedossa myynnissä olevaa 390-428 konetta? löyty
     
  17. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    rokkiautosta saa marshallin motin, ca 2500-3000 ....
     
  18. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    perskuta mun etselin motissa on pakkaspropusta lähtevä 2-3cm pitkä halkeama :mad:

    käsittääkseni se ei ole kyllä siitä vuotanut ...

    moottori koneistamo sanoi, että kokemus on osoittanut, ei voi sitä hitsata,
    siitä ei hyvää seuraa, hauraasti hitsautuu , lämpöpiikki voi aiheutaa enemmän tuhoa kuin korjaamista.

    joko antaa olla halkeman, tai vetää päälle kemiallista metallia tai hankiii uuden lohkon.

    eipä oo varaa ostaa uutta genesis lohkoa, niitä saa 3500usd hintaan. ...

    viddu :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
     
  19. Futurage

    Futurage Gearhead

    Esimerkiksi Edelbrock Performer ( ei Performer RPM) tai Comp Extreme CCA-CL33-238-4. Toimii 900-5400 rpm välillä, vakiomoottorissa tai lievässä katumoottorissa.
     
  20. agm

    agm 1st gear

    viikonloppuna lohko menee eteläpohjanmaalle hoitoon.. edelbrock RPM kannet tulee ainakin ja Hooker peltisarjat, kaikki muu on vielä auki.
     

Kerro tästä muillekin!