390 remppa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja agm, 11.9.2010.

  1. Landseer

    Landseer Gearhead

    Omaan FE remppaan hommasin Harland Sharp:in keinuvipusatsin ja se setti on suunniteltu juuri Edelin kansille.
    http://www.harlandsharp.com/fe_ford.htm
    Kandee muuten ostaa suoraan heidän omasta nettikaupasta, toimitus pelas ja hinta oli alempi kuin esim. summitilta samat rojut...
     
  2. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    NOh, mä putsasin alkuperäisen keinusysteemin, oli muuten ihan täynnä paskoo rockerarmit. Hieman kuluneet vipu pinnat kylläkin, sou waht.
    Mun elli edseliin tuli siis edelbrockin performer plus nokka , siinä mulla tarpeeksi pervomanssia, kuitenkin Elliä käytetään kierros alueella 700-2000 RPM, vähintään 99% moottorin elin ajasta.

    Ihan ensimmäin Fe Moottori tuli markkinoille syyskuussa 1957 pikku Edseleitten Pacerin ja Rangerien mukana, about tämän värisenä:
    [​IMG]

    Tää ei kyllä ole 361, vaan FE390, poraus sama, mutta pitkäiskusempi siis.
    kannet C1AE-6090-A on 1962 galaxiesta, alakerta 1969
     
  3. agm

    agm 3rd gear

    saas nähdä onko Galaxie ajossa tänä kesänä, osien tulo tuntuu kestävän :cry:
     
  4. agm

    agm 3rd gear

    taitaa olla.......
     
  5. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    jepp.. moottori on paikallaan, päätin kiristää rockerarmit.
    NOh, ne kireeks, ja yritän pyörittää moottoria, ei pyöri , VTF ?????
    Otin toisen rockerin pois, mittasin pushrodin, siis tönärin,
    ohohho 1.5mm liian pitkät on tullut tilattua.
    Siis 1.5mm liian pitkät tönärit jumitta koneet, oh hoh.
    Noh asentelin sitten vanhat tönärit paikoilleen, 7 tankoo paikalleen,
    ja mitä ihmettä miksi kahdeksas jää noin 2 cm korkeammalle kuin muut..
    Viereisestä reijästä katsoin.. voi helvetti, nostaja hypännyt kolosestaan pois
    :wc: :wc: :wc: Vesipummpu sitten irti ja imusarja.. Kait nyt laitan ne vanhat 9.56" (24.28CM) pitkät paikalleen.. Tietty rokkiautosta vois tilata
    uudet, mutta siinä sitten menee about 2 viikkoa taas, kohta on kesä ohi :odroll: Ylimääräisenä mulla siis 9.621" pituiset tönärit on jos joku tarvii !
     
  6. agm

    agm 3rd gear

    vähän vielä puuttuu osia että Suojanen pääsee töihin :mad:
     
  7. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    vanhat tönärit laitoin paikalleen, yms kaikkee muuta apulaitetta yms..
    tänään sitte ilman aivoja kiristin yhdellä pitkällä pultilla generaatorin..
    kuis ollakkaan takakorva sanos naps.... :mad: :mad: :wc:

    ei kellään ole uutta takakantta v 1960 generaattoriin..

    NOh onni onnettomuudessa, laakeri tuntuu pyörivän aika nihkeesti ...
    ja toisesta hilestä toinen messinki karva poikki...


    jos ei kantta mistään löydy.. kait sitten pitää siirtyä alternaattoriaikaan...

    bräketit jostain... voi tätä harrastamisen auttuutta taasen :mad: :mad: :wc:

    onneks galkkuna liikenteessä on... kertaakaan ei oo jättänny tiell omistuksessani since 1993 ...
     
  8. agm

    agm 3rd gear

    kohta :/ joskohan pääsee tänä kesänä ajaa...... töitä kyllä on kun toi com vaihtuu c6:een .
     
  9. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    öljynpaineet jo nousee, ja bensaa on kaasarissa,
    odottelen tässä vielä alternaattorin rautoja, sitten pärähtää FE390 tulille !

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  10. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    klonk -klonk- klonk -klonk- klonk -klonk- klonk -klonk-
    kuuluu lifteri vallyestä @ tyhjäkäynti ca 700 rpm? , kun nostan ca 1000-1200 rpm , klonksotus katoaa? Onko normaalia uudelle nokalle (edelbrcok perf plus) + uudet edelin nostajat , vanhat tönärit yms.

    Kannet on vanhasta FE390 motista 1962 galaxiesta, lohko on 1969 FE390

    kuunnelkaapas arvon raati:
    http://www.youtube.com/watch?v=wGEMWLdH ... re=related

    sirinä tulee siitä kun laturin muovinen tuuletin hihnapyörän alla ottaa hitusen kiinni pyöriessään laturin brackktiin, kohta siinä on ura, ja sirinä häipyy...

    käytin moottoria ilman venakoppia, sieltä lifter valleystä klonk klonk äänet kuuluu... hyvin tulee öljyä kaikille rocckerille / hyvät on öljynpaineet.

    help !
     
  11. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    ei klonksota enää, tepoil 10W-30 öljyt vaihtu Gulf 20w-50 zinc plus öljyihin ja
    AC:n matala suodatin koreampaan FL1-A suodattimeen.
    kyllä Elli Edsel tuntuu varsin pirtsakalta Edelin Perf plus nokalla ja 3.90:1 rattailla !
     
  12. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Muuten vielä !
    Mikäli tunnet, että "Elli" vetää entiseen nähden ripeämmin niin kokeiles vielä
    ajettuasi hetken aikaa vaihtaa noi ahtaanoloiset valusarjat peltisiin. Väitän,
    että motti saa "henkeä" entisestä paremmin ja maisema vaihtuu :)
     
  13. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    moi,

    oot oikeessa, mutta ellistä tulee aikanaan puzzihousutettu,
    ei museo tarkastaja ko sarjoja hyväksy, vaikka laittaisin 60-luvun puolenvälin valurautset "peltisarjat" joita käytettiin 406/ 427 Fe moteissa.
     
  14. agm

    agm 3rd gear

    taitaapi Galaxie olla vasta ens kesänä valamis, ei oikein innosta tallissa olo näillä ilmoilla. Uus vaihdelaatikko ja kaikki moottorin osat pitäis olla ostettu..... eli talvea ootellen :D ajetaan tämä kesä vaimon kuplalla
     
  15. agm

    agm 3rd gear

    vähäsen taas osia ostettu...

    alko kans kiinnostaa laittaa AC toimimaan ja kyselin osia tämmöisestä paikasta http://www.classicautoair.com/ onko kokemusta tuosta?

    näin ne vastas mun kyselyyn

    What we can do it set up the car with a modern Sanden style compressor and parallel flow condenser while retaining the factory air box on the firewall. A kit like this would include:
    Sanden compressor assembly w/2-groove Pulley
    All required compressor & idlers adapter brackets
    Classic Auto Air's Parallel flow condenser
    Expansion valve
    Suction hose
    Discharge hose
    Liquid hose(s)
    Filter-Drier
    O-Rings & Oil Tube
    Refrigerant "cork" insulation tape.


    A kit like this would be priced at $634.97 plus shipping.
     
  16. agm

    agm 3rd gear

  17. Fastback

    Fastback Gearhead

    Nimimerkillä tarkkasilmäinen Aurasta kysyy, että miksi kuvassa on isolohko letukan osia tai ainakin pahvilaatikko 60549?



    Muuten asiallisen näköistä kalikkaa.
     
  18. agm

    agm 3rd gear

    tais olla kaverin laatikko :oops:
     
  19. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    mun moottorissa on aika paljonkin osia jotka on alunperin ostettu 454 koneeseen. siis ei fordin koneeseen. ja saattaa siellä olla vielä jonkun kolmannenkin merkin osia. :rotfl:
     
  20. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    joo, hienosti pelitti elli edseli, 2kk ca 1000 km. Vain 3 krt auto hyytyi liikenteeseen, ( bensa loppu / pitkö räplätä sitä bensamittarin anturia...) Lisäksi 3 kertaa vein paikattavaksu syylärin..

    Galaxie nyt liikenteessä.. Helvetti ku se haisee bensalle ku se käy, jos muutaman päivän seisoo, saa sahata kuin mielipuoli ennen kuin se käynnistyy.. Tehoja ei oo yli 2500 rpm, sboo sbooo, menee laihalle, ei sillä oo väliä aika hienosti toimii 800-2500 rpm. Tyhjäkäynnillä kone täristää ja käy hieman ontuen . Kun alipianeella aukee ne kaks lisäkurkkua, sboo sboo, ja nothing happends.

    Sitte ihmettelin miks hitossa tulpat mustuu tulpan hatun alta ?????

    NOh eilen otin pari tulppaa auki , ja ihmettelin, että ompa musta noki kovassa. Samassa muistin että maalasin moottorin mustaksi pari vuotta sitten . :rotfl:

    Elli edseli kyllä tuntu raketilta galaxieen verrattuna.

    Sytkä ja kaasari pitäis olla about säädöissään, taidampa kytkeä alipaine mittarin kiinni.. jos viitsin.. :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!