4.3+ 3sp manuaali?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Degenerated, 2.1.2010.

  1. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Onko tietoa miten istuu joku 60-70-lukujen kolmivaihteinen tommosen 80-luvun Astron koneen perään? Vauhtipyörä kun taitaa olla tossa omansa niin tuleeko kytkimen sovitus olemaan matka tuntemattomaan?
     
  2. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    4,3

    Eiköhän joltain löydy C/K pikapin vauhtipyörä, niitä on Suomessa paljon 5-v. manuaalilla.
     
  3. Qjet

    Qjet 1st gear

    Jonkin verran myös Astrojakin. Myös muut >-86 -vauhtipyörät käy.
     
  4. B 50

    B 50 Gearhead

    Kannattaa varmaan ottaa huomioon myös perävälitys suhteessa 3-vaihteisen ykkösen välitykseen.
     
  5. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Eli otetaan vaikka -88 pickupin vauhtipyörä ja pultataan siihen -68 levy ja asetelma? Ja tämä paketti käy kolmivaihteiseen tämän omalla painelaakerilla? Jotenkin epäilen ja siksi kyselenkin olisko ihan oikeaa tietoa... ja tällaista pakettia oltais mahdollisesti smurffamassa johonkin ihan muuhun kuin Chevyn hyötyajoneuvoon.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei noittan kytkinkamojen sopivuus ole koneen vuosimallista kiinni koska kaikki mitat on kuitenkin identtisiä!! Vahtipyörä on sama myös kasissa ja niitä on 153 ja 168 "piikkisiä".
     
  7. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Ahaa, eli tossa koneessa ei olekaan uniikki ulkoinen tasapainotus, niinkuin luulin. Tämähän helpotti tuskaa huomattavasti. Sekä myös se, että kytkinlevy sopii boorille askista toiseen. Virtuaaliroddaus o jee!
     
  8. Nova400

    Nova400 Gearhead

    Sori, jos puolestaan lisään tuskaasi, mutta ainakin minun K1500:sen vauhtipyörässä on kolo yhdessä kohtaa, näyttää vähän epätasapainoiselta. Myös rockauto tarjoaa eri osaa V8 ja V6 -moottoriselle luettelossaan. Mulla on täällä tallissa (Orimattilassa) huono V6:n vauhtipyörä, jonka saa hakea ilmaiseksi, jos tarttee sovitusmittailuja varten.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  10. Nova400

    Nova400 Gearhead

    Joo, niin näkyy tarjoavan samaa. Huomasin tuon myös viime kesänä, mutta koska varaosaliikkeiden luettelot, Metroauto ja rockauto tarjosivat eri osaa kuutoseen ja kasiin (kasin pyöriä hyllyssä, kuutosen ei), niin jouduin ostamaan omani lopulta rockautosta. Delcon osana kasiin käy #388004 ja kuutoseen #388005, jos auto on K1500 1991. Ilmeisesti sitten uuden mallin (1987 eteenpäin) SBC V8 on myös ulkoisesti tasapainoitettu kone ja vauhtipyörissä on eroa vain esim. kokonaispainossa, mene ja tiedä?
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä noi koneet on sisäisesti tasapainossa mutta toi vetolevyssä ja vauhtipyörässä oleva "puntti" korvaa vanhanmallin kampuran päässä olevan pienen "limpun" jota ei stefaperseisessä ole!
    [​IMG]
     
  12. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Näköjään tarjoo rockauto -85 4.3:n nroa 388001. -87 sekä 6 että 8 sylinteriseen 388004. Mä taidan hakea sulta sen sovitukseen, paa puhelinnumero yv:nä niin soitan. (Edit: Ei tarviikaan- sain sen jo)
     
  13. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Nonni -siinähän se selittyy toi vuosimalliero.
     
  14. TimoT

    TimoT 3rd gear

    tuosta kuvastahan sen näkee,ettei noihin akseleihin käy sama vauhtipyörä,pulttijako eri 1 ja 2 osaisilla stefoilla olevissa koneissa,eli sen mukaan pitää vauhtipyörä valita ja kytkin sopiva laatikkoon(kytkinakseliin)ja tietysti vauhtipyörään,vai mitä?
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onko joku väittänyt että sopii??
     
  16. Nova400

    Nova400 Gearhead

    "Vanha", eli kaksiosaisella stefalla varustettu pikkulohko on sisäisesti tasapainossa, lukuunottamatta 400:sta, vaikka kampiakselissa voi olla epäsäännöllisen muotoinen laippa. Vetolevyissä saati vauhtipyörissä ei ole mitään ylimääräistä vaan ne ovat myös tasapainossa yksinään. Uudesta en tiedä, mutta mm. haysin vetolevyvalikoiman perusteella näin ei taida olla. Tuo oma 4.3 on 91, eli siis yksiosaisella takastefalla ja mitä ilmeisimmin ei ilman vauhtipyörää tai vetolevyä tasapainossa, koska vauhtipyörässä on melko iso kolo.
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Konetta on aika vaikea käyttää ilmanvetolevyä tai vauhtipyörää ja vanhanliiton ja uudenliiton koneitten dampperit on vaihtokelpoisia eli menee pilkunussimiseksi.
    Vanhanliiton vetolevy ei taas sovi sitten millään uuden kapmuran persiiseen eikä toisinpäin eli ei voi sotkea noita mitenkään :soosoo: .
    Vanhanliiton kaikki Yli3 litrasten Chevy kikkaroiden vetolevyt on vaihtokelpoisia poislukien muutama ulkosella puntituksella oleva pikku- ja isolohko.
     

Kerro tästä muillekin!