4,3 diesel

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja brasil, 31.10.2006.

  1. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear


    Ihan mielenkiinnosta, miten kannet eroavat? Itsellä kun on 1980 D3 -kone. Siis tulevaa silmällä pitäen.. Kierresiittimillä kai molemmat, mutta?

    Lohkossa kai erona on se, että on laahurinokka, vaikka runkolaakerien pultit ovat DX-tyypiset?
     
  2. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    b kansissa on pakokanavat yhdistävä kanava imusarjassa.
     
  3. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Thänks. Onko ko. imariin tuleva ilmanputsari sitten se kahdella pultilla kiinni oleva? Onko ko. imarissa siten EGR-myös?
     
  4. DX

    DX Double Gearhead

    Hienoa juku_h että projektisi edistyy, mielenkiinnolla vartoillaan ekoja savuja koneestasi.


    Tuo mitä cutlass sanoi egr-kanavista on ihan totta, mutta ei ole kovin merkitsevä ero.

    Nämä mun esmerkit on henkilövaunun kierresuutinkoneita.

    Ainakin vielä -80 laahurinokkaisen D3-koneen D3A kierresuutinkansissa on samanmuotoiset imukanavat kuin pensaolsseissa(korkea&kapea), kun taas vaikkapa (alumiini-imusarjaisen D7) 5.7LD DX-rullakoneessa on aivan omanlaisensa imukanavat(matala&leveä) joten imusarjat ja sen tiivisteet eivät ole sekoituskelpoiset koska mielestäni matsku ei riitä edes niiden työstösovittamiseen, eroa mitoissa on luokkaa sentti suuntaansa.

    Lisäksihän oli myös se että jos laahurikoneen kannet heittää rullakoneeseen niin tönärien kanavia pitää avartaa koneen keskilinjaa kohti pari milliä, toisinpäin swappia en ole kokeillut.


    On ja ei, näyttäis olevan variaatioita näissäkin, mullakin on sellainen -83 5.7LD kierresuutinrullakoneen alum.imarin yläosa jossa ei ole noita egr-kanavia ollenkaan vaikka ne kansissa ja imarissa ovatkin, eli tässä koneessa ei egr-toimintoa ole koskaan ollutkaan, mikä lie vientimallin "virimoottori" kun jo tehtaalla ovat "tulpanneet". :lol:
     
  5. juku_h

    juku_h Gearhead

    Kohtapa se kone alkas olla nipussa (taas)..

    Ensviikolla rueta vaihdelaatikko hommaa hoitamaan.. Piti tulla th350 laatikko mutta se osoittautuikin th700:si.. :soosoo:
    Neliön muotonen ö-pohja ja 16pulttia.

    -Jukka
     
  6. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Ole iloinen jos olet saanut seitensatasen lootan 350:n hinnalla.Adapterilevyn siihen vaan joutuu tekeen väliin että saa oldsin koneeseen kiinni.Vetolevyssä pitäisi olla kaksi pulttijakoa,on ollut ainakin niissä mitä mulla on ollut.
     
  7. juku_h

    juku_h Gearhead

    Kylllä minä sen TH350:n taijan kummiskin laittaa.. 8) Turhan monta vaihdetta ja piuhaa siinä TH700:ssa! :lol:

    Pyörittelin startilla tuota konetta, niin tuli semmonen mieleen, että nouseeko öljy keinuille pelkällä startilla vai pitääkö saaha käyntiin?

    -Jukka
     
  8. DX

    DX Double Gearhead

    Ei niistä piuhoista tartte välittää jossei turbiinilukkoa laita toimimaan, itseasiassa 700 pärjää vähemmällä kunnei se tartte alipainetta lainkaan vaan palkän vaijerin, joten syöttöpumpussa olevan modulaattorin voit jättää eläkkeelle jos siinä sellainen edes on.
    Eli 700 saa melkein helpommin toimimaan nätisti diisselissä.

    Mä olen yleensä koneen raottelun jälkeen ihan varmuuden vuoksi ilman suuttimia tai hehkuja tai tulppia startannut öljyt keinuille eli kyllähän sen kuuluisi nousta, voi kyllä hetken kestää kun tönäritkin on tyhjät.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Paras toosa tohon koneeseen olis kyllä TH-200. Siinä on paremmat välitykset kuin 350toosassa ja se on kevyt sisukaluiltaan ja taatusti riittävän vahva kun sitä on 5.7 koneittenkin perässä tehtaan jäljiltä!! Sekään ei tarvii alipainetta ja sitä löytyy lukollisenakin.
     
  10. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    olisi yksi th 200 sevyjaolla ylimääraisenä, varmaan kuoret saisi hyödynnettyä johonkin :odroll: pihalla seissyt 3 vaihteinen. ilmoitelkaa jos kiinnostaa, ei maksa mitään...
     
  11. juku_h

    juku_h Gearhead

    No onneks ei vaihtoehot lopu kesken kun näitä raplaa!
    Pitää nyt viikonloppuna kammeta tulille se motti kattoo että tulloo öljykeinuille, ainakaan viimekokeilulla ei tullu, tosin en kovin pitkää starttaillu.

    -Jukka
     
  12. juku_h

    juku_h Gearhead

    Voi damn sanon minä!
    Yhteensattumien summa: Viimekesänä otin kesäsäiliön pohjasta koekäyttö polttoaineen tuohon koneeseen, ja käytin tulilla. Irrottelin kannet sekä pumpun ja laitoin talveks kuivaan säilöön. Nyt ilmeisesti on käynyt niin että polttoaineen seassa oli ollut vettä ja nyt se on ruostutellu pumpun sisuskaluja kun ei enää pumppu pelaa.. :cry: Aika jumissa oli, ruostepaskaa ja vettä tuli kun kantta käytin auki.. :mad:

    -Jukka
     
  13. juku_h

    juku_h Gearhead

    Nyt on pumppu pajalla.

    -Jukka
     
  14. juku_h

    juku_h Gearhead

    No niin, nyt sain pumpun pajalta, puhistivat ja laittovat uuvet tiivisteet!
    Tänään vaikka jos sais tulille myllyn!!

    -Jukka
     
  15. juku_h

    juku_h Gearhead

    Hmmm... :eek:
    Ei lähteny ei, savua kyllä anto jonkun verran mutta ei vain lähteny vielä..
    Tuskin tuo nuo puristuksetkaan kovin paljoa tippunu noilla 2mm kansipaffeilla kun entiset oli N.1-1.5mm. Ja kansiakin hiottiin että niistäkin vähän tavaraa on lähteny.
    Kaks hehkua näky olevan pimeenä, molemmat vuos sitten ostettuja ja samanlaisia kuin orkkikset.
    Pumpun ennakkoakin vähän säätelin mutta ei näyttänyt auttavan.
    Pitänee jostain hommata puristuspaine mittari ja kattoo puristukset ni ois ainakin se vaihtoehto pois suljettu.

    -Jukka
     
  16. HRTP

    HRTP Gearhead

    Tuo kyllä vois kuulostaa myöskin siltä että naftajärjestelmässä on ilmaa,ilmasitko järjestelmän kunnolla :-?
     
  17. juku_h

    juku_h Gearhead

    Kyllä ilmasin, hehkutulpan rei'istä tuli sankka nafta sumu kun pyöritti!

    Vaikuttasko tuo kahden hehkun pimeenä olo niin paljon tuohon käynnistymiseen..?
    Miten lie suuttimien laita? Onkohan se viimekesän vetinen polttoaine aiheuttanu sen että sumu ois niin huono ettei syttys.
    Pitää mitata nuo puristuspaineet ja hommata kaks uutta hehkua, kokeilla sitten. Jos paineet ok, niin sitten pitää nuo suuttimet kattoo.

    -Jukka
     
  18. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Ei jaksais uskoa että hehkuista startti kiinni, kyllähän se lähtis niillä muilla mukeilla käymään joissa ehjät hehkut ja sitten hehkuttomat perässä? Enkä usko puristuksienkaan liikaa tippuneen, onhan niitä todella matalapuristeisiakin diisseleitä esim. 15:1 ja niissäkin syttyy. Siksi tekisi mieleni veikata väärää ajoitusta tai sitä ilmaa järjestelmässä :odroll:
    Kai siellä muutama ehjäkin suutin olis joukossa jolla se yrittäis potkia käymään vaikka paskasella naftalla onkin pyörinyt??
     
  19. juku_h

    juku_h Gearhead

    Käytin yhtä suutinta irti aika paska oli se sumu. Semmonen melko "tiheä" eli ei ollu semmonen tussahus niinku esim. suihkepullossa.. :poff:
    Pitää jostain hommata paremmat suuttimet.

    -Jukka
     
  20. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Hehkuiko ne hehkut kunnolla kun koitit käynnistää, pikkusen matalammilla puristuksilla se tuskin lähtee käymään ilman kunnon hehkutusta kylmänä.
    Voisit kokeilla lisäksi vielä lämmittää kuumailmapuhaltimella imuilman kuumaksi, se voisi auttaa.
    Ja tosiaan tarkasta se ennakko.
    Ja saattaa olla ettei siellä ole mitään vikaa, mutta ilmaamisen jäljiltä palotilat ja etukammiot on vaan niin märkänä polttoaineesta, ettei puristuslämpötila jaksa nousta tarpeeksi.
     

Kerro tästä muillekin!