4,3 EFI kokemuksia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tw, 12.3.2008.

  1. tw

    tw 1st gear

    Pähkäilen tässä että olisko tuollaisesta 4,3 efi:stä luotto käyttikseksi.
    Mulla ei ole ikinä ollut sen enempää ruisku vehkeitä kun veekutosiakaan, koko yhdistelmä on mulle mysteeri.

    Nyt kun olis mieleinen Sportside kiikarissa niin olisko syytä unohtaa se vajaasta sylinterimäärästä johtuen ja etsiä suosiolla pikkulohkoinen.

    Onko Käyttökokemuksia puolesta ja vastaan, mielipiteistä en ole kiinnostunut.

    Mitä hyvää, mitä huonoa sanottavaa 4,3 efistä?
     
  2. audiq

    audiq Gearhead

    Hyvillä öljyillä ikuinen moottori.
     
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Pari vuotta tuollaisella ajelin ja hyvin tykkäsin. Nöyrä, pirteä ja pikkuruokainen. Ainoa ropleemi oli venttiilinvarren kumeista johtuva pössäytys käynnistettäessä.
     
  4. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Eikös ne vaihtamalla tokene?

    Ite oon ollu kanssa tyytyväinen, ainakii näi moottori remonssin jäliltä on toiminu ku mankeli. :rotfl: Hyvi irtuaa Astro ainaki ohituksiinki vaik onki melko painava murikka.

    Loppu yhteenvetona: Kova Kone! :poff:
     
  5. Antti P

    Antti P 3rd gear

    Niin ja eikös tuolla koneella aika kevytkin koko auto. Jos omapaino alle 1800 niin ei tarvii sitä lätkää.. :D
    Ja meillä oli emännän käyttiksenä astro johon oltiin tyytyväisiä. Pitkänokkainen varmaan parempi huollettava, astrossa ahdasta konehuoneessa.
     
  6. Resuperse

    Resuperse Gearhead

    Huoltoa tuo tietysti ajoittain kaipaa niinkuin kaikki muutkin moottorit, mutta luotettava ja varma mylly tuo tuntuu olevan.
     
  7. Luksu

    Luksu 2nd gear

    Pelaa mukavasti ja toimii kelillä kuin kelillä, eikä se soppaa vie äärettömiä.Ja osien hinta ei ole päätä huimaava,saatuvuuskin hyvä.Käyttiksenä mukava ja kunnossa kun on niin varmatoiminen.
     
  8. tw

    tw 1st gear

    Hyviä kokemuksia tuntuu olevan kaikilla. Sehän on pelkästään positiivinen asia jos ei noita mitkään tyyppiviat vaivaa. Taidan ostaa sen kokeeks sen Sportsiden ja luopua Blazerista yhtä "kokemusta" rikkaampana. :wink:
     
  9. audiq

    audiq Gearhead

    Kansivika varmaan yleisin "mekaaninen" murhe, mutta ei sekään nyt mikään tyyppivika ole.
     
  10. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Juu, hyvä kone jonka murheet johtuu ympärille laitetuista "lisälaitteista" eikä itse moottorista, kulkee siinä missä kaasari-305:nenkin ja bensalle pihi. Parilla pikku jutulla vielä mukavampi.
     
  11. tw

    tw 1st gear

    Toi lisälaite sässäkkä ja niiden toimivuus niissä eniten mietityttääkin. Kun on tottunut pelaamaan noitten kaasari vehkeitten kanssa niin mietityttää tuommoiset "hifistelylaitteistot".
    Ei kait se kone itsessään ole kesken jäänyttä 350:stä kummempi.

    Mitäs pikkujuttuja ne olis millä paranoo entisestään?
     
  12. audiq

    audiq Gearhead

    Ne toimii kyllä luotettavasti, kun ei mene tekemään sinne mitään omia parannuksia.
    Taitaa TBI itseasiassa olla yksi parhaimmista ruiskuista. Se on huoleton, tarvittaessa halpa korjata ja siitä saa vikakoodit helposti ulos.
     
  13. Rosvo

    Rosvo 1st gear

    Tää kiinnostais muakin. Mites esim. sytkän aikaistaminen? Jotkut sanoo, ettei kannata ja toiset, että säätäkää ihmeessä.
     
  14. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Mä en menis juuri noita säätelemään, tehtaalla on joku käsitys miten noi on tarkoitus pelata ja tietokone sitä sytkyä rukkaa kuitenkin tilanteen mukaan.

    Imu ja pakopuolen hengityksen parantaminen on aina hyväksi, egr:n kun kuristaa niin osakaasulla kaasuun vastaaminen paranee kivasti ja bensanpainetta voi himpun nostaa.

    Omassa 90 astrossa oli 2,5" putki ilman kattia yhdellä flowmasterilla, bensanpainetta hieman nostettu, egr kuristettu, ilmanputsaria paranneltu ja lopuksi "viritetty" chippaamalla. Koska jonkun mielestä noita ei voi tehdä kerrottakoon että eron huomaa perstuntumalla ja auto on nykyään mun työkaverilla ja pelannut moitteetta tuollaisena jotain 5-6 vuotta
     
  15. Luksu

    Luksu 2nd gear

    Kerron omasta kokemuksesta ja en sano mikä on järkevää:No,syksyllä alkoi se pelaaminen käynnin kanssa.Kävi viidellä joskus ja samuilli yllättäen.Alettiin ettiin vikaa ja vaihdettiin tps,tulpat,virranjakajan osat,puola jne. Vika aina hetkeks poistui tai sitten ei.Käytiin keskustelua täällä ja essolla ongelmasta.Tuli ehdotuksia kansista ja pumpusta yms. Samalla kaveri herätteli juttua ennakosta.Tehdas asettaa sen siis nollaan ja niin myös tarra konehuoneessakin kertoo,toiset sano et niin, ja toiset kymppiä kehotti testaamaan.Nyt sit on vaihdettu lamda ja tulpanjohdot ja putsattu anturit ja vaikka mitä muuta... Ja sitä ennakkoa on kokeiltu nollassa ja sillä kympillä,testilenkkien jälkeen se on jätetty siihen kymppiin.Kulutus laskenu ja vastaa kaasuun paremmin, toi kulutus on häilyvä juttu kun se testilenkki oli vain muutaman tunnin sekalaista ajoa ja välillä hanat kaakossa.Mutta ei se kuitenkaan noussu ole ja laskukin voi olla seurauksena osien vaihtelusta.Ja jos rapakontakaisia keskusteluja ja kirjoituksia on uskominen,niin se ennakko olis siks tehtaalla säädetty nollaan kun päästöt on pienemmät silloin... Ja kun noi kopit on siellä tarkoitettu enemmänkin tavarakuljetukseen kuin maidon hakuun prismasta.Mutta jokainen saa kokeilla (ja suosittelen)niin ei tartte jahkailla et mikä olis se toimivin.Helppo ja nopea säätää/kokeilla... Niin ja nyt siis auto käy kaikilla ja toimii loistavasti,esson tarinoissa se käy välillä jo melkein seittemällä :D
     
  16. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Olet ymmärtänyt aivan oikein!
     
  17. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Olihan se yksi tietokoneen piuha irti, kun säädit ennakon nollaan? Jos ei, niin ei ihme jossei pelaa.
     
  18. Luksu

    Luksu 2nd gear

    Oli oli,ja ihan ammattiapua siitä nnapurista Paulilta. Tänään viimeks ajoin ja Hän oli kyydissä,tuumattiin et ihan kevyesti ja kivasti vetää... Nyt vaan iski vanikuume. :odroll:
    Niin ja lisäys vielä et se ennakko on nyt siis aika tarkaan kymppi ja nollaan en palaa,ainakaan kyseisessä kulkineessa.
     
  19. rasse

    rasse 1st gear

    Erinomainen mylly kun kaikki OK..
    Onhan niissä aikapaljon kaikenlaista anturitietoa ECM nokassa mutta täytyy sanoa että en ole kuullut yhtään niin tasaisesti käyvää V6-konetta kuin tuo nykyinen on (4.3 Vortec-94/200hv)...
     
  20. Rusty

    Rusty Double Gearhead


    Mulla kanssa tuo 4,3 Tbi vähän pössäytti sinistä käynnistäessä ja paikalta lähtiessä (ei pahasti). Nyt kun vaihdoin koneestä öljyt niin pistin mukaan myös purkillisen STP:n Smoke treatmenttiä, saas nähdä auttaako mitään?

    Tosta kulutuksesta en oikeen tarkkaan vielä tiedä mutta lähiviikkoina pistän tänne tuloksen piakkoin alkavasta kulutusmittauksesta..

    Ja autohan on '89 G10 Vani. Ei kattokorotusta eikä OD:tä.

    PS. Ihan pirteä kone tuo on, vissiin 160 hp?? Ja äänetkin melko hyvät. :-?
     

Kerro tästä muillekin!