4.3 tbi oheislaitteet

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Justus_24, 4.4.2013.

  1. Justus_24

    Justus_24 1st gear

    Moro,

    Ei ny löytyny mistään varmuutta, olisko teillä muistikuvia räpeltämättömästä yksilöstä, 88 chevy C1500 pickup 4.3 TBI moottorilla. Konehuoneen tarrassa saasteversio non catalyst/W air eli ilman kattia mutta ilmapunpulla. Kysymys kuuluu että kuuluuko tässä olla Egr ja Lambda-anturi ? Kumpaakaan ei näy, lambdan töpseli kyllä pilkottaa tyhjänä johtosarjasta. Joskus mulla oli 350 TBI '89 auto, myös ilman kattia, niin siinä kyllä silti molemmat oli. lambda ja egr. Shop manuaalista ei oikeen tunnu olevan apua tähän kun siinä ei puhuta export malleista, kaikissa ois katit, jne..
     
  2. Mikkis

    Mikkis Gearhead

    Onko pakosarja orkkis? Eikä lambdan reikää näy missään?
     
  3. Ilu#77

    Ilu#77 1st gear


    Miulla on juuri vastaava auto (alkuperäinen suomiauto) ja siinä on lambda ja EGR. Oisiko joku edellisistä omistajista poistanut vermeet??
     
  4. Justus_24

    Justus_24 1st gear

    Kuskinpuolen pakosarjassa lambdan yhde, samanlailla kun kasissakin. On tulpattuna sen näkösellä tulppa etten osannu päätellä oliko kotikutonen vai tehtaalainen. Myös egr:n reiässä joku lappu päällä mikä vois olla orgiksen näkönen. Ei siis näytä itte levystä viilatulta osalta. Onko siis lambdatonta versiota TBI:tä olemassakaan ? Vikavalo toimii normaalisti, ei siis syty ajossa. Koitan vielä aldl:llä kattoo näkyykö sieltä mitään järkevää.
     
  5. junkyard dog

    junkyard dog 3rd gear

    Sori, kun lainaan aihetta, mutta oisko kellään kytkentä kaaviota -91 astron 4,3 koneen johtosarjalle? Tarviisin sen siis niiltä osin mitä jää kytkettäväksi autoon, kun tuollainen tekniikka johtosarjoineen pannaan eri autoon.
     
  6. Justus_24

    Justus_24 1st gear

    Multa löytyy 88 wiringit .. tiijä onko sitten paljon eroja. Voin ottaa jotain kuvia kirjasta jos viä tarttee.
     
  7. Justus_24

    Justus_24 1st gear

    Ja itselleni vastaten.. Kaivoin tänään egr:n peitelapun pois imukkeesta vuototarkistukseen. Oli siihen lappuun stanssattu M ja TOP joten taitaa olla ihan tehtaalainen.. Tosiaan se konehuoneen tarra on niin kärsiny ettei siittä pystyny päätteleen mitä laitteita kuvassa on.
     
  8. janiluo

    janiluo Gearhead

    Jos laitat tänne ECM:n tarran oikeasta yläkulmasta sen lastun kirjainkoodin niin voin tutkia lastusta että onko siellä EGR ja lambda alunperin ollut. Vientimalleja on ollut ilman lambdaa ja EGR:ää esim lastulla AKAP.

    - Jani -
     

Kerro tästä muillekin!