4.3 v6 vortec kansien pakosarja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karpov, 20.10.2018.

  1. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tossahan sanotaan, että ohjaimesta voi oikosulkea ne virrantunnistusvastukset, niin tipu holdiin millään virralla.
     
  2. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Joo niin on, mutta ei niitä arvoja ollut vielä tossa, siis millä ei tarvii mitn muutoksia. Mutta sius joo, nyt on arvot ja bypass kuula ohje, jos se nyt hyödytti mitn.
     
  3. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    En ole mikään elektroniikkanikkari, mutta tuo VCC on jonkinlainen käyttöjännite, 4.75V jolla se piiri toimii ja se on tasan 5.0V GM:n boxeissa (anturitkin toimivat 5V jännitteellä yleensä)...tuolla jännitteellä ajuri toimii 3.50 - 4.15 A virralla , jonka alueella kannattaa siis pysytellä.
    Siihen vaikuttaa myös ulkoiset tekijät, kuten auton latausjännite ja sen vaihtelut, joka taas vaikuttaa suuttimien jännitteeseen...14V on vain laskennallinen arvo laskuja varten.

    Vasta oikosulkemalla "Sense Resistors" tunnistus vastukset, voidaan varmuudella ohittaa se suuttimien Hold toiminto.

    Dynamic EFI tekee kyseisen ohituksen valmiiksi kaikkiin EBL-boxeihinsa jonnekin sinne alemmalle piirilevylle...minulla on yksi EBL boxi ja koitin kuikuilla miten se on tehty, mutta ilmeisesti tuo LM 1949 piiri on juuri siellä sen ylemmän piirilevyn alla...sama juttu vakiossa #1227747 boxissa...täytyisi selvittää piirin tarkka kohta levyltä, ne komponenttien "tontithan" on sinänsä merkitty hyvin sinne kun tietää mitä niistä etsii ?

    Sitä mieltähän Bob oli että 3 kpl 12Ohm suuttimia / ajuri sinne ja tekemään sopivaa lastua :odcool:


    Ps. Tai sitten se valmis EBL boxi + Port-modi...olisi säädettävä, ei lastujen kanssa touhuamista, latailisi vain niiden bin-tiedostoja muokattavaksi ja saisi lisää ominaisuuksiakin käyttöön :odwink:
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei mulla ainakaan ole tarkoitus pistää tähän rahaa enempää kuin välttämättömät remppaosat maksaa ja jos toi ei 6- siittimellä/vakioboxilla toimi niin se on voivoi.
     
  6. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Juu kyllä mä suomeks luin ton, halusin vaan tarkennusta noista raja-arvoista, kun on puhuttu 3,5-4a niin onko ne boksin raja-arvoja, vai esimerkkejä kun suuttimet menee noihin, eli kuinka lähelle raja-arvoa suuttimet osuu. Eli on siis 3.5-4.15. Mulla pitäs olla jossain kans boksi, vois ehkä jaksaa/koittaa/muistaa tutkia?
     
  7. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Mites jos siihen ynnäis yhden vastuksen sarjaan? Siis jos menee liian lähelle sitä 3.5? Jussi kait on sähköguru, ni kertonee onnistuuko minkälaisella? Vaikka kyllä mä uskon että onnistuu jos bob näin sanoo, ne varmaan on noita muutamia tehny?
     
  8. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Tai samahan se on rinnanki laittaa, tarpeeks iso vaan....
     
  9. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Kyllä on kiven alla kuvat....
    [​IMG]
    Ilmeisesti ton näköstä pitäs löytää, ja ainakin omasta mielestä merkkasin oikein driverit. Tosta ei erota miten päin ne on, eli mitkä sillata, mut se selvinnee kun saa käännettyä ton toisin päin, ja näkee miten noi menee?
     
  10. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mä kun oon vaan kaasarityyppiä, niin mulle pitäs ensin kertoo, mitä halutaan. Sit voin yrittää.
    Tossa kuvassa on ainoot sopivat vastukset noi mustat fusen ja jäähylevyn alla/takana, ne on sense-vastukset. Ei noi viivapäät, ne on transienttisuojat. Jos se pito-moden esto on se mitä halutaan, ne oikosulkuun. Jos halutaan se pitomode, niin sitten lisää vastusta suuttimien rinnalle, että virta nousee tarpeeksi.
    Tossa driverissä näyttäs kyllä olevan myös mahdollisuus mukiloida se pito-moodiin siirtymäaika ihan miksi halutuksi vaan.
     
  12. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Näitä meinaat? [​IMG] noihan on ainakin helposti esillä. Niin siis meinasin että olis sillannut sensseille menevät lähdöt tosta lm1949 mutikasta :oops:
     
  13. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Niin ja sitä kokonais resistanssia haluttiin, tai minä halusin. Nyt se on 4Ω ja "ihanne" vissiin se 3.6Ω että päästään lähelle 3.8a, mutta toi laskuri näyttääkin, että 40Ω vielä rinnan suuttimien lisäks, tiputtaa seen 3.64Ω
     
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei, noi on just ne suojat. Noiden yläpuolella vähän piilossa on ne vastukset.
     
    caprice305 tykkää tästä.
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Siinä on joku vikatilan tunnistus, joka lienee hoidettu myös sen sense-nastan kautta. Ei saata sietää vetää sitä alas suoraan piirillä. (kuvasta arvattuna) Parasta vaan oikosulkee se vastuksen kohta.
     
    caprice305 tykkää tästä.
  16. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    No täytyy laittaa kuvaa sitä jos joskus moisen purkaa.
     
  17. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Mikä ihmeen vempele tuo kuvassa oleva laite on ?

    Näyttää...sanotaanko "hieman" omatekoiselta...

    Onko tuolla LM1949 piirillä myös joku toinenkin nimi, tyyppi...en meinaa löydä juuri kyseisellä merkittyä komponenttia ECM:n piirilevylta ?

    Tuossa on yksi varaosa boxin levy josta otettu jo yhtä sun toista, josta avasin ne ruuvit ja käänsi sivuun sen päälimmäisen piirilevyn, jossa ovat PROM ja CALPACK ja jonka tillale EBL Flash vaihdetaan...ei siellä alla mitään piiriä ollut :odeek:
     
  18. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Se oli jonkun nikkarin sivuilta, väittää sen olevan fieron tbi:n ohjain, johonki se on ainaki ruuvattu kiinni. En tiedä toista nimeä.
     
  19. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Onko sulla kuvaa laittaa siitä levystä?
     
  20. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Yritän just lisätä kuvia...taisin löytää piirin...watun Kuukkelin kuvat :odrealmad:
     

Kerro tästä muillekin!