4.3l Efi service engine

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Adventurer, 15.2.2012.

  1. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    En oo näistä letukan vajaasylinterisitä ja efeistä kovin perillä mutta tuommoinen vm. -89 tekniikka nyt on rotiskossa katteineen päivineen ja perässä 700nen latikko.
    service engine valo palaa, eli miten sen saisi nollattua?
    Miten noita vikakoodeja voisi ylipäätään lukea ja tulkita kotikonstein?
    Tyhjäkäyntikin on vähän liian kovalla ja sitä pitäs saada vähän alas, vuodot on jo tukittu ja vipujakin viilailtu :)
    Muutoinahan tuo pörrää nätisti eikä mitään toimitahäiriötä ole.
     
  2. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Valohan nollautuu kun pitää 30 sekuntia irti akunkenkää, koodit pääsee sitten lukemaan näin!

    Taitaa ne nollautua nopeammallakin irtikäytöllä, mutta tuosta 30 sekunnista useasti on puhuttu. :wink:
     
  3. hukkis

    hukkis Gearhead

    Vaikuttas että vetää jostain vielä ilmaa tai joutokäyntisäädin temppuilee.Onko imusarjan ja läppärungon välinen tiiviste vaihdettu?Jos joutokäyntisäädin ei saa pyörintänopeutta sopivaksi,syttyy häiriövalo,eli vika liittynee kovaan tyhjäkäyntiin.
     
  4. hangover

    hangover 1st gear

    Lue vikakoodit. Ohjeita löytynee tältä palstaltakin.

    Tyhjäkäynti nousee, kun vikavalo syttyy. Tällöin tietokone menee ns. vakio-ohjelmalle, eikä säädä enään juuri mitään.
     
  5. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Enkös mie neuvonu sen lukutavan tuossa ensimmäisessä viestissäkin? Omituista sakkia :rotfl:
     
  6. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Kiitos neuvoista. Läppärungon tiivistettä ei ole tosiaan uusittu.
    Mutta alampa tulkitsemaan koodeja koska voihan tämä olla myös monivammainen :)
    Mulla on nyt testivaiheessa katalysaattorin jälkeen vain metrinen suora putken pätkä, tyhmä kysymys; ei kai se vaikuta mihinkään tuon happitunnistimen antamiin arvoihin kun hengittääkin paremmin?
     
  7. hukkis

    hukkis Gearhead

    66,6% varmuudella läppärungon tiiviste,kato se ekaks.Sit joutokäyntimoottorin tarkastus.Sen voi ottaa irti ja vetää karaa ulospäin.Jos ei saa vetämällä,voi kaveri startata ja pidät peukalolla karaa,ettei se pullahda kokonaan ulos,tietysti johto paikallaan.
     
  8. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Mie jahtasin jossai vaiheessa Astrosta vikakoodeja pihalle pitemmän aikaa, tasaisesti vaihteli niitä aina kun kerkesin edellisen vian aiheuttajan korjata ja ropleemat loppui kun käytin ruiskun auki! Sieltä oli regulaattorin jousi napsahtanut poikki, sen kun vaihtoi niin rupesi hommat skulaamaan :)

    Miulla ois joutavana USB -väylänen ALDL johto, jos on kiinnostusta "paremminkin" perehtyä auton sielunelämään. Ite hommasin Astroa varten enkä sitten myyntivaiheessa jostain syystä tuupannut mukaan :wink:
     

Kerro tästä muillekin!