4.5" jakoiset vanteet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja toyopet, 6.6.2002.

  1. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Olen pitänyt tuolla osto-osastolla imoitusta jonkun aikaa eikä yhtään vastausta ole tullut. Yhdet tosin tiedän mutta niiden hinta ei vastaa kuntoa (ruosteiset kromivanteet).
    Aloin jo miettimään, että mihin kaikki 5*4.5"/114.3mm jakoiset vanteet ovat hävinneet. Vanneliikkeistä Suomessa ei saa mistään, kun offset/ET vaatimus on n.20 (6" leveällä). Kuitenkin näitä vanteita autojen alla on.
    Mistä niitä löytyy.

    Petteri
     
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

    taitaa olla "vanhaa kalustoa" tai itse hankit
    tu rapakon takaa? Saatavuus uutena on todel-
    la huonoa,itsekin 14" vanhempaan hakenut :sad:
    Nyt tauon paikka haussa
     
  3. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    5*4,5(114,3mm) on Jenkki-Fordin, Moparin (iso jako), Amazonin ja 80-luvun isojen Japsien pulttijako. Mistä vanneliikkeistä olet oikein kysynyt? Minkä kokoisia etsit, 14, 15 vai 16-tuumaisia?
    Minä myin joku aika sitten 15*6 tuumaiset Mangelsit ja niitä mittailin ostajan kanssa, että mahtuu hänen Japsiin ihan hienosti. Niissä oli hieman offsettia.
     
  4. JB

    JB 1st gear

    Mulla ois yhet Mangelsin Modular-C:t. osta ne. 2kpl 7*14 ja 2kpl 10*15.Tosi hyvässä kunnossa ja offsettiä on aikasen paljon. Ei mahu oman pirssini kaarten sisään. :(
     
  5. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Kyselin tietenkin kaikki paikalliset rengasliikkeet ja erikoisvanne-silvoselta. Autotekille laitoin myös kysymyksen sähköpostitse, vielä ei ole vastausta tullut.

    10" on hiukan liian leveä.

    Jenkkifirmojen sivuilla tosiaan olisi käypäisiä vanteita ja peltivanteiden hinta ei kauhea olisi siellä mutta on se kallista hakea ne ite sieltä... Pelkkä rahtikaan ei ole ilmainen.
     
  6. fisu

    fisu Gearhead

    us-fartsista ostin toissa syksynä talvivanteiksi 6x15 peltivanteet 5x114.3 jaolla jotka maksoi 950.-/4kpl
    tokkopa se hinta on siitä paljoa noussut...
    hyvin sopivat ainakin super saloon crowniin.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Olis myynnissä 6x14 Rocket kromiviispuolavanteet, jako 4.5-4.75". Ei mitään Taiwanin tuotantoa, vaan made in america vuonna -82. Siistikuntoset, keskiöineen, ja chevyyn käyvät holkkimutterit ja rikat, vanhassa rahassa 800mk. 040-7076535
     

Kerro tästä muillekin!