4.6 ford 32 valve

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja litres, 4.7.2020.

  1. litres

    litres Gearhead

    Niin juu otsikon mukainen pata, vm 97, mitä tommosesta vehkeestä ollaan mieltä?
    Heikot kohdat? Yms tiedot kiinnostaa!
     
  2. laakkius

    laakkius Gearhead

    Kallis motti remontoida, mulla on yks kasausta vaille valmiina.
    Meinasitko virittää vai mitä?
     
  3. Jos meinasit asentaa sitä johonkin, niin kannattaa huomata, että motti on todella leveä:

    [​IMG]
    Engine Dimensions and Weights
    One of the reasons people avoid modular conversions is the belief that the engines are much heavier than traditional pushrod engines because they are bigger in some dimensions. Weights and dimensions vary depending on engine size, accessories, and component material. Items such as aluminum versus iron blocks and superchargers lead to great variability. The above chart is provided as a comparison of the 4.6 and Coyote engines to traditional pushrod engines.
     
  4. litres

    litres Gearhead

    Juu en ole tunkemassa mottia mihinkään, vaan eräässä myytävässä fomoco
    tuoteessa on toi kattila. Ilmeisesti osia yms ei ole joka r-kioskillao_O
    Taitaa olla liian eksoottinen tapaus...
     
  5. Keränen

    Keränen Gearhead

    Keväällä kasasin tollasen ahdetun tapauksen takopalikoilla. Loppujenlopuksi aika simppeli tapaus. Enpä nyt tiedä tuosta kalleudesta. Tähän kyllä tuli palikat viimeisen päälle, mutta jos perusremppaa tekee niin katoppa rockauton hintoja. Aika lähellä vanhan kasin hintoja. Tietenki jakopään osat tuo lisää.
    Tuli tässä talvella hommattua nosturivaaka ja pari konetta saanut punnittua. 4.6 4v ilman apulaitteita, pakosarjaa ja vauhtipyörää. 170,9kg. Sama homma mopar 520(440) aluyläkerralla 239,8kg.
    Eipä siinä vakiotehoilla heikkoja kohtia pahemmin ole, mutta jos kovin aletaan tehoja nostamaan ja näkee usein +6500rpm niin öljypumppuun billet steel rattaat ja kanget&männät + tasapainotus.
     
    litres tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!