4.6 lincoln ei lämpene

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja paja1, 25.1.2012.

  1. paja1

    paja1 Double Gearhead

    kyseessä siis -92 town car limusiini. nesteet pysyy sisällä ja kiertää joka paikkaan,mutta mittari nousee varttiin korkeintaan. termostaatti on uusi 90 asteinen ja kaksitoiminen ja ihan trade partsista ostettu joka kirjojen mukaan tohon kuuluu ja on samannäkönen kun oli edellinenkin(jolla lämpeni vielä huonommin). peitin koko syylärin paffilla ja annoin käydä tunnin pihalla: ei vaikutusta. viskokaan ei ole "yhtä puuta" eli toiminee normaalisti. mistä siis etsimään vikaa vai onko tää ominaisuus?
     
  2. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Kylmähän ulkona on. Pakkasella kuormittamatta moottoria ei välttämättä lämmöt niin nousekkaan. Tai sittten mittari/anturi vikaa..
     
  3. paja1

    paja1 Double Gearhead

    haaleita ovat letkut kokoajan ja ajaessa lämmöt laskee entisestään. lämppäristä tulee lehmän henkäys :mad: kyllä mulla muut autot lämmöt nostaa normaaliin tällä kelillä ihan tyhjäkäynnillä. ja mun varpaat on aika hyvä mittari kun ne jäätyy tonne limoon niin sillon ei lämmöllä paljon herkutella
     
  4. jupe---

    jupe--- 1st gear

    Outoo.. ei mullakaan Lincolnissa nouse lämmöt mittarin mukaan ku reilu varttiin, oli keli mikä hyvänsä, mutta olkoot vaikka 35 pakkasta, ilman mitään pahvivirityksiä tai muita konsteja, niin kyllä varpaat sulaa jos täysillä tohottaa! Ehkä lämpimin auto mitä mulla on koskaan ollu.
     
  5. paja1

    paja1 Double Gearhead

    tuokaan ei niitä lämpöjä nostellu ja aika haaleeta oli nollakelilläkin toi puhallusilma ja siksi päätin termarin vaihtaa,mutta eipä auttanut.
     
  6. jupe---

    jupe--- 1st gear

    Mulla oli myös '92 Town Car joskus ja siinä nousi lämmöt hienosti puoleenväliin, mutta puhalsi haaleaa. En koskaan ehtinyt selvittää mistä johtui.
     
  7. paja1

    paja1 Double Gearhead

    tässä puhallusilman lämpö on suoraan verrannollinen mittarin nousuun. eli kennoissa tai muualla tuskin on tukosta tai muuta. se ei vaan suostu lämpiämään. se poistettu termari ilmeisesti oli orkkis ja epäilin että se on vaan loppu. voihan mulla olla vaan huonoa tuuria ja toi uusikin oli paketista jo paskaa.
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ei ole ominaisuus ainakaan tuossa omassa, samalla 4.6 koneella olevassa crown vicissä, lämpenee tyhjäkäynnillä normaalisti viisarin puoleenväliin, keli kuin keli.
    Eikun digi-infrapuna lämpomittaripistooli käteen ja osoittelemaan. Näkee mitkä siellä on lämpotilat ja missä ja milloin. Näkee heti jos syylärissä kiertää jo alusta lähtien.
     
  9. slitre

    slitre 1st gear

  10. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    itse ostin termarin ja vaihdoin,toimi päivän,nosti lämpöjä hitaasti,lirutti heti kylmänä syyläriin nestettä.ostin orkkiksen johan muuttui normaaliksi.lämmöt nousee ja pysyy samassa,siinä mikä on asteluku termarissa,eikä liruta syyläriin ennenkuin raja saavutettu.
     
  11. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Miekii pohdin kaikessa hiljaisuudessani vedenkirto propleemia ja tuo kyl kävis järkeen et on ns. asteittain avautuva termari. Ja just sitä et saattaa tarvita sitä kiertoa syylärin kautta. Missäs noissa uudemmissa on lämpöanturi? Voihan siinä olla tukkeessa kenno tai säätöjutskista palikat irti. Äitimuorin limossa (-n.89) tais mennä letkujen kanssa kennoa julaosastollekkin. Jos siellä joku jumii.. :odroll:
     
  12. paja1

    paja1 Double Gearhead

    käväisin hakemassa varaosakaupasta yleismallisen samat mitat omaavan 92ast kakstoimisen termarin ja heitin pahvit samalla pois keulalta. nyt alkoi tulemaan sentäs jo lämmintä mökkiin. mittari tosin ei noussut kuin pari milliä edelliseen verrattuna.
     

Kerro tästä muillekin!