4-veto eri rengaskoolla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja jiitee66, 6.6.2009.

  1. jiitee66

    jiitee66 Gearhead

    Mitä ootte mieltä voiko 4-veto astroon laittaa eteen ja taakse eri kehäsiä renkaita ettei laatikosto kärsi? eteen tulis halkaisia 69 senttii ja taakse 73 senttii.onko järkee vai ei???? :eek:
     
  2. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Ei. Taitaa paikat hajota jos laitat... :-?
     
  3. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    voi olla joo että jos etu ja takafillarit pyörii vähänkin erinopeuksilla niin ei paikat tykkää..
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Astraalin jakolaatikon visko ei tykkää hyvää, jos on erikokoiset pyörät eri akseleilla!!
     
  5. Joller

    Joller 1st gear

    Viime talvena yksi tuttu vaihtoi turbo legacyyn uuden lootan, jossa piti myyjän mukaan olla sama välitys kuin vanhassa, lopputulos oli, että autosta tuli todella paska ajettava ja kesti tunnin ennenkuin poiki palasiksi, tilanne olisi ollut pelastettavissa jos sen olisi heti älynnyt että vika on niissä etu ja takaperän välityssuhde eroissa, mutta talvikeli kun oli ja liukasta niin sitä ei heti huomannut, vaan ilmeni ainoastaan suuri kysymysmerkki, että miksi auto ei taitu kunnolla mutkaan vaan puskee kokoajan tai lähtee holtittomasti luisuun yhtäkkiä.. tämänkaltainen tilannehan on esillä jos on erikokoiset fillarit eessä ja takana, joten en suosittele.. Tosin en tiedä kuinka vahva nelikko tuossa astrossa on, mut luulenpa ettei pitkään sitä siedä..
     
  6. Joller

    Joller 1st gear

    Olis muuten LPR suunnalla kaupan yks lootavikainen Subaru Legacy turbo farkku ysikyt luvun alkupuolelta, lommoinen ja hieman piristetty.. :rotfl: :rotfl: :rotfl: Omistajalta voi kysyä henkilökohtaisen näkemyksen nelikon etu ja takapään pyörintänopeus eroihin :rotfl: :rotfl: :rotfl: Kyseinen henkilö otti hieman kierroksia tapahtuman jälkeen.. ja laatikon myyjää ei ilmeisesti kummallisesti ole vähään aikaan tavoitettu..
     
  7. CH3OH

    CH3OH 1st gear

    Eikö samalla vierintäkehällä olevia sopivan leveitä takarenkaita ole vaan saatavissa, vai haluaisitko autoon vaan "etunoja" -lookkia suoraan 80-luvulta? Mitenköhän toimisi sellainen optinen kusetus, että taakse tuumaa pienemmät vanteet ja läskimmät kumit samalla halkaisijalla + pieni perän nosto? :rotfl:
     
  8. barracuda340

    barracuda340 1st gear

    Muistelisin että ainakin audi a8.ssa on pieni ero etu ja takaperän välityksissä,näin torsen reagoi nopeammin.
     
  9. Joller

    Joller 1st gear

    en oo ainakaan kuullu että olis diudissa tuollanen, kaverin S6 on ainakin torsenilla ja samat välitykset eessä ja takana, mutta sehän siellä ainakin vaihtelee, että kuinka paljon johdetaan voimaa eteen ja taakse. mutta kuulostaa omituiselta että olis eri välitykset peräs ja keulas, luulis olevan aikas raskas systeemi ja pitää varmaanki olla aika kestävät palikat..
     
  10. jus57

    jus57 Gearhead

    Onkos kellään KOKEMUSTA miten tarkka yleensä tuo nelikon viskokytkin on jos takana on kuluneemmat renkaat kuin edessä? Tietenkin renkaat ovat samaa sarjaa edessä sekä takana.
    Vai meniks offtopicks.... :odroll:
     
  11. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Kaverin Scorpio on ainakin ihan pelannu moitteettomasti.
    Edessä 215-35-18 Takana 225-40-18
    Ei kylläkään ole suurta eroo halkasijoissa. :odroll:
     
  12. Joller

    Joller 1st gear

    Onko scorpiossa jatkuva nelikko vai kytkeytyvä?
     
  13. Joller

    Joller 1st gear

    Eipä varmaan tuu ongelmaa jos ei puhuta aivan älyttömästä erosta, ja onhan tuo muutenkin aika ajoneuvokohtainen juttu, esim. Opelin nelikko ei tunnu kestävän mitenkään älyttömästi ja puhun nyt siis näistä calibra ja vectra nelikoista joita oli -90 luvun alkupuolella, jakolaatikko tuntuu niissä olevan aika hyvä sulake.. :D
     
  14. Joller

    Joller 1st gear

    Mutta tosin eipä nuo opelitkaan itestää hajoile, jos vaan on huollettu ajallaan ja kunnolla.. mutta se on muutenkin hieman omituinen lintu se opelin nelikko, mitä enemmän sitä autoa virittää, sitä enemmän siitä tulee etuvetoinen, kun visko ei välitä taka akselille kuin n. 100Nm väännöstä ja loput oli se sitten mitä tahansa menee etufillareille ja sulakkeen kun nappaa paneelista poies niin muuttuu etupotkuks, oli hieman omituinen käsitellä kun 2.0 turbo ja 460Nm vääntöä ja otti sulakkeen pois jotta oli hetken pelkästään etuveto.. :D
     
  15. GT-Racing

    GT-Racing 1st gear

    visko ja torseni sallii pyörintänopeus eron, mutta ei hyväks eli samalla vierintä kehällä olevat kumit alle niin ei tuu ongelmia.
     

Kerro tästä muillekin!