403 cid olds supreme, kokemuksia, kysymyksiä, viritystä jne.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja rautasydän, 12.9.2010.

  1. saresks

    saresks Gearhead

    Ei tossa tarvitse mitään steam hole -reikiä, ne on mainstream-nelisatasen pikkulohkon juttuja.
    Olds performance partsilta ostin omaan hankkeeseen Cometicin tiivisteet, tyyriit taviksiin verrattuna ja hienolla kivellä piti vielä kiillotella koneistuspintoja, kun vaativat sileän ja tasaisen (max RA 50) pinnan. Huomasi tota tehdessä muuten, kuinka klohmusta jälkeä tasonoikaisu teki :-?
    Hyvä puoli noissa on että saa paksuuksia joka lähtöön eikä anna periksi pulttien kohdalta kun terästä ovat. Eikä niissä ole pahvia, mikä sit voi "mennä".
     
  2. DX

    DX Double Gearhead

    mä en muista nyt yhtäkkiä että mitkä kannet rautasydän nyt on ottanut käyttöön,
    kun suuressa osassa oldsin kansiahan on noin pyttyjen välisessä kainalossa olevat höyrylävet jo valmiina, itehän mie tuuppasin 403 päälle 307 5a kannet ja niissä ainakin oli, noista kaikista vanhemmista en kyllä nyt muista vaikka pitäis.

    mutta kuitenkin, jos ei kansissa reikiä oo, niin läpi, ei koko kannen vaan valun, kannen sisällä olevaan vesitilaan, siinähän se, tarvitko muita mittoja? noh joitain millejä se on.

    mä oon jo vähän känässä = selitys kaikkeen sanomaani ja passi syyntakeettomuuteen. :rotfl:
     
  3. TransSami

    TransSami Gearhead

    Jep, ei pitäis tarvita mitään vesikanavaporailuja.

    1/2" pultinreiät tietty ja muistaakseni kohdistussokan reiän suurentamisen.
     
  4. tietämätön

    tietämätön 1st gear

    Kokemuksena tältä päivältä sanoisin, että 403 edessä ja lukko takana tuntui aika hyvältä yhdistelmätä. Suht vakio mylly ja dieselin alusta on mukava, mutta ei tosiaan mikään rata-alusta. Tehoa ei varmaan öle tuhottomasti, mutta jos vääntoä vertaa vaikka bemarin v12 myllyyn, niin ehkä samaa luokkaa, mutta 1500 kierrosta alempana. Miinusta kova ruokahalu, tai väärä ajotyyli.
     
  5. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Kaikkien jenkkilähteiden suosituksissa mainitaan nämä ylimääräiset vesikanavat 4 kpl/ kansi siamilaisten välissä. Toki on näitä ihmiset paljon tehneet ilman noiden kairaamistakin mutta ilmeisesti olis apua tuohon mahdolliseen kuumenemisonkelmaan.
     
  6. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Niiden siamilaisten sylinterien välissä "ylimääräset" kanavat, 4/ kansi pitäs löytyä.
     
  7. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Onko moisesta a4 oldsin alkuperäsestä aluimarista mihinkään tässä projektissa? Alunperin siis 307:n imari mutta pitäs olla bolt on 350 kansiin. Ilmeisesti virtauksien osalta ei eroa valurautaisiin mutta tietty keveempihän tuo olis. Jenkeissä myyvät noita pariin kymppiin..
     
  8. TransSami

    TransSami Gearhead

    Joo kyllä mäkin olen lukenut tuon poraamisteorian jostain, ihan kaikki lähteet ei vaan ole sen kanssa samaa mieltä... Enkä nyt ota kantaa kumpi on oikeassa. Itse en poraillut, mutta jokainen tekee omaansa. 8)


    http://www.realoldspower.com/phpBB2/vie ... ead+drill*
     
  9. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    No tuo sun linkin kommentti on ensimmäinen laatuaan mitä olen nähnyt. Kaipa tuo selviää viimestään noita 403 kansipahveja verratessa 350 kansiin, että onko ylimääräsiä reikiä. Aivan mahtavaa jos tuo pitää paikkansa, ettei tarvis porailla.
     
  10. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Väittivät jollain Olds-sivustolla, että on virtaukseltaan lähes sama kuin mataladekkiseen tarkoitettu Perfomer.. Eli käsittääkseni on.
     
  11. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    ?Ei lukko ulise. Kyllä se on se välitys.
     
  12. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

  13. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Mun kannet siis W31 vm-70 350 koneesta. Vertasin tuohon kuvaan kaverin laittamaa kuvaa omista kansista niin ihan samanlaiset kai nuo näyttäs vesikanavien suhteen olevan. Omat kannet siis kaverin tallissa kuntoutusta odottelemassa.

    Juoni tiivistyy. Ilmeisesti nyt otan tuon A4 imarin jos päästään myyjän kanssa toimitustavoista yksimielisyyteen ja nokaksi tullee comp camsin 262 nenu. Oli suunniteilla jyrkempää mutta eiköhän tuollakin ala kone hengitteleen erilailla alkuperäseen verraten.. Sitte vielä nostajat, keinuvivut ja??? Putket tupliksi mutta peltisatseihin ei nyt oo varaa. Myöhemmin ne sitte.
     
  14. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Hieno homma jos kuvista oli apua :wink:
     
  15. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Oli oli, kiitos!
     
  16. saresks

    saresks Gearhead

    Säästäähän peltisatseissa putkien vänkäämiset laippoineen ylös valusarjoille. Ja Flowtechit ei cutlassin koppaan hinnan kiroissa ole. Ei kyllä laadunkaan kiroissa, joutuu avartaan enempi tai vielä enempi laippojen aukkoja, ettei ahistaisi, hitsattu vähän miten sattuu.
    Vaikka ei noi mitkään hitekkisarjat ole mm. eripituisista primääreistä johtuen, silti veikkaisin, että "best bang per puck" satsaus vähä kutitellussa motissa.

    Ettei olis elämä helppoo :rotfl:
     
  17. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Tiedän tiedän mutta jostain täytyy tinkiä, kun likviditeetti tulee vastaan. Jenkeistä sais palperformancelta hienot, hyvät(?) rosteriset sarjat alle 150dol mutta ne toimituskulut tänne.. Loppukesästä varmaan sitte satsitkin jo saa hommattua. Tarjota saa toki jos jollain ylimääräsenä tommoset seisoo edullisesti.. :wink:
     
  18. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Mystinen juttu mutta kyllä nuo steam holet löytyy tosiaan noista -70 350:n kansista ihan samallatappaa, ku noista 403 kansista. 400 cid chevyihin tosiaan ne joutuu poraileen ja ilmeisesti ainakin joihinkin olssin kansiinkin. Ellei noihin mun kansiin sitte joku ole joskus ne ite poraillu. Fell pron tiivisteissä nuo reiät on ihan oikeilla paikoilla myös.
     
  19. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Vakiokone mulla vielä, en pidä kyllä janosena. Talvikelejä ja työmatka-ajoa helsingissä ja kulutus pyörii 15 nurkilla, ku ei pole hulluna :eek:
     
  20. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Osat alkaa oleen kasassa, eli viimeisin löytö sealed powerin tuplaketju nokkaketjuksi. Käytetty, reilu 2000 km ajettu, näyttää iskemättömältä. Nostajat ja keinut vielä. Mitä nostajia/ keinuja ootte käyttäneet näissä?
     

Kerro tästä muillekin!