41 te askin vikakoodien luku

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja KK70, 28.12.2016.

  1. KK70

    KK70 1st gear

    Neonin aski limp modessa koodi p0700,tarkempaa koodia en saa millään skannerilla ulos,vaatiitko merkkiliikkeessä käynnin??
    Koodin saa nollattua,mutta heti kun vauhtia on noin 20 km/h menee limp modeen.
    Öljyt on puhtaat ja on tarpeeksi,kannatisko ensin vaihtaa nopeusanturit ne kun ei paljoa maksa?
    Autolla ajettu 200tkm.olisko pakat jo tiensä päässä??
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Pitää olla sellainen testeri, jolla pääsee vaihteiston moduliin kiinni. Missäspäin vaikutat, mulla on testeri joka osaa...
     
  3. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    irrota ja tutki niitä, jos ottaneet kunnolla osumaa niin jotain metallia pyörinyt jo vaihteistossa ja se lienee enemmänkin särki. mikäli vain peittyneet pintamujulla niin puhdistus riittänee.
    tcm-koodeilla vois selvittää tarkemmin lootan tilannetta esim. jonkun solkun häikkä jne.
     
  4. autoilija

    autoilija Gearhead

    Loota kuitenkin toimii eli liikkuu eteen/taakse kuin pitääkin? Nopeusantureihin viittaisi, jos ongelma kulminoituu vaihtokohtaan ja loota toimii ok niin mahdollinen myös solenoidipaketti mikä käsittääkseni harvemmin antaa periksi. Testeri lukee ne samat tiedot näistä komponenteista ettei siitä välttämäti tule sen viisaammaksi.
    Kuin sanottu ottaa ne anturit irti ja ne kaiketi on jotenkin mitattavissakin että toimiiko ne?

    Ja kun käyttää öljypohjan irti ja vaihtaa, tai ei vaihda öljyjä ja jos sieltä metalliromua tulee niin asia oli sitten siinä eikä tarvitse asiaa enempää tutkiskella.
     
  5. KK70

    KK70 1st gear

    Lohjalla majailee potilas.Ainakin d ja pakki menee ihan napakasti päälle,ja lähtee terävästi liikkeelle.
    Ei edes yritä vaihtaa kakkoselle vaan menee limp modeen,tosin en tiedä pitäskö vielä kahenkympin nopeudessa vaihtaakkaan.
    Entisen omistajan mukaan saatto välillä toimia useita paiviä moitteetta kun nollas vikakoodit,ja välillä kuten nyt.
     
  6. autoilija

    autoilija Gearhead

    Jamant on Espoossa joten ei pitkä matka sinne nilkuttaa. Tsekkaa ne nopeusanturit, ovat yleisin ongelma.
     
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Vaihtoehtoina nopeusanturi(t) tai solenoidilaatikko (ja öljynvaihto samalla), noilla yleensä korjaantuu... Tosin sitten ne varmat tapaukset, nytkin pihalla yksi Voyager, joka ei noilla osilla korjaannu, savus laatikko sisältä valtatiellä, hinuri toi pihaan ja ei pakki toimi, ei valu takaperin kone käynnissä, sammuksissa valuu, eteenpäin liikkuu... Odottaa rahoitusta, otetaan laatikko irti kun saa korjausluvan...
     
  8. autoilija

    autoilija Gearhead

    Haluat sanoa että älä tuo tänne Neonia kun se jää kuitenkin pihaan? Kukatietää tällä mahdollisella asiakkaalla on laittaa rahat pöytään.
     
  9. KK70

    KK70 1st gear

    Jos koitan vaihtaa noi nopeusanturit ja solenoidi hässäkän ekaks, näyttää saavan ison veden takaa aikas edullisesti.
    Ne kun on kuitenki aika vikaherkkiä osia.
    Tai sitä ennen vois ottaa öljypohjan pois ja vilkasta miltä sisäpuoli näyttää,öljyt kun
    Näyttää just vaihdetuilta.josko entinen omistaja kuitenki on polttanu pakat ja vaihtanu öljyt sen jälkeen.
    Joo kyllä nyt ainakin vikakoodien lukuun varallisuus riittää,ehkä.
    Mutta kun en välttättä viittis kakkosella espooseen ajaa,no saisinhan sen toki trailerilla.
     
  10. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    ei se loota siitä kakkosella ajosta sen enempää vikaa ota. Ajelin omalla vojalla kakkosella reippaat 20tkm olosuhteiden pakosta ja nyt kun auto on myyty toisella laatikolla niin vanhassa lodjussa ainoa vika oli rispaantunut männän tiiviste.. Avasin sen vasta mielenkiinnon vuoksi.
    Kakkosella 80km/h on vajaa 4000rpm.
     
  11. autoilija

    autoilija Gearhead

    Kotikonstein. Vaihda öljyt,jos tulee metalliromua niin loota oli siinä ja etsi uusi.Öljy pitää olla oikeata.
    Loota on huonoksi sanottu mutta on oikeasti hyvä. Olen ite ajanut ko. laatikoilla 20 vuotta, ei koskaan mitään ongelmaa. Ei koskaan.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  12. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Jaan autoilijan tunteet tästä laatikosta täysin. Tuo mun lootavikainen tuli mulle valmiiksi viallisena, eikä sen kanssa auttanut öljyn, solenoidien tai anturien vaihdot selkeästä syystä.

    Jos lootassa on öljynpaineet, niin kakkonen ja pakki sieltä löytyy ja sillä voi silloin myös ajaa.

    Harvassa automaatissa on yhtä miellyttävä ja varmalta tuntuva vaihto. Oli koneessa kuormaa kierroksia ja vastusta, tai ei.

    ja 2x vaihda ensin vielä öljyt ja suodatin.
     
  13. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No saa tuoda tontille, asiakaspalveluun kuuluu neuvonta etukäteen...
     
  14. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Sama loota omassa pulkassa, 10 vuotta ja vajaa 200K kertynyt kilsoja. Öljynvaihdot tehty säännöllisesti. Pitemmän aikaa (vuosia) ollut satunnaisena "ominaisuutena" pikku potku selkään kun jarruttaa esim liikennevaloihin, eli vaihtaa pienempää hiukka töksäyttämällä. Kokeilin joskus merkkiliikkeen pikasopeutusta öljynvaihdon jälkeen mut ei auttanut. Nyt syssyllä oli toisenlaista ropleemaa ja käyntiin sahatessa ilmoitti et olis vikaa Map anturissa, se vaihdettiin ja niinpäs loppui selkään potkimiset. Nyt vaihtaa sulavasti. Mappi tais olla viallinen pitemmän aikaa, eiköös se ennakoita ja seoksia säätele, tai siis sen antamien tietojen mukaan.

    Tosin varsinainen vika oli muualla joka teetti pari lavettikyytiä.
     
  15. KK70

    KK70 1st gear

    Jenkeistä tilasin nopeusanturit ja solenoidihäslingin,134e tulleineen.
    aikas paljon halvemmat kun suomessa
    Koitan noilla ja jos ei auta laitetaan laatikko osix.
     
  16. autoilija

    autoilija Gearhead

    Kerro sitten kuinka kävi asian kanssa kun näitä vaihdeltu.
     
  17. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Saatiin tuolle korjauslupa, tänään auto saatiin sisälle sulamaan, maanantaina alkaa irroitus....
     
  18. autoilija

    autoilija Gearhead

    Hyvä.
    Suomalaisia yrittäjiä pitääkin tukea ja tällaiset foorumit pitäisi vain tukea tätä toimintaa. Jamant- tyyppisiä on vain tosi harvassa enään tässä maassa.
     
  19. KK70

    KK70 1st gear

    No niin,just vaihdoin anturit ja solenoidipaketin.
    Nyt toimii hienosti.Enpä tiedä oliko anturi vai solenoidivika,mutta nyt pelittää.
    Anturit oli ainakin ihan puhtaat,ei ollu yhtään moskaa tarttunut.
    Tarvinnee hakea uudet öljyt ja suodatin ennen kun ottaa ajoon.
     

Kerro tästä muillekin!