4340 vai 5140 i-kiertokanki

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Anonymous, 21.1.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    kunpis noista on kestävämpi 4340 vai 5140 I-profiili.kun hinta on suurinpiirtein sama "raskaalle" männälle. 5.7 pituisena. sbc.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    ei liene ratkaisevaa eroa...
     
  3. bbford

    bbford Gearhead

    Äkkiä sanoisin että toi 4340 aine on tiukempaa tavaraa.
     
  4. 67Camaro

    67Camaro 1st gear

    BBford on oikeassa :

    Lainauksia virikirjasta :
    "5140 : This alloy is one step below the optimal 4340 offering a great compromise between strength and cost

    4340 : This is the ultimate high strength alloy. Higher strength alloys are more brittle."
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    4340 on todella hyvä materiaali ja parempi kuin 5140.jopa koneistaja manasi/kiitteli materiaalia kun hoonas mun veivien reikiä mittaan.sano että kivet menee tukkoon eikä tavaraa tahdo lähtee millään.gm omat 4340 7/16 pulttiset kesti 8000 rpm/870 hv omassa ahdinkoneessa ilman protesteja.kunhan kokeilin,ei liikkunu paremmin.p.j
     

Kerro tästä muillekin!