440->470

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Mopuristi, 9.6.2007.

  1. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Jos 440:sta tekee 470 kokoisen käyttämällä veivejä joissa chevyn alasilmukka, niin mitkä männät ja minkä mittaiset veivit ? Tuleeko puristuksia tarpeeksi (~10), jos käyttää rb mittaisia veivejä (kiinalaisia tietysti) ja 400:n mäntiä ?

    Vastaan itse: 6.900 pituiset veivit ja 440->500 stroukkisarjan männät
    (vakio veivin pituudelle). Vai löytyykö muita vaihtoehtoja ?
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Vähän hankalakshan homman tekee toi leetukan veivien käyttö. Periaatteessa '66-'71 mäntä sopis aika passelisti korkeudeltaan, mutta tappi on taas isompi kun letukassa. Letukalla ei taida olla mitään ton kokluokan vakityyppistä mäntää olemassa. Toisaalta, tollanen soveltaminen nykyhinnoilla alkaa olemaan lähinnä harrastuksen vuoks tehtyä hommaa, 440 sourcella on julmetun edullista kamaa. Alkuvuonna 2008 pitäis tulla ilmeisesti Edelbrock tyyppisiä alsakansiakin, alle 900$ täydellisinä!.
     
  3. Hai

    Hai Double Gearhead

    Huomasin saman, mutta palotilaa tuppaa olla enempi. Edelbrockin Vihtoreissa kun on 75 niin sourcen 84.
    Toisaalta ne ei kaipaa ofsetti vippojakaan.
    Niin ja isolla iskutilavuudella toi 84 palotila antaa kuitenkin hyvän rutun.
     
  4. Mopar

    Mopar Gearhead

    Eaglella on 7.100" veiviä sevyn silmillä ja moparin alapään leveydellä. Mutta en nyt yht äkkiä muista löytyskö tohon sitten leltään lista mäntää.
     
  5. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    No, 440sourcesta mä noi männät meinasinkin hankkia $449 ja niissä olisi toi chevyn tappi. Niin, paras ratkaisu oliskin toi koko satsin tilaaminen 440sourcesta, mutta kun se 500 on liian paljon tilavuutta ja mulla on romukasassa vielä yksi 440 kampura, josta saa ehjän offset hionnalla.

    Jos koneen sais tehtyä vielä kesän aikana ja ens kesäks tilais noi 440sourcen alsakannet.
     
  6. Mopar

    Mopar Gearhead

    Olisko nää 440 Sourcen kannet lähinnä Eedelin RPM:n kaltasia? Bolt on härveleitä?
     
  7. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Joo, toinen mahdollisuus olisi ollut käyttää 6.700 pitkiä veivejä ja normaaleja 440 mäntiä (.990" tapilla). Mutta tilasin noi 6.9 veivit. Veivi&mäntä yhdistelmästä tullee 200-300grammaa kevyempi kuin vanhassa koneessa, jossa oli vakiohilut.
     

Kerro tästä muillekin!