440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ei kyllä taida 1050domi olla överisuuri kireeseen 528iin. Ehkä vähän reilummasta päästä kyllä, mutta on sitä övereimmilläkin setupeilla ajettu ja ei kyllä koskaan ole kaasarin takia laihalle mennyt.
     
  2. mopster

    mopster Gearhead

    Ei reilu 500 heppanen 528 ole kyllä mikään kireä motti, eikä sillä koneen koolla muutenkaan ole merkitystä kaasarin kokoon vaan teholla. 1050 dominaattori on hyvä 700hv tehoille, ja alle 600 heppaseen se on överi.
     
  3. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Taas dominaattoriväittelyä :D

    Meidän tallin vehkeissä 550-700hv ja kaikissa 1050-1150 dominaattori ja yksikään kone ei sen takia kyllä laihalla käy.

    Teoriassa jos on jonkun mielestä overkill tai ei, helvetin hyvin noi vaan silti toimii tommosissa koneissa. Vertailupohjaa on kyllä kaikenlaisiin muihinkin kaasareihin ja kaasarisetuppeihin.
     
  4. mopster

    mopster Gearhead

    Juu siis saahan sen överin kaasarinkin jollain lailla pelaamaan kun suurentaa tarpeeks suuttimia. Nyt ei vaan tiedetä mitä tässä tapauksessa siellä dynossa on käynyt. On mahdollista että kaasari on ollu laihalla koska on liian iso, eikä sitä olla ruvettu säätämään kun on luultu että bensan tuotto loppuu kesken. Sit on myöskin mahdollista että tuotto on loppunut, ja siihen on luultavasti syynä joku muu kun se pumppu, tai sitten monen tekijän summa.
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Asiaan nyt sillee liity, mut meil oli joskus Löijyn siihen aikaan ehkä 550-600 heppasessa motissa 3310 vacuumi holley. Sit kokeiltiin siin dominaattorii 2" adapterilla ja sehän muuttu aivan toiseks vehkeeks. Oli sit hiukan terävämmän tuntunen! Porissa sit virallistettiin vaikutus ajamlla kummallakin kaasarilla, ja homma varmistu ettei perstuntuma valehdellut! Dominaattorilla mentiin kaks satkuu lujempaa!
     
  6. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Eli viritys oli onnistunut kun teho ei todennäköisesti laskenut!

    Joo, kyl mäkin sen ymmärrän sentään että domin potentiaali on muualla kuin alle 600hv koneessa. Mut jos tuntuma, toiminta ja fiilis passaa nii miks sellaista ei vois käyttää tommosissa alitehoisissakin padoissa? Niinkuin cbargen postissakin todettu terävämmäks vaikka kulkupuoli sama. Tärkeä seikka katuautossa.

    Ja joo, persuksen casesta tarvis lisää faktoja että sais kiinni ongelmaa paremmin. Selvästihän siitä on hepoja vielä kadoksissa.
     
  7. mopster

    mopster Gearhead

    Toinen kaasari sopiva 450 heppaseen koneeseen ja toinen 700 heppaseen. Kuinkahan lujaa olis menny jos olis ollu yks ihan oikeen kokonen kaasari :D
     
  8. Herje

    Herje Double Gearhead

    Varmaan jollekkin jääny vakio rautakansien venttiilin lukkoja?
    Tarviis 2kpl imu ja pako venttiilille.
    Jos löytyy tarjoa yv:llä.
    Kiirekkin olis.:(
     
  9. Herje

    Herje Double Gearhead

    Löyty. Kiitoksia Jykälle :)
     
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Roadkillissä niillä oli kanssa laihalle meno ongelmia. Vaikka mek pumppu yms piti olla riittävät. Niin bensapumpun tanko oli kulunut niin paljon, ettei se pumpannut täydellä teholla.
     
  11. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Tuli tuossa yhtä raikkaampaa isolohkoa ekaa kertaa koekäynnistettyä. Ongelmia kuitenkin ilmeni. Eikä viittinyt enää yömyöhään jatkaa harjoituksia koska parinsadan metrin päässä asuvan naapurin ikkunat kuulemma helisee.

    Tyhjäkäyntiä ja tasakaasulla isompiakin kierroksia käy suht nätisti ja seokset siellä 14 nurkilla, mutta tyhjäkäynniltä jos hiemankin ripeämmin painaa kaasua niin heti ampuu kertalaukauksen putkeen.

    Ideoita?
     
  12. persus

    persus 3rd gear

    Mulla siis cartterin sähköpumppu ja polttoainepaineet kyllä ilmeisesti romahti mutta polttoainepaine mittariki heitteli tosi pahasti.ensiöpuoli pelasi hyvin ja siirtymäpiiri ja hetken muistaakseni sen jälkeen ku toisio aukes mut sit tomahti.bensa linja mulla on pienimmästä kohdasta 9.5mm karojen kohdalta.paitsi se kaasarin linja on joku halpis an6 joka taitaa olla luokkaa 5mm mut seki koitettii korvata paksummalla letkulla mutta ei auttanu.tankin lähtö on 1/2" en mä tiiä voiko tos olla muuta ku pumppu pieni?koitettii myös vielä isompii toisiopuolen suuttimia mut ei auttanu.
     
  13. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mulla muistaakseni oli AN6 liittimien sisähalkaisija n. 7mm. Jokatapauksessa, jos vedät päälinjan vaikka se 9,5mm ja siitä regun/jakopalan kautta AN6:lla kohokammioihin, niin 100% varmuudella riittää. Mut ei se sulla tohon kaadukkaan se homma jos kerran koitit isompaa.

    Olikos sulla se tankin lähtö itse muutettu vai valmis tekele?
     
  14. persus

    persus 3rd gear

    Valmis kiinan tekele. Sellanen rosterinen jonka ebaysta tilasin.
     
  15. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Jos holley,niin löysät pois kiihdytyspumpun vivustosta/ isompaa suutinta /nokkaa mikä syöttää enemmän bensaa.Ilmeisesti menee laihalle polkaistaessa nopeasti.
     
  16. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Tossa on bg:n King demon, aikalailla vastaa holleyta, ja pentsaa tulee kyllä niin saatanasti kiihdytuspumppujen suuttimista kun hipaiseekin kaasuun.
     
  17. persus

    persus 3rd gear

    Juu holleyn dominaattori.mutta luulen että ojala kyllä teki kaikki mahdolliset kikat sille.on kuitenki sen verran noita säätäny.
     
  18. persus

    persus 3rd gear

    Ja meikäläisen auton laajakaista lambdaki koijaa.onko arvsiluja onko mittarissa vai anturissa vika ku näyttää keskimäärin pari numeroo rikkaampaa ku bb motorsin ja ku sillä näytti mittari tarkkaa lukemaa ni mulla pomppi lukema noin puol numeroo molempii suuntii.mittari innovate jA anturi bosch.mulla kollektorissa anturi ja bb motorsin oli putken päässä.voiko vaikuttaa sen anturin asennus korkeus ku mittarin mukana tuli sellain pari senttii pitkä kierreholkki ja sit ostin vielä toiseeki putkee varalta ni se ei ollu ku ehkä sentin.?
     
  19. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mulla paikallistui vika tulpanjohtoihin Niinkuin arvelinkin.
     
  20. 440Mag

    440Mag Gearhead



    Siinä vähän 440(500) käynnistelyä. Älkää pelästykö tota mittaristoa, uus on jo tulossa :)
     

Kerro tästä muillekin!