440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kuppipenkki on väärinpäin!
     
  2. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Joo sekin täytyy kääntää viel
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Täl viikol dynottu kolme vapari weijo wedgee bensa-asema tavaralla. Yks jäi sen verta tavoitteesta et siihen palataan syssyn/talven mittaan. Mut 2000 hp meni silti sentään puhki.
     
    Satellite70, FuryIII '71 ja Herje tykkäävät tästä.
  4. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Kauhiat voimat :) Vihjaas vähä minkälaisia kokoonpanoja
     
  5. Herje

    Herje Double Gearhead

  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Miksei vakiot kelpaa? Sellasil ollaan kyl yleensä vedetty vaikkei niin täydellisesti istukaan.
     
  7. Herje

    Herje Double Gearhead

    näyttää niin pelottavan väljille.
    Uskaltaako vakioita käyttää vaikka heiluuvat ku hullun mulkku mielettömän perseessä???
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    No kyl niit ollaan käytetty.
     
  9. Herje

    Herje Double Gearhead

    [​IMG]
    Tuon näköseks jäi koekasauksessa.
    Ottaa tuo jousi aavistuksen kiinni keinuun. Mutta jos kääntää tuon retainerin yli tulevan jousen niin mahtuu olemaan.
    Pyöriikö nuo paljolti käydessä?
     
  10. Herje

    Herje Double Gearhead

  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pyörii.
     
  12. C-barge

    C-barge Gearhead

    Juuri kuvan näköisesti noita ollaan käytetty XXX kertaa, toimii ihan ok.
     
  13. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Minkälaisilla staattisilla runtuilla ootte ajellu vielä ihan pumppubensalla ja minkälaisilla kokoonpanoilla? Mahdollisen kansipäivityksen jälkeen nousisi n. 11.3-->12.0 Nokka on 259/263 mek rulla. Nykyisellään ei muuta ongelmaa kuin että todella kuumalla koneella saa vähän kytkimellä laskea ensin kierroksia kun sammuttaa ettei pyörähdä jälkikäyntiä.
     
  14. spinout

    spinout Gearhead

    Vähän dumb kymysys, mutta huomaisiko sitä yleensä mistään, jos puristukset olisi 9:n sijasta 10? Minulla on KB184 männät, siis 9:1, ja nokkana Comp XE268H, Eddy RPM kannet, Eddy Perf imusarja ja 750cfm kaasari. Jos olisin hommannut KB236 männät, niin olisi tullut 10:1.
     
  15. C-barge

    C-barge Gearhead

    Voi se nakuttaa paremmin.
     
  16. 66monaco

    66monaco Gearhead

    kysellääs taas vähä hölmöjä, mikä ois karkeesti max voima mitä vois saada 400-512 stokerista, kevyesti portatuilla 76 400 vakiokansilla, magnum sarjoilla, 2,5 h-putkistolla, edelbrock performer imarilla? nokka ja kaasari vielä arvonnan alla....
     
  17. 440Mag

    440Mag Gearhead

    400-500hv riippuen siitä kevyesti porttaamisesta.

    Snipoutin tapauksessa tuo nykyinen nokka ja puristus on ihan hyvin linjassa. Nokan asteet ja staattinen puristus kulkee kärjistettynä käsi kädessä, ja dynaamisen rutun noustessa nakutusherkkyys kasvaa, ja staattisen rutun tuoma teoreettinen etu häviää ennakkokikkailuun ettei riko moottoriaan.

    Kaikki vaikuttaa silti kaikkeen, eihän noi ikinä absoluuttisia totuuksia ole.
     
  18. 66monaco

    66monaco Gearhead

    ok. tosiaan alustavasti näistä kysellä vähän. 400hp kun takapyöristä irtois niin oisin kyllä tyytyväinen. imarissa pysyisin syystä että pellin alla ei oo nytkää tilaa kun max 2cm... ja peltisarjoja en, ainakaan toistaiseksi, halua. syystä et juuri laitettu pinnoitetut magnumit ja 2,5 putkisto. ja sellaset sarjat mitkä haluan, eli tti kiillotetut, maksaa reilu tonnin... eli hieman rajoittavia tekijöitä itsellä tulevaisuudessa virittelyssä :) mutta vastaus oli se mitä halusinkin kuulla, eli noita tehoja ajatellutkin :)
     
  19. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Imusarjaks laittaisin Holleyn Street Dominatorin tuon performerin tilalle. Voi olla vaan vaikea löytää b-lohkoon. Magnum sarjat passaa kyllä tonne vajaa 500 konetehoon, ja niissäkin auttaa kun vetää lähdöt heti kolmetuumasella. Ei toi 400 takapyöriltä ihan ajatuksen voimalla tuu, kyllä siinä täytyy tosiaan olla aika kelvollista niiden kansien porttaus.
     
  20. 66monaco

    66monaco Gearhead

    juu aattelin et tekis sit eka vakio kansilla ja sit kun talous antaa pereiks ostais hyvät alut..
     

Kerro tästä muillekin!