1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

440 rakentelu.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. Mopuristi

    Mopuristi 3rd gear

    Jos kannet virtaa +300cfm ja laahurinokassa on asteita +260 @ 0.050" niin tuloksena on +600hp. Tietenkin puristuksia pitää olla +10 ja peltisarjat. Tuossa edellisen viestin ketjussa olikin lueteltu kansia. Luultavasti kaasarikin pitää olla vähintään 850 ja hyvä imusarja.
     
  2. 440Mag

    440Mag 2nd gear

    Tommosella 260 ja ylöspäin nokalla saa olla jo 11 alkava staattinen runttu.

    600hv 500cid b tai rb kone ei vielä ole loppujenlopuksi kovin korkeaviritteinen ja siten kyllä ihan mukavakin ajella. Tosta jos mennään paljonkin tehoissa eteenpäin ja suihkutetaan vielä hassukaasuakin sekaan, niin kannattaa myös miettiä jo hieman miten lohko kestää tuollaisen selkäsaunan.
     
  3. soppa79

    soppa79 2nd gear

    Kiitoksia jo tulleista vinkeistä

    Alakerta ois nyt ekaksi listalla että pääsee metsästämään lohkoa

    Onko kuinka paljon loppujen lopuksi merkitystä lopullisella koolla kun jos lähden 440 pohjalta rakentamaan? kitithän taitaa olla saman hintaisia sourcella. Suurimpaan ylikokoonhan ei vissiin kannata porauttaa jos ei ole pakko? Ja lohkon kuntohan vaikuttaa loppujen lopuksi kittiin, mutta...

    Tuo nossien lisääminen jäänee "toiselle kierrokselle" mutta tarkoitus tehdä homma nyt niin että ei tartte ruveta kalliita osia vaihtamaan.

    Jostain jäännyt muistikuva että 400 lohko olisi vahvempi, onko näin? onko fiksumpi pohja aloittaa rakentaminen?
    Mitä on paljonkin? Tarkoitatko että vakio lohko ei enää riitä vai tarviiko runkolinjan jäykkyyteen alkaa kiinnittämään huomioita? vai onko tuo runkolinjan vahvistaminen jo automaattisesti edessä viritettäessä?

    Alustavasti victor kannet ja imari?
    Tarkoitus olisi pitää romut pellin alla -71 Charger, mahtuuko?
     
  4. 440Mag

    440Mag 2nd gear

    Mulla oli tos yhdes koneessa kun avasin, alkanu selvästi jo runkopukit kävelemään karkeesti 600 essonbaarihevosella. Löytyy kuvakin tuola aiemmin tässä ketjussa. Luonnosa vielä pahemman näköinen, sellasenaan sitä ei voi enää kasata. Paha kävely halkaisee pidemmän päälle lohkon, ja lääke tohon on alumiinipukit.

    Yksilöitähän noi kymmeniä vuosia mädäntyneet lohkot on. Oikeestaan aina kannattaa varmistua ainakin että sylinterinseinämissä riittää tavaraa.

    Niin, ja pellin alle noi ei mahdu.
     
    Muokattu: 6.1.2017
  5. Herje

    Herje 3rd gear

  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Lohkoista, 700 + heppaa ja kannattaa alkaa harkita jos lohkon päivittäis aftermarkettiin. Tollasen heikon vakiolohkon preppaus maksaa luokkaa pari tonnii ja sen kesto on rajallinen. Ei se sokattoman käsikranaatin tapaan todennäkösesti silimille tuu, mut aftermarketti kestää enemmän ja varmemmin, notkuu vähemmän ja tuottaa enemmän. Oikeen hyvää keinoa ei oo tehä paskasta marmelaadia.
    400 lohko on periaatteessa vahvempi, siin on pienemmät runkolaakerireiät ja muutenin vähän ahtaampi kampikammio. Sylinteriputkien vapaat osat on kans vähän lyhyemmät, tekee niistä samallakin seinämäpaksuudella vahvemmat. Mut ei se ero mun mielestä ole niin suuri et siihen erityisesti kannattais kiinnittää huomiota. Mun mielestä RB on lähes kaikkeen turhan korkea, ja itseasiassa pikkulohko myös. Mopsin pikkulohko on korkeudeltaan 9.6". Vastaavasti letukan isolohko joista on jopa 632 kokosia tehty on 9.8". Moparin "matalalohko" on 9.98", eli ero letukan isolohkoon on samaa luokkaa kuin sen ero mopen pikkuohkoon. Vastaavasti letukan pikkulohko on karvan päälle 9", ja fordin pikkumotit peräti 8.2". Se osaltaan selittää miks noi n hiukka suositumpia tungettuna sinnesuntänne, mahtuu vähä paremmin. Mut B:stä saa aivan kivutta 4.25" iskusen tarvimatta tinkii mistään. RB:n 10.725" on ihan järjetön, periaatteessa sais iskuu vaikka kuinka, mut nokka alkaa tulla vastaan 4.75" jälkeen et joutuu alkaa kikkailee.
     
  7. superbird

    superbird 3rd gear

    Mikä on tilanne Muscle Motorsin aftermarkettien kanssa, joko kohta saatavana? vai montako vuotta vielä.
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei oo mulla tietoo. Reilu vuos sitte se oli ihan parin viikon päässä..., samassa jamassa Bill Mitchellin lohkojen kanssa. Liekö niitäkään vielä. En oo kauheesti ny seurannu tota lohkoasiaa.
     
  9. 440Mag

    440Mag 2nd gear

    Jos jollain sattuisi oleen jouten 440 0.030 männät niin saapi tarjota. Ihan kaikki valuversiosta lähtien huomioidaan. 050 595 3664/yv
     
  10. harri_pe

    harri_pe 1st gear

  11. 440Mag

    440Mag 2nd gear

    Paljonkos rautahatuilla oli max nosto? Ei taida kestää 285hl:ää laittaa?
     
  12. Mopuristi

    Mopuristi 3rd gear

    Kyllä ainakin 0,6" vielä toimii, mutta ohjureita voi joutua lyhentämään.
     
  13. Jza

    Jza Gearhead

  14. 440Mag

    440Mag 2nd gear

    Mut jos ei koske ohjureihin?

    No äkkiähän se tsekkaa tietenkin.
     
  15. LUM-1

    LUM-1 2nd gear

    aftrmarketti hatuissa voi sitte olla pikkasen enempikin mulla mieto 0.76 ja 0.79 nostolla oleva mekaaninen rolleri 607´kassa
     
  16. 440Mag

    440Mag 2nd gear

    Voi varmasti ja pitääkin. Ei oo noiden rautahattujen kans vaan tullu hetkeen touhuttua. Aftermarkettihatuissa mullaki .640-->
     
  17. LUM-1

    LUM-1 2nd gear

    onko näihin tarjolla venyviä kannenpinnapultteja mistään ?
     
  18. Fuselage

    Fuselage 2nd gear

    Miksi venyviä? Koska nehän on silloin kertakäyttöisiä ja oikeastaan kumoaa koko pinnapultti idean.
     
  19. LUM-1

    LUM-1 2nd gear

    siks että ne ei eläis eri tahtiin kun rautalohko ja alukannet ja joo on rahaa ostaa aina uudet
     
  20. Fuselage

    Fuselage 2nd gear

    Eihän toi nyt mikään oikea ongelma ole. Euroturbovehkeissä on käytetty iät ja ajat ei venyviä pultteja ja pinnapultteja eikä mitään ongelmia. Ja niissä on rautalohko alsakansi. Ja osassa jopa aika herkästi kieroon vetäviä kansia.
     

Kerro tästä muillekin!