440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. Mon383

    Mon383 1st gear

    Sorsan kopissa ei oo huohottimia/mitään reikiä valmiiksi. Mrgasketin huohottimet hommasin tohon ja loiskelevyt tehtiin pellistä myös toiselle puolelle, niille oli reiät valmiiksi. Mulla oli Sourcen keinut tuolla aluks, mutta vaihoin ne Compin Pro Magnumeihin(pienestä painostuksesta) onneksi.. Kummatki mahtu liikkumaan, tosin aika paksu tiiviste mulla.



    [​IMG]
     
    Muokattu: 1.9.2017
  2. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead


    Vastapainoihin kampiakselissa ilmestyy porauksia tasapainotuksessa, samaten siihen dampperin "epätasapainoon". Näin ainakin mulla käynyt kun liikkuvat keventyneet.
    Tuollainen tilanne monesti mahdollistaa sen että koneen saa tasapainotettua sisäisesti, eli voi käyttää nollapainoista dampperia/vetolevyä.
     
  3. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Tässä tapauksessa epäkesko dampperi on must ulkonäön takia. Muutenhan tuo homma on ihan peruskauraa.
     
  4. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Koneistamoa sitten infoat että porailee näkymättömiin paikkoihin siinä dampperissa.
     
  5. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Onko porukalla käytännön kokemuksia saman motin päällä erilaisista imusarjoista? Kiinnostais kokeilla ykstasoista imusarjaa ton 505 strokerin päällä, mutta oliskohan siitä sitten enemmän haittaa vai hyötyä? Dynotestien perusteella Victor jr. taitaa olla aika hyvä vaihtoehto. Ajattelin napata siitä nykyisen Performer RPM imusarjan miedomman 440 motin päälle, niin jotain pitää kuitenkin tilalle hankkia. Saa siis tarjota jos nurkissa lojuu ylimääräisiä aluimusarjoja ;).
     
  6. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Kyl se lähtökohtaisesti tykkää ykstasosta. Riippuen tietenkin hieman muusta kokoonpanosta, mut tollasen ison koneen ominaisvääntö on jo niin huima varsinkin vakiokansilla että kakstasosta ei sinänsä oo samaa hyötyä kuin joissain muissa. Lisäks toi iskutilavuus tykkää isosta plenumista, eli rohkeasti vaan kokeilemaan. Lähimenneisyydestä on itellä kokemusta torker2sta, samasta aika rajusti portattuna/muokattuna, super viktorista, tunnelramista ja kaikista noista noi on tykänny.
     
  7. 66monaco

    66monaco Gearhead

    kun tuo kansiremppa lähestyy, niin kysästävä seuraavaa, kone tuo monacon 400, "uudet" kannet 452 mistä 1.5mm pois, tiivisteiksi mopen .020 peltiset ja nokkana kiinnostais toi hughesin whiplash. venakoneisto vakio uusilla jousilla. tuleeko ongelmia työntötankojen kanssa, eli pitäiskö olla säädettävät ? ja jos pitää, onko säätö välys pois ja x kierrosta kiristys?
    puristusta pitäis kait tulla joku max 9.5 noilla toimenpiteillä.?
     
  8. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Toi on aika tapauskohtaista käykö vanhat tönärit vai ei. Eri valmistajien perusympyrät ja nostajien mitat kuitenkin vaihtelee. Kokeilemalla selviää. Moparin nostajassa on kyl aika iso säätövara et se hyväksyy kyl pienet vaihtelut tossa preloadissa. Optimi silti olis jossain parin millin paikkeilla.
     
    66monaco tykkää tästä.
  9. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Äänethän tuossa oli jopa tiukat.....440 saastemosa 73 pikkupalotila kansilla ja 270 jotain nokalla+peltirännit yms teki saman saundin
     
    66monaco tykkää tästä.
  10. 66monaco

    66monaco Gearhead

    ok. pitää mittailla tosia kuhan saa projektin siihen vaiheeseen, vielä en oo aloittanutkaan :) kovasti lukennut vaan hyvää tosta ruoskan sivallus nokasta. hinta on ainakin ehkä miinus puoli, puolet kalliimpi kun esim. uspartsin perus comppi... vähän mietityttää miten tuon tyhjäkäynti, tutiseeko koko auto ja toimiiko jarrutehostin kunnolla.... noo kuten sanottua kokeilemalla selviää :)
     
  11. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Äkkisältään laskeskelin et jos on vakio 400 mis kansii höylätty 1.5mm ni puristussuhde vois olla 8.5 tienoilla.
     
  12. 66monaco

    66monaco Gearhead

    paljons noi pelti kannen tiivisteet nostais suhdetta? imusarjasta jo höylätty sen 0.20mm joutuukohan imarin kiinnitys reikiä jo kairaamaan tolla tiivisteellä....
     
  13. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Se 0.02 vs 0.04" tiivisteen vaikutus on noin 0,3 pykälää puristussuhteessa.

    Mittaa ne kannen palotilat nii ei tartte arvailla. Ja flat topin pitäis jäädä max 2mm dekistä jos palotila 75cc et saisit ysillä alkavia ruttuja.

    Imusarjan pulttien reikiä joutuu kairaamaan.
     
    66monaco tykkää tästä.
  14. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Siit lähtee n. 5 cc:tä. Sen vaikutus ku lähtökohta on 7:1 on ihan eri planeetalta kun jos se ruttu on 11:1.
     
    66monaco tykkää tästä.
  15. kuula

    kuula Gearhead

    Asiaan liittymättä, muistaako kukaan mopar ajoitus kiilojen värit ja asteet? Näitä taitaa olla seittemän, keltanen ja valakee vielä erottuu. Jotenkii muistelen että 1/2 asteesta kolomeen?.
     
  16. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Astekiilat? Mihin? Jos johki nokan ajotukseen, niin kaks astetta on määrä jonka jo voi huomata jossain, voi vaikuttaa sellanen 100 kierrosta kierrosalueeseen.
     
  17. Mopar

    Mopar Gearhead

    Eiks nuo kiilat ollut pikkulohkohommiin? Muista isolohkoissa käytetyn sellasia epäkeskeisiä holkkeja nokka-akselilla. Aikalailla hävinnyt luonnonvara, kun noissa jakopäissä nykyään paljon ajoitusmahdollisuuksia.
     
  18. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Joo, mut värejä en muista ja noi asteluvut vaikuttaa kyl kummilta, et jotain puolen asteen välein olis.
     
  19. Mopar

    Mopar Gearhead

  20. kuula

    kuula Gearhead

    Juuri tämä. Ja ei ole tulossa mopsiin. Kiitos tietäjille.
     

Kerro tästä muillekin!