440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    14:1 on myös rajoilla E85:lle. .64" rullanoka ei oo viel mikään kovin raju.En sit tiedä, mut kannattaisko kuitenki vaan suosiolla sitä kisabensaa laittaa mitä siin on käytetty?
     
  2. persus

    persus 3rd gear

    Mulla oli omassa samaa ongelmaa eka ku oli cranen goldit ja vielä indyn alumiini keinuillakin.vika poistui vasta ku ostin comp camsin magnum keinut joissa pronssi helat.joysipaineet itellä kans aika kovat.

     
  3. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mitkä on kovat jousipaineet? Ite käyttäny noit erilaisii, ei kyl oo ollu mitään hileongelmii. Noillaahurilaakeroiduilla ollu maksimissaan jotain vajaa 300 seetiä ja aukioloo luokkaa 700. Sen sijaan niit tuppas katkeilee aina joidenkin vuosien ajelun jälkeen. Compit on kyllä hyvät, mut niit ei o tarjolla ku vakiokansiin, eli ei eri offsetteja. Ite käy ttäisin nykyään PRW:tä, on vähän comppia edukkaammat ja laadukkaat.
    https://store.prw-usa.com/products/rocker-arms/shaft-mount-rocker-arms/mopar-sb-and-bb-alloy-steel/
     
  4. LUM-1

    LUM-1 3rd gear

    mullon PAC 1225 jouset 765 aukipainetta :odeek:
     
  5. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ja mitkä vipat?
     
  6. persus

    persus 3rd gear

    mulla on jousipaineet seetipaine 212lbs ja aukipaine500lbs
     
  7. LUM-1

    LUM-1 3rd gear

    T&D
     
  8. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    No ne ei ole "laahurivippoja".
     
  9. LUM-1

    LUM-1 3rd gear

    katotaan kauanko kestää :odroll:
    rahat ku ei riittäny Jeseleihin :poff:
    nostoo 0,79 ja 0,76 hattuinaha on B1 Orikinaalit
     
  10. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei ne jeselit sen kestävämmät ole, eikä ehkä paremmatkaan. Enempi kii siitä et millanenn käyttö. Nois meinaa paljon kestävyyteen et millä voitelulla mennään. Ja tietty T&D:täkin on kahtaa eri mallia B1:n, common shaftia ja individual shaftia.
     
  11. vekku

    vekku 2nd gear

    Nokan valintaan tarvis mielipiteitä/neuvoja. Eli 512 cid mosa 490hv/750nm, 1720kg b-body meni vartilla 11.93/181km/h ja lujempaa pitäisi päässä. Autolla pääasiassa katukäyttöä. PTC 9.5" turbiini, stalli ehkä n.3000 ja perävälitys 3.9.
    Ensinnäki laskinkohan rutun oikein?
    poraus 4.37
    isku 4.25
    kannentiiv.paks. 0.039"
    tiiv.reikä 4.52"
    kannen palotila 74cc
    männät dekissä 0
    männässä "koloa" -17
    Näillä arvoilla saan n. 11.3 ja 0.027 paksulla tiivarilla 11.65 staattista ruttua.

    Hommattuna on comp cams 829-16 mek.rulla nostimet, M1 ykstaso imari ja speedmaster 265cc kanavakoon alukannet tulossa ( joo tietonen riski, olivat Black friday tarjouksessa, niin katotaan saako nuista tehtyä kansia).

    Pääsiskö näillä tiedoilla alkuun? Pohdiskelin myös mahdollista etanoliin siirtymistä rutun takia?
     
  12. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Puristukset olet laskenu aivan oikein, mutta kun männät tulee dekkiin niin .027" pahvi on liian ohut, joten tuolla paksummalla pitää mennä ja 11.3 rutulla.
    Puristusten takia ei välttämättä tarvi etanoliin siirtyä, koska tuohon haluat ilmeisen rajun nokankin.
    Minkälaisilla kamoilla tuo edellinen versio oli?
     
  13. vekku

    vekku 2nd gear

    Jaa se tuo dekkikorkeus rajaa tiivisteen paksuuden, ok, hyvä tuokin tietää, että 11.3 olisi se maksimi ruttu jos kansissa palotila pitää kutinsa.
    Edellinen versio Jykän kasaamilla ja kairaamilla 452 rautakansilla, 2.14 ja 1.81 venoilla, holley street dominator imari, 770 vacum holley kaasari ja comp cams 275hl hyd.laahuri nokka. Peltisarjat dougs 2" primääreillä.
    Tilasin kansien mukana myös 1.5 viba suhteen stainless steel rulla keinut, mutta voi olla, että nuo jää hyllyyn. Tulee ehkä sen verran nokkaa ja jousipainetta, että pitää ostaa nuo comp camsin rulla vibat?
     
  14. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Noi speedmasterit vaikuttais Victor kopioilta. Victorit ainakin vaatii offset imuvipat, kantsii selvittää vaatiiks noi myös. Jos vaativat, niin karsiutuu ne vippamahdollisuudet aikalailla. Halvimmat lienee Hughesin alsaset. Jos menee normivipoilla, niin harkitsisn PRW:n teräsvippoja. Hyvälaatuiset ja pikkasen halvemmat kuin comp camsin. Nokka sais olla jo aika raikas, vaik tollanen: https://www.summitracing.com/int/parts/cca-23-758-9/overview/make/chrysler
    Jaa, näyttäis olevan speedmasterillakin alsasia offset vippoja.Hinta vaan hirvittää,e t voiks olla muka kelvolliset rullanokalle.
     
    Muokattu: 6.12.2018
  15. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Nuo taidettiin tuntea ennen nimellä procomp. Ite erehdyin yhet hommaamaam. Ne oli victorin kopiot ja tartti sen 0.650 offset imuvipan. Ne oli kyllä paskat. Seetit vuoti ja ohjurit oli väljiä tehtaalta tullessaan. Eikä ne ite kannetkaan kestäny kovia jousipaineita. Kokeilin kans sillon noita halvempia rullakeinuja. Ne oli 440 sourcen ja ei todellaan kestäneet rullanokan paineita.Esim yksi rulla irtosi kokonaan ja säätöruuvi tuli läpi keinusta.
     
  16. vekku

    vekku 2nd gear

    Kaverin kanssa kimppatilaus kansista, se on paremmin näihin perehtyny ja minusta puhu, että käy normi vibat, mutta ootellaan, että saa kannet kotia ennen kuin osia tilaillaan.

    Juurikin tuota samaa 23-758-9 combin uutta nokkaa kaveri kauppasi( ihme sattuma, vai onkohan teillä joku myyntidiili,heh) Hylkäsin nokan, koska luulin rutun jäävän 10 paikkeille. Nyt kun sain kannet irti ja puristukset tarkistettua vois tuota nokkaa vielä kysellä.
    Nuo PRW vibat näyttäisi tosiaan jäävän n.200e halvemmaksi kuin esim. uspartsilla compit.
     
  17. vekku

    vekku 2nd gear

    Lueskelinkin jotain vanhaa ketjua jossa kansista kerroit, oliskohan ollu 2015. Oli mm. seetit alkanu uppoamaan kansiin ym. mitä tuossa kerroitkin. Kannet tosiaan niin halvat, että otettiin kokeeksi. On varauduttu ja asennoiduttu vaihtamaan kaikki osat jos sitä vaatii. Jos ei senkään jälkeen pelaa, maksellaan oppirahoja ja onhan näistä hyvä jonkun aina silloin tälloin tarkistaa onko laatu muuttunu.
    Oliko kokeilemasi keinut alumiinia? Ja mites, uskaltaakohan nuita tilaamiani teräs viboja kokeilla jos paikalle sopivat? Ajattelin, että hajotessaan ei välttämättä aiheuta totaali tuhoa koneeseen. Onkohan nuista kellään kokemuksia, hinnaltaan kuiten vain 25% esim. kompeista.
     
  18. Jora78

    Jora78 Gearhead

  19. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Joo minulla oli alumiinia. Lähellä oli isompi vaurio kun rikkoontunut keinu avasi venttiilin lukot. Onneks ei venttiili tippunut männän päälle.
     
  20. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

Kerro tästä muillekin!