440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Varmaankin niin.. mulla viime kesänä 426 —>502 Hemi rullas kuumana tyhjäkäynnillä likipitäen 0 psi paineilla ja kierroksilla 30-40:D
    Mutta kaikki laakerit oliki ottanu siipeensä ja liekö kasattukki väljemmin speksein.. Kamppeet koneistamolla,josko kevääksi sais senki hempan taas kuosiinsa:)
     
    12345678910 tykkää tästä.
  2. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Onko teillä lämpömittaria öljykierrossa? Jos tulisi ohuemmalla toimeen voisi säästää rattaita.
    https://cdn.opieoils.co.uk/pdfs/tech-articles/10w-60-oil-explained.pdf
    Varmasti täysin eri rakenne mutta Amc-koneissa jakajan rattaat hajoavat siksi että lähes kaikki aftermarket jakopään ketjurattaat on väärin koneistettu ja rattaalle tarkoitettu öljy vuotaa väärästä paikasta ulos.
     
  3. 3964

    3964 3rd gear

    Paksuöljy lämmittää öljyä.
     
  4. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Niinkö?Paksu VISKO tottakai joutuu paineenalle kun ei oo liukasta ja nopeasti voitelevaa.OIKEIN.Lämpiää se.....kun sitä puristellaan eteenpäin kohti sitä rajapintaa,missä tarvitsee irtioton metallipinnoista.
     
  5. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Hemiin käynee samat runkolaakerit ku 440:iin? Eller hur?
     
    Muokattu: 18.12.2018
  6. rb

    rb Double Gearhead

    Hemissä runkopukit on pantu oikeesti kiinni...

    [​IMG]
     
  7. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Joo tiedän kyllä että runkopukit on erilaiset ku vasta sen purinkin... sitä vaan että eikö ne ite laakeriliuskat/keskimmäinen tukilaakeri mikälie ole samankokoiset 440/Hemppa ?

    Sillä vaan kysyn ku eikös kampiakselit mee ristiin hemin ja 440:n välillä kumminki päin..?
     
    Muokattu: 19.12.2018
  8. sangi74

    sangi74 Gearhead

    Jep ei muuta eroo ku veto levyn pulttien kehä muistaakseni
     
  9. Hai

    Hai Double Gearhead

    No sekin riippuu minkä akselin sinne laittaa.
     
  10. rb

    rb Double Gearhead

    ^^^ Juu..... Ehdit näköjään muokata viestisi...
     
  11. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Mulla ku huonolla tuurilla menee toi akseli hiontaan ja jo nyt se on .030" alikoossa.. .040" alikoon runkolaakereita ei oo kellään missään.
    Partsilla oli Cleviteä aiemmin tolla alikoolla mutta poistunu valikoimasta.
    JEG'sillä hyppää .030" :sta suoraan jopa .060":aan.
     
  12. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Onks 4.25" akseli? Saattais olla pari ylimäärästä. Yks STD vaatis yhen kaulan täytön, toinen käyttövalmis. Pumtittaa tietty tarvii. Akselit on perusmitoiltaan samat, hemi 8 bolt takapäällä, wedge 6 bolt. Sit akselista riippuen, ni osa on laajalla pyöristyksellä reunoista kun vakiot taas on reunoista "vajaat". Noi pyöristetyt voi vaatia kapeammat laakerit. Päittäislaakeria on kahta eri mallia, varhaisemmissa muistaakseni leveempi aj uudemmissa kapeempi. Mut se siis riippuu lohkosta/pukista.
     
  13. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tais olla niin että vanhempi on kapeempi, tai siis matalampi päittäis laakeri, ja se käy myös uudempiinkin 440 lohkoihin ja hemiin.
    Ainakin noissa hemi-pohjaisissa kilpureissa on ollu tuota kapeempaa, ja 440 laakereita niissä on käytetty.

    Jos akselissa on laajat pyöristykset jotka tarviis kapeemmat laakerit, voi niissäkin käyttää vakiolaakereita kun tekee niihin pienet viistoukset. Ei tarvitse paljoa ottaa.
     
    xarper tykkää tästä.
  14. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Joo, ujous pois siit hommasta, just viime viikolla vetäsin lamellilaikalla Cleviten P:stä reunasta vähän, samoin joutu sitä kapeeta päittäistä kaventaa viel hiukka lisää, kanto pukkiin.
     
    xarper tykkää tästä.
  15. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Pitääpä mittailla ja ylipäätään kuunnella eka koneistamon tuomio..
     
  16. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Mun akseli on 4.35". Vai onko se 4.375” , mittaustekniikka oli vähemmän hightech mulla ton akselin kans..
    Ja koneistamo antaa tuomion vasta pyhien jälkeen.
     
    Muokattu: 20.12.2018
  17. 440Mag

    440Mag Gearhead

    4.375" tulis .030 ylikoossa n.503ci, eikös se sulla joku sellanen ollu? Onko Chevyn (2.2") kk-kaulat? Tuon iskun akselit ihan yleisiä, toki voi olla myös 4.35 jos on joku tee-se-itse akseli
     
  18. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Siis onks tuon iskun akseli hemissä kuiteski Chevyn?
    Satuin mittaamaan veivin kaulan ja se kyllä näytti 55.9 - 56.0 mm eli ois just se 2.2" ?!
    Joo,sillä 502cid tilavuudella sitä kaupattiin.. Jos tolla iskulla passeleita hyviä akseleita jollai jouten niin saa laittaa viestiä..
     
  19. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Kyllä se ihan Moparin akseli on, mutta ne kiertokangen kaulat on siks Chevyn koossa, että ne on pienemmät kuin moparissa (2.2" vs 2.375)", ja kiertokangille jää lisää tilaa pyöriä pitkäiskuisessa moottorissa kun kangen alapesäkin on sitä myötä pienempi. Yleensä kiertokangen pultti osuu sylinterin alareunaan ekana enemmän tai vähemmän noissa stroukkereissa, varsinkin mopsin omilla kk-kauloilla jo 4.15 iskulla, jos ei sinne vinguta väistöjä.
     
    Muokattu: 20.12.2018
  20. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Ja taas tyhmä pää viisastu himpun..:D
     

Kerro tästä muillekin!