440 rakentelu.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. Sä olet varmaan jo myynyt sen 750 cfm Holleyn..:p
     
  2. Tero2

    Tero2 Gearhead

    Bingo:D
     
  3. mopster

    mopster Gearhead

    Rpm kansista voi portattuna saada n. 650hv, porttaamatta n. 530hv.
     
  4. CCZ28

    CCZ28 3rd gear

    Seosmittari olis hyvä,
    näkisi mitä tapahtuu ja miten muutokset toimii.
    (Kun joku raju muutos voi aiheuttaa ongelmia toiselle alueelle niin ilman reaaliaikaista faktaa vaikea uutta oiretta arvailla ?)

    Minun mielestä esim. tämä on hyvä https://www.kkdmotorsport.com/epage...Path=/Shops/2017032906/Products/"AEM 30-0300"
     
  5. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Kokeile kuitenkin niitä pumpun nokkia vaihella ku ei oo iso homma. Onko siinä millaiset kiihdytyspumput?
     
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Eikä 850cfm kaasari mikään iso ole 400 tai 440cid, kun Mopari on laittanut niitä ihan vakionakin :D
     
  7. J.J.

    J.J. Gearhead

    Ja 850cfm tuo uusi kaasari taitaa olla oikeesti.
     
  8. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    750 tosiaan riittää ton tehoseen moottoriin ihan ok, ja pienemmän kaasarin kanssa on helpompi pelata kompromissivehkeissä. Kato ny ekana kuitenkin et niis kiihdytyspumpun vivuisa ei ole "väljää", niiden piätis antaa shottia kun läppäasentoa lisätään thjäkäynniltä aina täyskaasuun asti. Kato myös ettei sen pumppua painavan vivun "jouset pohjaa" täyskaasulla, eli et se säätömutteri ei nouse vivusta irti ku läpät levällään. Jos ei tol tokene niin sit vois ihmetellä sitä pumpun suutinosastoa ja pumpun nokkiakin aluks.
     
  9. Herje

    Herje Gearhead

    sleepercooler tykkää tästä.
  10. Tero2

    Tero2 Gearhead

    Kiihdytyspumpun vivun välykset oon säätäny. Tänään pitäis saada isommat kiihdytyspumpun suuttimet otin 35, nykysethän pitäs olla 31, jos tuo Holleyn specsi taulokko pitää kutinsa...
     
    Muokattu: 18.2.2020
  11. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Niin, tai siis tarkennettakoon tota vielä et niis vivuissa ei säädetä välystä vaan välystä ei saa olla.
     
    Tero2 tykkää tästä.
  12. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Yleensä noilla suttimilla on hyvä hieno säätää mutta jos se ihan kuolee niin luulisin että käyttää ensin etsiä erilaisia pumpun nokkia. Itse kun sain nokat kohalleen niin kokoajan vaan parani sen jälkeen mitä pienempää purkaussuutinta laitto.
     
  13. Tero2

    Tero2 Gearhead

    Dodiih... Olin tosiaan bensanpinnat kattonu vaan kun motori ei käyny, no siellähän oli etumainen pinta inan alhaalla, nyt kun käydessä sen tarkistin. Tuon korjasin ja vaihdoin nuo isommat suuttimet, nyt ainakin paikoiltaan kesti antaa mailaa, onko siellä siis esson 600hepan motori?
    Pitää vielä käydä koeajolla ja koittaa vaikka vielä noilla vakio suuttimilla..
     
    Herje tykkää tästä.
  14. Tero2

    Tero2 Gearhead

    Jatketaas taas...

    Autolla tuli pari päivää vähän ajeltua, kaasua pysty antaa ei stumpannu, mut meno ei kyl tuntunu mitenkää ihmeelliseltä, joten nyppäsin kannet veks ja nyt tarvittais jotain eloa motoriin..

    Männissä lukee bbm865350F08
    eli jos googlettelin oikein niin motti ois siis 493 stroukki?
    Männät jää dekin alle n. 0.6mm
    Kannet edelin 6091 eli vissii 84cc?
    Imusarja edelin rpm...

    Kannet ja imusarjan ajattelin pitää, eli mitä tolle tehrään et alkais liikkuun? Nokka on nyt joku hydy... Kansille ja imusarjalle portjob ja nokaksi jotain mekaanista laahuria?

    Jaa millasta kansipaffia olette näissä käyttäny? Näytti olevan felpron 8519pt1
     
  15. Eikö tuosta saa nyt mitattua iskun, niin ei jää moottorin koko arvailun varaan?
     
  16. GBS

    GBS 2nd gear

    Iskun mittaus. Se nokkaki ois hyvä tietää. Ja jos se nyt ois vaik 4.15 niin pitäis tollasen motin vajaa 11 puristeisena, miedol nenäl ja noil muil palikoilla kipittää aika kivasti. Ainaki mun mielest.
     
    Muokattu: 24.2.2020
  17. Weijari

    Weijari 2nd gear

    Ja kato samalla onko sytkämerkki kohillaan.
     
  18. Tero2

    Tero2 Gearhead

    4.15 näköjää isku ja merkki kohdallaan. Jos oli sit odotukset itellä liika korkeella
     
  19. No onhan tuokin reilusti enemmän kuin vakio..Ei ainakaan helpota rehellistä katsastukseen viejää;)
     
  20. Hiukan laiskana laskin tällä laskurilla puristuksia:

    http://www.wallaceracing.com/cr_test2.php

    Number Of Cylinders: 8
    Bore: 4.350
    Stroke:4.150
    Head Chamber (cc's):84
    Valve Relief / Dome (cc's):8
    Gasket Thickness: .039

    Your displacement is 493.41 CID
    The Compression Ratio is: 11.99

    Tuossa on aika paljon staattista ruttua. Voisiko sitä olla jo turhankin paljon?
     

Kerro tästä muillekin!