440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    BTW. Mites tuo vakio venttiilikoneisto kestää?
    Ajatellen siis tuommosta yllämainittua konekompleksia.
    Aikoinaan Foordin 351 kuulosti pahalta kun lähempänä 7000 kierrosta alkoi studit katkeilla...
    Työntötangot taitaa tulla ajastaan vippojen läpi?
     
  2. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Kyl 7000 jengassa alkaa olemaan vakio peltikeinut ja ohuet tönärit ihmeissään.

    Ja jos sieltä aikoo noilla kierroksilla(tai edes lähelle) saada vielä jotain hyötyäkin pihalle, taitaa olla venttiilikoneisto vain yksi "ongelma" muiden lomassa.

    Edit: Mut joo tosiaan jos sinne tommosen mopar perf/vastaavan 280 hydykepin laittaa ja max jengat pitää sielä 6000 lomassa mihin toi nokka taitaa vetää, niin kyl niiden pitäis viel mukana pyöriä. Nostoo tosin vois olla vähän enemmän ku toi .474 mitä esim moparin omassa 280 purpleshaftissa on. Sais kansista siten vähän enemmän irti. Tsekkaa vaan et sorsakansien jouset passaa jos ei meinaa niitä vaihtaa.
     
  3. nixon

    nixon 3rd gear

    Pitäs hommata kampuran päähän tuleva mutteri/pultti et pääsis pyörittelemään(jos siis liikkuu vielä) ja mittaamaan paljonko tossa mun alkuperäisen oloisessa projektissa jää männät alle. Tarttis kyllä löytää jostain työntömittakin, että vois tsekata onks tota porattu joskus- ainakaan pykälää ei tunnu sormella yhtään.

    [​IMG]
     
  4. kotr

    kotr 3rd gear

    Silvarello ollaan tutkalla asian tiimoilta.
    Tänään selviää yhden koko koneen kohtalo alakasko siitä jatko toimenpiteet.

    Mitenkä nuo vuosimallierot/haitat?

    Ois tiedosa -70 lohko ja toinen koko paketti 73-74

    tuo koko paketti ei ois juuri paljo kalliinpi,ku tuo pelkkä lohko!?!Onko myyjissä vaan eroa vai onko tuossa ajanjaksossa kerenny tapahtua jo jotaki radikaalia?
     
  5. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Näköjään on noissa ostajissakin eroa. Lähetit jo viestin että -kaupat on periaatteessa sovittu- Perussuomalaista toimintaa, ollaan ostamassa niinkauan kunnes pitäisi rahan liikkua.
     
  6. kotr

    kotr 3rd gear

    Elähä nyt hättäile!Puntaroin vaan vaihtoehtoja,ku niitä tuntuu nyt olevan.
     
  7. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Jos tuo mainitsemasi 73-74 paketti on kaikinpuolin liikkuvatkin samaa vuosimallia, se on jo matalapuristeinen joten sit päästään taas siihen samaan ongelmaan että ruttu jää pieneks. Sikäli varmaan hintakaan ei juuri tyhjästä lohkosta eroa kun ei noilla saasteajan valuosilla rahallisesti juurikaan arvoa ole.
     
  8. kotr

    kotr 3rd gear

    Entäpä sitte tuo lohko? jos tuosta paketista ei käyttöön tuu,ehkäkö lohko,niin onko niissä miten eroa?

    kampura,veivit,männät ym romppeet tulee varmaan ostettua erikseen.

    Illemmalla saan lisätietoa kannattaako mun ostaa tuo vähä kalliimpi koko paketti,että onko siinä käytettävää osaa mun tarpeisiin.

    toisella myyjällä tosiaan -70 lohko myytävänä ja se mua on täsä vähä hippuiluttanu
     
  9. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Lohkoissa ei sinällään ole ratkaisevaa eroa. Jotkut tahot sanovat että vuosimallin x lohkot olis kestävempiä ja paksumpivaluisia yms kuin vuosimallin y lohkot, mutta ainakin ite mitä noita on lähipiirissä rakenneltu ja paljon muualtakin menoa seurannut, ei sillä käytännössä taida olla mitään merkitystä.

    Ratkaisevampaa on lohkon yleiskunto; ehjät kierteet, syöpymät/kulumat/vauriot sylintereissä, nostajareijissä yms kriittisissä kohdissa. Jäähdytysnesteen/veden aiheuttamaa korroosiota kannattaa myös silmäillä muissa paikoissa lohkoa.

    Toki moni edellämainituista on korjattavissa, mutta turhaa työtä+rahanmenoa. Ei noi maailmasta lopu, joten kannattaa aika tarkkaan silmäillä mahdolliset vaihtoehdot läpi.
     
  10. rb

    rb Double Gearhead

    Ja kannattaa vähän katsella mahdollisia jäätymisvaurioita.

    Nelkyt vuotta täyttäneitä lohkoja monenlaisen omistajan kautta kiertäneitä, eikä ole tarvinnut kun yhden unohtaa pakkasnesteet ennen talven tuloa, niin se on sitten siinä.

    Mulle tuli kerran yksi nostajakammiosta korkannut kun hämärässä tallissa en osannut sitä niin tarkkaan tihrustella.

    No;.... Oppi ja ikä kaikki.
     
  11. kotr

    kotr 3rd gear

    täytyy pitää nämä seikat mielessä.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tollaset vanhat takomukit jäi tosta koneesta jota värkkään.
    [​IMG]
    7[​IMG]
    Jos rupes kiihottamaan niin voin kysästä mitä ne maksaa.
     
  13. mikke88

    mikke88 Gearhead


    Tänne nuo kelpaisi ainakin jos eivät hinnankiroissa.
     
  14. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Olen kiihottunut. Kysy vaan hintaa.
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos artisti tulee pölymuottiaan tänään laittamaan niin kysyn vantto kosta :rotfl: .
     
  16. Herje

    Herje Double Gearhead

    Ei liity ihan aiheeseen mutta läheltä liippaa kuitenkin. Eikös nuo männät ois käypäset myös 400 isolohkoon? Tietysti lohko pitäs kairata 0.10 ylikokoon. Mut pitäsko veivit kuitenkin olla 400 omat?
     
  17. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Taitaa olla liian korkeat, vaikka olis 400 omat veivit.
     
  18. 440Mag

    440Mag Gearhead

  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Männistä tarjottu 80€ ja se on ensimmäinen "huuto".
    Vipatkin on jo kiinni ja preloadit ruuvattu.
    [​IMG]
     
  20. mikke88

    mikke88 Gearhead

    100€ tarjottu.
     

Kerro tästä muillekin!