440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. sbm396

    sbm396 Gearhead

    jäi mullakin kerran räikkä kammen päähän ja menin pyöräyttään starttia lensi muutes sähköflekti melkeen tallin kattoon mutta ei alkanu syyläri vuotaan
     
  2. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Jos se räikkä jää sinne dampperin pulttiin ja starttailee niin kannattaa varmistaa että se pultti on sitten vielä kiinni.

    Periaatteessa jos laakeri on muuten ok mutta tuo aikaisemmin mainittu kuparin värinen viiru siitä löytyy, se on ajokuntoinen, mutta en mä sitä enää purettuani itse takaisin tietenkään laittaisi. Siellä on todnäk joku yksittäinen paska vaan päässyt pyörähtämään väliin.

    Kaulan kunnosta on näkemättä, kirjoitettujen arvioiden perusteella paha sanoa mitään. Onhan noita joskus ihan 400-800 santapaperilla kiilloiteltu onnistuneella menestyksellä. Takoakselin materiaali on sen verran kovaa että aikalailla saat hinkata ennenkö se pilalle menee. Silti itse varsinkin tuollaisessa "arvo moottorissa" harkitsisin hetken että viedäkö koko hoito kuitenkin sinne koneistamoon/asiantuntialle arvioitavaksi ja sitten kiilloitus/alikoko tarpeen mukaan.
     
  3. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Kanki pöydällä ja seuraava kysymys oiski ollu toi kaulojen kiillotus,kiiltää kaikki ku papin kulli,tosiaan vaan kahessa keskimmäisessä runkolaakerin kaulassa just kynnellä havaittava röpöviiru.. Mut kaikki laakeriliuskat,kiertokankienkin on näin mortin silmiinki vaihtokuntoset.
    Kankien liuskoissa merkintä .030 ja kammen liuskoissa .010
    Ja toi kampihan on joku Eaglen Steel jotain,ainaki entisen jenkkiomistajan mukaan. No,männätki se ilmotti et on Diamondin mut niihän noissa alapuolella seiso ROSS 437 RB
     
  4. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Eagle/ Ross yhdistelmä itselläkin. Taisivat myydä muutama vuos sitten noilla männillä.
    Muistaakseni siinä pitäs jossain olla leima merkistä.
     
  5. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    58€ kiillotus eli akseli läks ny sipisteltäväks..
     
  6. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Täsmääkö?

    Bore- 4.350
    Comp Height- 1.865
    Dished at 32CC

    Mitkä kannet / palotilojen koko..? On meinaan männissä melkoset montut.
     
  7. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Jaaahaa...paljopa tällanen noviisi tohon voi vastata.. Rpm Performance kannethan tossa on mut ei mitään hajua palotiloista.. Rutuks väitti edellinen owneri 11.5 ,tiiä sit häntä..
    Ku en tosiaan nyt noita kansia saati mäntiä ottanu ees pois..
     
  8. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Edelbrockin palotilat taitaa olla 84 cc? Niillä tekis ruttua millin tiivisteellä 8.9:1
     
  9. kotr

    kotr 3rd gear

    Tilaanko sorsalta mukit? Vai? Onko minkälaisia kokemuksia? Mahlet?

    Alakerta on sorsaa ja kannet kans
     
  10. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Mulla on Barracudassa Sorsan mukit. En tykkää...etenkään koneen ollessa kylmä.

    GTX:ään ostin Mahlen coatut männät.
     
  11. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Minä en tykkää Ross:sta edes lämpimänä. Oisko Mahlet hiljaisemmat?

    Mitä mieltä muuten viisaammat on kun tuo Hivolume öljypumppu meinaa ryypätä öljyt yläkertaan ja tuonne matalan lossin alle ei kunnon sammiota mahdu
    Kannattaisiko vaan laittaa joku pienempituottoinen pumppu siihen?

    Aika hauska muuten tuommonen lellukka-alustainen yli kaksitonninen sedani vetää sladissa... :lol:
     
  12. kotr

    kotr 3rd gear

    PPRCuda kilikattaako männät? Keinuu?
     
  13. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Ei sitä pumpua kannata vaihtaa. Hivolume on vakuutuksena jos jostain menee laakeri niin öljyä riittää vielä muihinkun paikkoihin. Jos kaikki on kunnossa niin tavallisen ja hivolumen kautta kulkee sinne yläkertaan sama määrä öljyä, koska kumpikin kehittää saman öljynpaineen.
     
  14. kotr

    kotr 3rd gear

    Porisin tuosa tallikaverin kans jolla on edselisä isolohko stroukki kone ihan normi pensalle. Ruttu on 12 pintaan. Hyvin pelaa ja rohkasi muaki hommaan nuo männät mitä jo mahlelta kahtelin. Täsä edelisä käytetään kyllä oktaani buusteria pensan seasa. Onko sitte iso taika sillä litkulla.
     
  15. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    58€? Todella asiallinen hinta ja täs tapaukses halpa :D . On noita silloin joskus itekkin kiilloitettu jossain kellarissa. Oikean levyinen nahkavyö ja hienointa vesihiomapaprua.
     
  16. Mutku

    Mutku Gearhead

    Mun mielestä on.
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    Source ei ite tee ansimmäistäkään mäntää, vaan ostaa ne joltain alihankkijalta. Suurin osa kaiketi ICON tekeleitä mut joissain tapauksissa voi olla muutakin.
     
  18. cuda69

    cuda69 Gearhead

    mulla oli sourcen sarjassa mahlen männät
     
  19. kotr

    kotr 3rd gear

    Mahlen mäntiä ne mulle partsilla suosirteliki. Ne mää taijan laittaa ja katella miten käy. Palotiloista ja männän laesta kaikki terävät pyöristää. Senhän tuntus auttavan detonoimisen estämiseen. Lohko viedään luultavasti rajaniemi motorsportille. Muutamat suositukset oon siitä saanu.
     
  20. kotr

    kotr 3rd gear

    Nokkalaakerit vois tilata samaan syssyyn, nii ois kaikki valmiina koneistuksia varten. Onko laakeri vaihtoehtoja paljon? Pitääkö jotaki osata mainita laakereiden suhteen? Rullanokka? Laahuri? Samanlaiset laakerit?
     

Kerro tästä muillekin!