440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, sehän putoo hyvinkin pulttien varassa pari-kolme senttiä. Nii, ja toi et C-kopassa on tilaaa, ni on kyllä aika näennäistä. Vääntösauvat kulkevat hyvin keskellä pitkien alatukivarsien ansiosta, samoin ohajus on aika "kompakti" paketti. Vähän jopa veikkaan et öljypohjavalinta ei kenties ollut sieltä oivallisimmasta päästä.
     
  2. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    No otat öljypohjan irti ja laitat paketin k-palkin yli, sen jälkeen ujutat öljypohjan paikalleen nostat koneen niin ylös kuin sen saa.
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^ No huh huh. Varovasti sitten jos noin teet kun aina tahtoo ahtaassa asennuksessa joku osuu johonkin.
     
  4. asperiini

    asperiini Gearhead

    Taidan kuitenkin nostaa nipun takaisin lattialle ja irroittaa laatikon koneesta.
    Voi joutua askartelemaan ihan itsekseen niin tää tuntuu helpoimmalta konstilta.
    Auto on kuitenkin nosturilla joten sitä on helppo nostaa ja laskea.
    Mulla on sisälokarit myös irti joten pääsee melko kivasti käsiksi eri kohtiin.
    Eiköhän tää tästä viimeistään viikonlopun aikana, tässä viikolla nuo työt taas haittaa harrastusta.
     
  5. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Jos auto nosturilla ja sopivat välineet laatikon & moottorin liikutteluun(erikseen) niin ei kannata alkaa pakettina niitä sinne tunkemaan.
     
  6. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead


    Tai melkein missä olosuhteissa vaan on erikseen laitto on fiksumpi ratkaisu.
    Tämä toimii mun mielestä hyvänä esimerkkinä siitä että puolen tunnin purku/kasaustyöllä säästää pari tuntia kokonaisuudesta.
     
  7. asperiini

    asperiini Gearhead

    No menihän se lopulta sinne. Laatikko ensin ja kone erikseen perässä.
    Tälleen laitettuna meni loppujen lopuksi helposti.
    Seuraavana ongelmana onkin noiden TTI peltisarjojen asennus, alustavissa kokeiluissa tulin siihen tulokseen ettei ole toivoakaan saada paikoilleen jos ei ensin irroita niitä etujousitankoja. Tätäkään hommaa ei ole tullut aiemmin tehtyä mutta manuaalista luettuna ei näyttänyt vaikeelta, olis vaan semmoinen jousen irroitustyökalu. Ehkä onnistuu myös putkitonki/moska konstilla.
     
  8. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mulla ei oo tainnu koskaan olla missään TTI sarjoja, mutta muiden kanssa kyllä olen ne laittanut ensin hollilleen ja sitten laskenut koneen "niiden väliin".
     
  9. palotila

    palotila 3rd gear

    Mulla oli challengerissa TTI:t, ne meni paikalle alhaaltapäin kun nosti mottia (440) noin 100mm etupäästä ja samalla laski vaihdelaatikon häntää alaspäin.
     
  10. asperiini

    asperiini Gearhead

    Ehkä se tolleenkin menis, tossa joutuu sitten irroittamaan sen vaihteiston takaosan tukipalkin, muutenhan sitä häntää ei saa alas kun se tulee siitä palkista läpi.
    No ihmettelen tuota huomenna, tein jo sen jousen irroitustyökalun valmiiksi.
     
  11. Harri S

    Harri S Double Gearhead


    No niin.
    Lohko kävi Vantaalla hoonissa, jotta paskat sai irti pytyistä ja samalla tietysti tutkittavana, jotta lohkon muukin kunto selvisi.
    Lopputulos oli se, että tuo 4,375 ylikoko ei taida riittää.
    Parissa pytyssä, erityisesti ykkönen, jää tuolla ylikoolla nuppineulanpäänkokoista tummaa pistettä jäljelle.
    Ja koska tilavuutta ja tehoa haetaan, niin kyllä se siihen seuraavaan ylikokoon taitaa mennä.

    Otin siis lohkolle välilaskun ja hain sen takaisin kotiin, ettei jää koneistamon nurkkiin riesaksi.

    Eli seuraavaksi ostoon menee 4,25 iskun akseli, veivit ja .040 ylikoon männät, joiden pitäis piisata sitten tulevaisuuttakin ajatellen. Ja kun roippeet on kädessä, menee lohko takaisin koneistamoon stressiporattavaksi uusien mäntien kanssa.
    Noitahan kilkkeitä näyttäis olevan ihan hyllytavaranakin täällä suomessa. Sarjassa on visiiin molyrenkaat.
    Onko noiden Soursen sarjojen mäntien kanssa tullut yllätyksiä dekkikorkeuden suhteen, kun ei tässä nyt ihan viinakonetta olla rakentamassa, rutut tulis olla kuitenkin kympin huitteilla, ehkä ylikin?
    Vai ootteko hakeneet sen rutun kohdalleen paksummilla tiivisteillä myös näiden 400:sten kanssa?

    Vai kannattaisiko valita suosiolla joku toinen mäntäsarja, koneistaa lohko sille ja ostaa kampi ja kanget sitten noiden mäntien mukaan? Toki valmis stroukkisarja olis myös valmiiksi tasapainossa.

    Kysymyksiä satelee, mutta nyt olis tarkoituksena tehdä pitkäikäinen alakerta, joka riittää sitten ruokahalun kasvaessakin.
     
  12. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ei noita "valmiita sarjoja" kannata sen takia ostaa että on valmiiksi puntissa; kun ei ne sitä käytännössä american Joen jäljiltä kuitenkaan ikinä ole.
     
  13. kotr

    kotr 3rd gear

    Onko paikkaa suomessa mistä kannattas nokka-akselia, nostajia,venttiili jousia kysellä ja sais vielä tietotaidolla oikiat osat koneeseen? Jenkeistä varmasti mutta onko kotomaalla?

    512 stroker ja siihen mekaaninenrulla ois listalla.
     
  14. asperiini

    asperiini Gearhead

    Vastustelee Chrysleri kaikin keinoin eikä savuja saatu vielä tänäänkään.
    Opittua, asenna laatikon lauhduttimen putket ennen peltisarjoja, oli v-mäiset saada paikoilleen peltisarjojen ollessa tiellä.
    Opittua osa 2, vaihteiston vivusto ei sovi kun peltisarjat on sen tiellä, modifioitu vivusto oli myös v-mäinen saada paikoilleen kun kädet ei mahdu mihinkään väliin.
    Ja nyt lopuksi kun kaikki on viimein paikoillaan, nesteet koneessa ja laatikossa niin on kipinä hukassa. Syylliseksi osoittautui tuo kiinanpojan tekemä virranjakaja josta nyt vain ei tule tarpeeksi signaalia. Hitaasti kun pyörittää jakajaa, eli silleen kun se nyt vaikka startatessa pyörii niin MSD ei saa riittävästi signaalia. Sitten kun vähän nostaa kierroksia niin taas kipinöi. Kotitallilla tätä tutkiessani ja vertailessani aitoon alkuperäiseen Mpoarin jakajaan niin huomasin että se triggerikäämin impedanssi on tuossa kiinan tekeleessä noin puolet alkuperäisestä ja jakajaa käsin pyöritellessö tuosta tulee tasan puolet ulos jännitettäkin, oliskos siis käämissä säästetty?
    Toisekseen tuossa paskassa on se käämikin vähän vinossa ja kaiken lisäksi pyörijä on 90 astetta eri asennossa kuin alkuperäisessä jakajassa.
    No huomenna koetetaan Moparin jakajan kanssa josko tää viimein lähtisi käyntiin.
     
  15. ilu100

    ilu100 Gearhead

    100% varmaa että laatua ei "halvalla saa".....
    Itekkin nähny että china paskaa hyllyt pullollaan.
     
  16. kotr

    kotr 3rd gear

    Voi perseen suti!! Mullon, niin kamala B-keho kuume, että pitääköhän myydä strokeri pois!!
     
  17. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Osta multa sarkeri nii saat strokerinki mukana :D
     
  18. Hai

    Hai Double Gearhead

    Ei kannata. Tod.näk. tulevaisuudessa hankkimasi B-body kaipaisi Strokeria vähintään yhtä paljon.
     
  19. kotr

    kotr 3rd gear

    Samaan tulookseen oon muutaman yön jälkeen tullu, ku Hai. Maltetaan.
     
  20. KRantanen

    KRantanen 1st gear

    Pari epätietoista / varmuutta itselle hakevaa kysymystä joihin varmaan täältä saattaisi tietoa löytyä. --Bensalinjasta; Tankki josta 1/2" pick up--+ suodatin kotelo Mallory 140 series http://mallory-ignition.com/air-and-fue ... etion.html jonka jälkeen Holleyn pumppu 12-802-1 http://mallory-ignition.com/air-and-fue ... etion.html ja jatkuu eteenpäin 1/2" rst linjalla. Onko haittaa jos käytetään 5 micronin suodatinta tuossa kotelossa? jos faktaa että haittaa,niin mistä saa harvempia suodattimia tuohon purkkiin.

    Source fluid damperista 2001023 , http://store.440source.com/Fluid-damper ... /200-1023/ , onko tullut vastaan että hihnapyörän pultinreiät olisivat 5/16" pultille hieman väljät, kun kiertää sormin pultin reikään koko matkalle se holkkaa siinä vielä hieman.( 5/16" pulttini olivat niitä millä orggis damperissa oli hihnapyörä kiinni) Onko siinä joku ihme kierre? meneekö lukitteella? Millinen se ei nyt ainakaan ole vaikkakin 8mm pulttia sai sormin kierrettyä pari kierrosta, on tiukempi mutta reiässä kierre harvempi.Pidän juttua omituisena : Olisko tietoa?

    Pakosarjojen asennuksesta on montatapaa varmaan, Ebody Challe kyseessä, ja on Doug,s 2" primääreillä ja 3,5" kollektorilla olevat pellisarjat keramikromipinnoitetut. Miten moottori ja sarjat helpoiten paikalleen?? / ts. missä järjestyksessä.?? Autossa ohjauslaitteet ja alapalkki ja vaihteisto ja vääntösauvat paikoillaan jo.kun epäilen olevan aika hankala laittaa alakautta ( vai onko oikea tapa?) en haluasi niiden olevan asennuksen jäljiltä sen näköiset että olisi hääauton perässä vedetty koko kesä kilisemässä asfaltilla. Käytössä koneen nostopuomi.
    En oikein hauilla löytänyt selkeitä vastauksia vaikka varmaan niitä onkin 100 vuotta puitu.
     

Kerro tästä muillekin!