440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Suodatin pitää olla pumpun jälkeen. Ei kai siitä mitään haittaa ole jos käyttää siinä suodattimessa olevaa suodatinpatruunaa.

    Mulla on kanssa toi Sourcen dampperi ja kyllä siinä ainakin on ihan tuumainen unc kierre, en kyllä muista kuinka väljät ne kierteet on.

    Ensin pakosarjat ja sitten vasta kone.
     
  2. KRantanen

    KRantanen 1st gear

    suodattimen sijainnista on kahta mieltä,joku sanoo taas että ennen pumppua. Lähinnä ajattelin haittaako paljonkin 5 micronin suodatinpatruuna virtausta tms. ennen pumppua asennettuna, ja ainoana suodattimena?.Kun ei löytynyt 40 eikä 100 micronin vaihtopatruunaa varastosta toimittajalta.
    ja tossa sanotaan että tarttis olla kaksi suodatinta.sivu 3.
    https://ac17cb7e3cc3506f0d23-7386afb7d6 ... -3rev6.pdf
     
  3. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Se syö pumpun kapasiteettia aika paljon jos ennen pumppua, sitten jos on vielä tiheämpi suodatin niin syöpi vielä enemmän. Pumpun jälkeen ei pahemmin vaikuta.

    Mutta kyllä se voi toimia noinkin, jos kone ei tarvitse paljoa polttoainetta.
     
  4. LUM-1

    LUM-1 3rd gear

    ennen pumppua suodatin ainakin mulla
    vai onko mun punpuntekija ihan hukassa kun on sen siihen asentanut valmiiksi jo tehtaalla
    ja ei mulla ainakaan lopu tuotto kesken 1740 litraa tunnissa Product Engineeringin Combo Racing Fuel Pump PE 4450, +460gph
    [​IMG]
     
  5. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Luen juuri holley 12-125 ohjetta ja sama lappu tuli holleyn regun mukana, jossa listattu pumppuja, myöskin tuo sininen. Ennen pumppua 100 micron filsu ja jälkeen 40 micron. Itellä on vain ennen pumppua, vissiin tuo 100. Kyseessä ei tosin ole bbm..
     
  6. Mutku

    Mutku 3rd gear

    :eek: :eek:

    ^^ huhhei tuo "LUM-1":n kuva. ERITTÄIN asialliselta vaikuttaa Chargerin peräpää!!!
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Usein noissa on harva suodatin ennen pumppua, sit tiheempi pumpun jälkeen. Usein noi sähköpumput ovat huonoja imemään joten pumpulle tuloa ei pitäis rajoittaa. Ja aivan pirun usein on jenkkipumppujen tuottoilmotukset vapaavirtausta alamäkeen, laitat sinne painetta niin tuotto muuttuu oleellisesti ja sattumanvaraisesti. Just tänään katoin et esimerkiks tollanen 845 heppaa tuottanut katumotti vei täysteholla 116 litraa bensaa tunnissa. Se on suunnilleen 31 gph. Kysymys kuuluukin, et mihin tarvii 460+ gph pumppua?
     
  8. LUM-1

    LUM-1 3rd gear

    isoon weijoon 8)

    eipäpä jää pumpun tuotosta ekana virityspotentiaali kiinni :poff:

    ja toivotaan että kun joskus päästään vartille niin pensaa saadaan vielä radan päässäkin g voimia vastaan :rotfl:

    ja BG mainosti heidän 280 gph:n pumpun riittävän 600heppaan :cry:
     
  9. Jza

    Jza Double Gearhead

    Eli varaudut noin kahteentoistatuhanteenkuuteensataankolmeentoista heppaan, jos tuosta pikaisesti laskee edellisten tietojen perusteella? Luulisi kerkeävän.
     
  10. LUM-1

    LUM-1 3rd gear

    tai sitte tuo esisuodatin ahdistaa sen yli 400gph virtauksesta :eek:
     
  11. KRantanen

    KRantanen 1st gear

    Ja oli taas mulla näippäimet nopeampia kuin ajatus, siis alkuper viesti tänään.olis saanu jäädä yli puolet pois...tai saahan ne kun muokkaa-
    -bensasuodattimet laitankin just näin kun ohjeet sanoo em. (110gph pumpulle 12-802-1) ja kuten C-bargekin kertoi.eli 2kpl.Pumpun koitan saada mahdollisimman alas tankin lähelle sen 100 micronin suodattimen jälkeen ( joka nyt pitää sitten hommata, aeromotive tms.)ja tuon Mallory 140 srj putsarin laitan jonnekin pumpun jälkeen taakse tai jopa rintapelliin konehuoneeseen.Johon hommaan vaikka kiven alta sen 40 micronin suodatinpatruunan.

    - Kone asennus noiden(omasta mielestä)möhkö pakosarjojen kanssa vielä epäselvä,
    siis miellyttävin /toimivin asennusjärjestys ?
    1 vastaushan tuossa jo olikin edellä, kiitos.
    Ei siinä muuta epäselvää edelleenkään ole muutakuin noiden pakosarjojen kanssa reuhkaaminen ahtaissa koloissa.
    http://www.summitracing.com/int/parts/d ... /overview/
    Ehkä starttikin voi aiheuttaa ongelmia?
    Ei pitäisi koko eikä solenoidin kääntymättömyys enää haitata? 2,2hp. jos vaikka pytyt ruostuu pensanpuutteeseen niin saa koneen pyörimään.
    http://www.robbmcperformance.com/produc ... arter.html
    Täytyy kysellä kun ei tiedä, enkä ole konetta edes irrottanutkaan (poika sen irrotti ja lähti komennuskeikalle eikä ole nyt paikalla).Eikä se vielä takaa sen asennusvinkkejä vaikka oliskin paikalla.
    kaikki vinkit kiinnostaa ; selitykset (myös meri-sellaiset) , kuvablogi linkit, videot.

    Enkä tiedä tarkalleen minkä verran Kone tarvii polttoainetta, sen tähden kyselin ettei tulisi ahdistettua tarjontaa, siitä ei Kone tykkää.
    Kun haluan tarjota sille parasta mitä pumppu tuottaa.Vai pitääkö pumppua suurentaa))
    Piti noita kuvia lisäillä mutta en hallinnu vaikka kaikki photopukitkin loin.
    Taitas olla parempi olla vaan ittekseen tuolla tallissa ja ihmetellä jotain holkkaavia sorsan pultinreikiä.

    Niin ja viel, on toi LUM-1 auto aika komia.. kiitti pensapumppukuvasta
     
  12. 440Mag

    440Mag Gearhead

    viewtopic.php?f=50&t=278817

    Tosta löytyis muute hyvä imusarjasetti stroukkeriin jos ei pelkkää näyttävää ulkonäköä. Tunneli+vivusto+ 2kpl kaasareiden korokepalat.

    Soveltuu mainiosti stroukattuun koneeseen; mulla toimi 500ci padassa kuin unelma 600rpm alkaen sinne 7000asti vaikka oli nokkakin vähän turhan raju mekaaninen rulla (285@050ast).
     
  13. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Tässä siis mahtavan hyvä kyssäri......ja vastaus :D
     
  14. mg

    mg Gearhead

    Sattumanvaraistahan se, erittäin mielenkiintoista on pumppujen tuotto -ilmoittaminen; kovin monestakaan pumpusta ei saa käyrästöä, josta näkee edes jotenkin todentavasti pumpun todellista tuottoa jollain paineella.
    Toki, jos tieto siitä, että maksimi tuotto jollain ampperimäärällä riittää, niin sillä mennään.

    Mutta henk.kohtaisesti mieluusti valitten pumppuja josta on muutakin tieto. Esim. Holley Dominator..
     
  15. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Tarvii b/rb takoakselia.Voi pistää viestiä.....
     
  16. 440Mag

    440Mag Gearhead

    viewtopic.php?f=18&t=211789

    Tuolta osu heti yks silmään
     
  17. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Tuli ostettuu tohon wedgeen tommone ulkone öljy hässäkkä ku edellinen (joka oli paljo simppelimpi) meni Hemin mukana maailmalle. Mut nyt toi on kyl sen verran monimutkanen ja erilainen siihe entisee verrattuna et mitenkä tohon kannattais kytkee suodatin edes jollain tavalla fiksusti?



    [​IMG]
     
  18. Mopar

    Mopar Gearhead


    Letkuilla noihin vapaana oleviin natsoihin.
     
  19. 440Mag

    440Mag Gearhead

    No näinpä, mut jonkun palikan siihen tarttee viel väliin mihin ne letkut ja suodatin tulee kiinni?
     
  20. Mopar

    Mopar Gearhead

    Juu, sellanen suodatin jalka. Sit täytyy vielä kattoo, kumpi on in ja out, mut selvii kyllä, kun vähän avaa pumppua ja kattee.
    Tai jos jollain on milodonin ko. pumpunkanteen tuleva palika ylimääräsenä, saa sen siihenkin.
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!