440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. Herje

    Herje Double Gearhead

    Kyllä se kuopioon asti riittää talvi cruisinkeihin :rotfl:
     
  2. kotr

    kotr 3rd gear

    vaihoin totkeen oranssin poksin kromisen tilalle,niin helvetin paljon ilosemmin käyntiin. saatto se kirkas poksi ollakki tätä x-racer tuoteryhmää
     
  3. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Minulla tuo jakaja on x-racer joten epäilin heti sitä.

    Tässä tapauksessa kuitenkin syy oli tuossa "made in Usa" osassa.

    Alitajuisesti olin vissiin pelännyt tuota kun musta boxi löytyi penkin alta. :rotfl:
     
  4. fury poika

    fury poika 3rd gear

    ennakkokin muuttuu vaihtamalla poksia ei oo pakko uskoo.
    Tai ainakin meillä kävi niin.
     
  5. Mutku

    Mutku Gearhead

    Jees, samoilla tuntemuksilla mennään täälläkin. "Selviytymispakkauksesta" täältä löytyy ylimääräset puola, etuvastus, sytkäboxi, tulppia, jakajan kansi ja pyörijä. Nuo siis aina mukana. Turhaa pessimismiä ja pelkuruutta? Kyllä ainakin noin kymmenen kautta tuo varautuminen onkin ollut turhaa. Sitä ennen kyllä nuo kaikki kosahti ainakin kertaalleen tien päällä, heh.
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Useim miten noiden muiedn asioiden pettäminen johtunee muista sähköistä, niiden pätkimisestä tai virranjohtavuudesta. Mopsissa yks hyvö " syyllinen" on rintapellin läpivienti.
     
  7. kotr

    kotr 3rd gear

    totta töriset C-barge.SE kyllä kannattaa ehjätä ja miksei rakentaa vaikka vähän paremmin.Muutamat autot palaneetki tuon rintapellin "töpselin" takia.
     
  8. kotr

    kotr 3rd gear

    mittailen ja tuuskailen täsä irrallaan olevien mukien kans. sorsan männät 5070 eli 4,375" 111,125mm

    Tuo lohko mikä mulla on oli 030 männillä tuo sorsan mäntä menee väärin päin pyttyyn jonku matkaa. ei kuitenkaan helmat eellä.Normaalia? jos koneistamolle kiikuttas lohkon talven aikana juurikin poraukseen uusille mukeille. Mistä kohtaa mäntää tuo halkasia oikeen mitataan? sehän kapenee helmoista lakia kohti.
     
  9. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Mäntien mukana pitäis kyllä tulla jonkinlainen koneistus/asennusohje?
     
  10. sbc-camaro

    sbc-camaro 3rd gear

    Sori vähän offtopic, mutta mistä kannattais yrittää hankkia 440 lohko? Tuntuu että alkaa suomesta loppumaan tai sitten porukka ei vaan luovu niistä. Ebayta oon selannut ja kysellyt rahtihintojakin usasta firman kautta mikä oli muuten enemmän kuin lohkon hinta. Vai mitä tässä kannattais tehdä kun oon tässä nyt murehtinut että kannattaisko alkaa 400 tekemään vaan strokeria kun 440 lohkoa ei löydy. Helpommalla ja halvemmalla tässä kohtaa selviäisin kun saisin nyt 440 lohkon jostain.
     
  11. jariha

    jariha Double Gearhead

    kannattasko alottaa vaikka ostoilmotuksella näillä sivuilla? tietysti saaha sitä loppuun porattua lohkoa sieltäki eebaysta hakee? varmasti on paremmin kehuttu :rotfl:
     
  12. sbc-camaro

    sbc-camaro 3rd gear


    Kyllä mulla olikin täällä pidemmän aikaa ilmotus eikä yhtäkään tarjottu. Ja en tiiä amerikan lohkoista miten paljon enempi on loppuun porailtu kun nää suomen lohkot. Ainakaan eivät maksa niin perkeleesti. Meinasinkin nyt vaan kysellä eri vaihtoehtoja et oisko Ruotsissa näitä enemmän vaikka tarjolla tms? Tulisko muiden romujen kanssa usasta jotain kautta. Tarkotus ei ollu vittuilla kellekään vaan kysyy neuvoa kannattaako ylipäätään vaivata nuppia 440 kanssa vai hankkia 400 kun niitä on viime aikoina tuntunu myynnissä olevan ja suhteellisen sopivaan hintaan suomessakin.
     
  13. jariha

    jariha Double Gearhead

    eipä tossa mitää vittuilua ollu? tuli vaa mielee et kyl täält luulis löytyvän sopiva lohko? saattaa se ny vähän kalliimpi suomessa olla ku detroitissa mutta onpaha tulli ja alvi jo hinnassa :wink: rakenna vaa 440 :wink: elä luovuta :D ja ruottiin en ota kantaa?
     
  14. RS23V0E

    RS23V0E 2nd gear

    Lohkot on Suomessa vähissä, kun "konttikoneita" ei saa enää 25-50 taalalla kuten aikoinaan.

    Koneita ja lohkoja on myynnissä Californiassa tälläkin foorumilla mainostavalla nimimerkillä Ebodycab. Kysyppäs sieltä.
     
  15. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    kaverilla joutilaana stanu-400 lohko, yyveetä mikäli kiinnostaa.
     
  16. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Mulla on 4.375" Mahlen flattopit,niiden sivuilla ohje sanoo et männän helmasta mitattuna 0.350" mutta siis vain tälle männälle..
     
  17. Hai

    Hai Double Gearhead

    Mun mielestä ei ole mitään syytä hyljeksiä 400:sen lohkoa.
    Onhan siinä BBM-perheen suurin poraus. Se on kapea -> helpompi A-kopassa.
    Kaikista BBM-lohkoista saa stroukattua riittävän ison. 4,5" iskun kampurat tahtoo yleisimmin löytyä vain 2,750" runkokaulalle, mutta 4,25" iskua saa myös pienemmällä kaulalla. Silläkin saa 383 tai 400 lohkosta jo ison.
     
  18. JariV

    JariV 2nd gear

    Minulla saattaisi olla myös joutilas 400cid lohko. Se on tehdasuusi ja ikinä ei ole ollut pyöriviä rojuja sisällä. Ei ole koskaan edes maalattu ja lämpimässä aina säilytetty.
     
  19. sbc-camaro

    sbc-camaro 3rd gear

    Toi 400cid rakentaminenki kyllä kiinnostais kun auto on juurikin a body. Tallilla myös kaverilla 471 stroukattu dart ja tuntuu kyllä tosi hienolta moottorilta. Onkos noissa tf727 kuorissa tms. eroja 400cidin ja 440cidin välillä kun tossa kaverin autossa on myös 727 mut vaihteiston kuoret on erilaiset kun mulla. Mulla on edellisen omistajan mukaan jossain kiihdytysautossa ollu 727 joka ollut hemillä varustettu ja laatikko kuulemma oli Aukion tekemä? Moottorin ja vaihteiston kuoren välissä oli paikalla ollessa n.5mm väli jota ihmettelen. Tämäkin asia mietityttänyt tossa 400cid vs 440cid et sopiiko tuo 400 mun lootaan kiinni. Budjetti hieman repee liikaa jos ei sovi.
     
  20. RS23V0E

    RS23V0E 2nd gear

    383-400-426-440 = sama jako laatikolle
     

Kerro tästä muillekin!