440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. sbc-camaro

    sbc-camaro 3rd gear

    Ok kiitosta näin oon ymmärtänytkin. Täytyy varmaan ottaa numeroita tosta mun laatikosta ja yrittää selvitellä onko se lintu vai kala :D
     
  2. kotr

    kotr 3rd gear

    Mäntien mukana ei tullu sitte yjtikäs mitään!! Se tässä vähä ihmetyttää. Noh.. jospa ne konestamolla tietävät mitä tekee.
     
  3. asperiini

    asperiini Gearhead

    Kyllä niitä lohkoja Suomesta vielä löytyy kun tarpeeksi kyseleee, ainakin mulle löyty hyvä ja puhdas lohko. Se kyllä on totta että näistä joutuu maksamaan että myyntihalut herää. Ei ne kyllä ole tosiaan ilmaisia enää Jenkeissäkään. Lisäksi Amerikan Joen vanhoissa koneissa ei useissa ole ollut kuin vettä sisällä viimeiset kolmekymmentä vuotta ja sitten ne on niin syöpyneitä ja täynnä kattilakiveä ettei niillä tee mitään. Tästähän mulla on nyt omakohtaista arvokasta kokemusta...
    Suomesta ostettaessa ainakin näkee mitä on ostamassa.
     
  4. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Itselläni maksoi koneistukset(runkolinja, poraus, nokka laakerit ja kansitason putsi) n.1000e.
    Jos nyt lähtisin tekemään stroukki konetta kattelisin ihan suosiolla noita uusia lohkoja, ne kai maksaa jotain 2000-3000$ ?
     
  5. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Parhaimmassa tapauksessa samat koneistukset niihin uusiinkin lohkoihin joutuu tekemään.
     
  6. challenger500

    challenger500 Gearhead

  7. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Syyläri ryökäle kävi vuotamaan taas. Oon sen pari kertaa paikannut ja nyt luovutan.
    Tilalle varmaan isoa griffiniä.

    Miten ootte ratkaissut tuon laatikon lauhduttimen? Käykö joku tarvikemalli suoraan alkuperäisiin putkiin vai laitanko jollain letkupatentilla?

    Ei taida olla missään tarjolla hyllytavarana merkkikohtaista mallia.
     
  8. kotr

    kotr 3rd gear

    Ite vetäsin laadukakkasta hydy letkusta uudet linjat loovan öljyille.Laatikon päähän jätin pätkät alkuperästä linjaa ja rässäytin mutikat päihin,että letkut varmasti pysyy.


    Rajaniemi motorsport.Sanooko kellekkään mitään? tuota kaveri suositteli lohkon koneistamoksi.
    -poraus
    -runkolinjan tarkastus
    -dekkipinnat
    -veivien ja mäntien kasaus
    -nokkalaalerit
    -öljypumpun pickupin muutos(oliko tähän jotaki ohjeita?)
    -Mitä muuta?
    Mäntien mukana ei tullu mitään lappusta..tietävätkö koneistamolla välykset?
    -Minkälaiset renkaat nuihin kannattas tilata?
     
  9. Toni.Virta

    Toni.Virta 1st gear

    Rajaniemi taitaa ajella pyörällä varttimailia?
    En tiedä onko isolohko strokereissa tila ongelmia, mut ite pyytäisin että koekasaavat ja kattovat että kaikki ok. Ainakin niin paljon tarkastaisi että ei tarvitse mitään koneistushommia enään myöhemmin, ottaa päähän kuskata noita romuja edestakas. Ja se koekasaus ei maksa juuri mitään. Kotonahan pystyy noita pieniä välyksiä tekemään.
    Tasapainotus??
    Jos tiedetään männän valmistaja niin sieltä kyllä saa välys suositukset selvitettyä.
    Männänrenkaiksihan kävisi esim. valmistajan omat molyrenkaat, tai total seal jne...
     
  10. kotr

    kotr 3rd gear

    Juu tuo jäi kirjottamatta,että alakerta koekasataan koneistamo keikalla ja tasapainosa käytän kans liikkuvat. männäthän on sourcen 5070.

    minkälaiset pultit nuo alupukit vaatii? meneekö ihan arpin pinnapulteilla?

    pitää kysellä hulluna,ettei tarvis köyhän moneen kertaan tehä :D
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tää jäi koneen hakemisen jälkeen unholaan mutta hyvin kuulemma potkii noilla vakioilla open kampperikansilla.
    http://s1175.photobucket.com/user/Mudra ... sort=3&o=0
     
  12. Jerkkilä

    Jerkkilä Gearhead


    Tommi myy champion coolingin syylärit halvemmalla kuin itse pystyy tilaamaan jenkeistä. Valikoima laaja ja kaikki syylärit mallikohtaisia. Soittakaa Tommille o44528488o. Näissä samanlainen laatikon jäähdytin alaosassa kun alkuperäisessä. Sopii alkuperäisiin kiinnikkeisiin.
     
  13. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Meinasin jo mainostaa itsekin..

    Tommilta tilasinkin.
    Ei tosin löytynyt hyllystä tuota juuri omaansa niin laitettiin tulemaan e-bodyn kolmerivinen.
    Olin niin malttamaton, etten jäänyt odottamaan että tulis just oikeenlainen. :poff:
    Jos ei istu niin myydään tuo eteenpäin kun saan tilattua oikeen.
     
  14. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Sisäänajosta kysymys viisaammille:
    Kone (499 ci) rempattu ja läjässä,uudet männät/renkaat sekä kaikki laakerit,nokka/nostajat vanhat. Mahlelta mäntä/rengaspaketti,file-fit,
    Top Ring Material: Ductile iron
    Top Ring Facing Material: Plasma-moly
    Second Ring Material: Cast iron
    Second Ring Facing Material: Cast iron
    Oil Ring Material: Stainless steel
    Koneistamo teki hienon loppuhoonauksen,näin ainaki sano kaveri.. Eli millanen sisäänajo noille ny täytys tehä? Oon täältä netin ihmeellisestä maalimasta lukenu kaikenmaaliman eri versioita,tuntuu että tyylejä on yhtä monta ku tekijääki,jotku meinaa et on valmis likipitäen heti ku käyntiin räjäyttää,toiset ohjeistaa ajamaan kymmenkunta kiihdytystä/moottorijarrutusta.. mut mikä ois tälle sellanen toimiva malli? Nokastahan ei tarvi sen kummemmin välittää,mineraaliöljyt+sinkkilisäaineen oon varannu sisäänajoa varten.. Voinko käyttää motin lämpimäks ja tsekata mahdolliset vuodot ja laittaa sytyn kohilleen ja tehä varsinaisen sisäänajon sit keväällä ku otan liikenteeseen?
    Kiitän :odroll:
     
  15. 440Mag

    440Mag Gearhead


    Männänrenkaat sisäänajetaan täyskaasulla isolla vaihteella. Ja pidon kanssa, ei sutien. Useempi veto kunnolla. Ennen (ja jälkeen) voi/pitää tsekata tottakai kaikki tarpeellinen. Täysin turhaa käyttelemistä pyrkisin välttämään ennen tuota repäisyä.

    Rullanokkaa ei sen ihmeemmin tarvi sisäänajaa. Laahurille löytyy omat ohjeensa, sen tapauksessa tärkeetä vaihtelevat kierrokset ja oikeanlainen öljy+lisäaine. Sinkki auttaa myös muualla kuin nokkajutuissa.
     
  16. elmeri

    elmeri 1st gear

    Pystytkö yhtään valottaa tuota kombinaatiota tarkemmin, minkälaista kaasutinta, nokkaa, peltisarjoja jne. ?

    Hyvinhän tuola näyttäis hönkää olevan...
     
  17. kotr

    kotr 3rd gear

    kärsin ihan helvetinmoisesta autokuumeesta! B-bodyä pukkaa strokerin ympärille!!
     
  18. RS23V0E

    RS23V0E 2nd gear

    1966 2-ovinen tolppa Belvedere? Rullaava 4-speed kamoilla. On 8 3/4 lukkopeppua, rempattu alusta kisaherkuilla ja Centerlinen Convo Prota slikseillä jne. 7500 usd.
    [​IMG]
     
  19. RS23V0E

    RS23V0E 2nd gear

    Ai niin, Suomessa rullaava 1969 RR, samoin 4-speed auto. Tais olla 13.500 eur.
     
  20. wedge44068

    wedge44068 2nd gear

    Tuo Belvedeere ois jotain... Wau :p
     

Kerro tästä muillekin!